هفته ششم لیگ برتر فوتبال

رقابت 6 تیم برای صدرنشینی

هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ برتر در حالی تحت تاثیر دیدار استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد که شش تیم برای ایستادن در صدر جدول رقابت خواهند داشت و سه تیم نیز در حسرت کسب اولین پیروزی هستند.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۱

پرسپولیس و استقلال در بدترین شرایط خود طی چند سال اخیر پای به دربی می‌گذارند، خصوصا پرسپولیس که با چهار امتیاز از پنج بازی رتبه نازل شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر را در اختیار دارد.

پرسپولیس در شرایطی پای به دربی 75 می‌گذارد که در دو هفته گذشته به ترتیب مقابل صبای قم و داماش گیلان تن به شکست داده و شرایط نامطلوبی دارد. در این میان از «مانوئل ژوزه» به عنوان مقصر اصلی تمام ناکامی‌های اخیر سرخپوشان یاد می‌شود، او که آمد پرسپولیس کهکشانی را مدعی کند اما جز ناکامی حاصلی برای این تیم نداشته است.

تصور کنید پرسپولیس به استقلال هم ببازد. علاوه بر سقوط در جدول رده بندی لیگ برتر باخت به رقیب دیرینه نیز در کارنامه «ژوزه» ثبت می‌شود که این دومی از اولی هم بدتر است و عاملی برای افزایش فشار به مدیران پرسپولیس.

در این شرایط گزینه اول برای رفع این فشار برکناری «مانوئل ژوزه» و سپردن هدایت تیم به یک مربی دیگر است که اتفاقا این روزها خیلی نزدیک به باشگاه پرسپولیس است!

استقلال اما شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس دارد. این تیم که در سال‌های گذشته خوب پرسپولیس را شکست داده در لیگ دوازدهم هم بد امتیاز نگرفته و گرچه رتبه نهم جدول رده بندی لیگ برتر را در اختیار دارد اما فاصله امتیازش با صدر جدول سه امتیاز است.

آبی پوشان با بار روحی و روانی کمتر پای به دربی می‌گذارند و با اتکا به تجربه امیر قلعه نویی که در دربی تهران به عنوان سرمربی استقلال هیچ وقت بازنده نبوده، به دنبال کسب سه امتیاز و جبران شکست در دربی 74 هستند.

مانوئل ژوزه که از او به عنوان «مرد دربی‌ها» یاد می‌شد و شخصی که کمتر در دربی باخته است، روز جمعه پرسپولیس را در بدترین شرایط خود طی سال‌های اخیر روانه دیدار با استقلال می‌کند.

او که در هفته‌های اخیر همیشه در نیمه مربیان باخته است، روز جمعه مقابل مردی می‌ایستد که اتفاقا در نیمه دوم تبحر خود را نشان می‌دهد و بهترین عملکرد را دارد.

باید دید ژوزه در بازی مرگ و زندگی زورش به قلعه نویی می‌رسد یا بازهم می‌بازد و کارنامه‌اش در پرسپولیس تاریک‌تر می‌شود.

فجرسپاسی شیراز - گهر دورود

برد یک بر صفر مقابل ذوب آهن قعرنشین، موجب صعود یک پله‌ای تیم گهر دورود در جدول رده بندی لیگ برتر شد تا این تیم بالاتر از پرسپولیس در رده پانزدهم جدول بایستد.

شاگردان تارتار به دنبال کسب نخستین پیروزی خود در فصل دوازدهم این هفته در خانه فجرسپاسی به میدان می‌روند، تیمی که در فصل جدید مصداق کامل واژه «پدیده» است.

فجر در این بازی خانگی آنهم مقابل تیم پانزدهم جدول بدون شک به دنبال یک پیروزی خانگی است تا جایگاه خود در بالای جدول را حفظ کند، در مقابل میهمان لرستانی که هر هفته و همه جا میهمان است با کسب یک امتیاز هم می‌تواند راضی و خرسند باشد، یک امتیازی که اگر به سه امتیاز تبدیل شود، صعود چند پله‌ای شاگردان تارتار را به دنبال خواهد داشت.

راه آهن - فولادخوزستان

تیم راه آهن با وجود اینکه خیلی دیر تمرینات خود را آغاز کرد و جزو گزینه‌های قعرنشینی در جدول رده بندی به شمار می‌رفت اما شروع بدی در لیگ دوازدهم نداشته و با شش امتیاز رتبه یازدهم جدول را در اختیار دارد.

دایی و شاگردانش پس از تساوی هفته گذشته مقابل آلومینیوم هرمزگان این هفته در دیداری خانگی مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرند، فولادی که در چند هفته گذشته مطابق میل هواداران خود عمل نکرده و فعلا پیکان تیز انتقادات آنها به سوی فرکی است.

فولادی‌ها اگر در این بازی شش امتیازی به پیروزی برسند، ضمن صعود در جدول فعلا از زیر فشار انتقادات خارج می‌شوند.

همه اینها انگیزه کافی برای فرکی و شاگردانش ایجاد می‌کند تا نهایت توان خود را برای پیروزی در بازی عصر پنجشنبه مقابل راه آهن به کار گیرند.

این بازی البته مجالی است برای تقابل علی دایی و حسین فرکی. این دو که روزگاری به عنوان بازیکن و مربی در تیم ملی حضور داشتند، روز پنجشنبه بازهم مقابل یکدیگر می‌ایستند. باید دید فرکی در بازگشت به اکباتان می‌تواند مقابل شاگرد سابق خود به نتیجه برسد یا دست خالی میدان را ترک می‌کند.

سایپای البرز - آلومینیوم هرمزگان

تیمی که استقلال را در تهران می‌برد، در اصفهان یقه سپاهان را می‌گیرد و در فاصله یک امتیازی صدر جدول می‌ایستد، حتما در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

صحبت از سایپاست که در این فصل فراتر از حد انتظار عمل کرده است. شاگردان تقوی در این هفته با انگیزه صدرنشینی در مسابقه‌ای خانگی پذیرای آلومینیوم هرمزگان، تیم سختکوش اکبر میثاقیان هستند.

شاخصه تیم میثاقیان سختکوشی است. این تیم سخت می‌بازد و در پنج هفته اخیر فقط یک باخت داشته اما در مقابل سخت هم می‌برد و هنوز در عطش پیروزی است.

آلومینیوم در آرزوی رسیدن به نخستین پیروزی لیگ برتری خود این هفته در ماموریتی دشوار به مصاف سایپا می‌رود. تحقق این آرزو را می‌توان از اتفاقات مهم هفته ششم لیگ برتر خواند.

پیکان تهران - سپاهان اصفهان

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بالاخره در لیگ دوازدهم باخت، آنهم شکستی خانگی مقابل سایپا. سپاهان که با این باخت صدر جدول را به ملوان داد در هفته ششم با هدف بازپس گیری سکوی نخست لیگ به دیدار ویسی و شاگردان جوانش می‌رود، تیمی که طی یکی، دو هفته اخیر موتورش روشن شده و روی نوار پیروزی قرار گرفته است.

ویسی که سابقه بازی در تیم سپاهان را دارد با هدف خلق یک شگفتی دیگر این هفته از شاگردان کرانچار پذیرایی می‌کند.

دستیابی به این هدف خواسته مدعیان بالای جدول و فرصتی مغتنم برای پیکان است که در جدول لیگ پله پله بالا می‌رود.

با توجه به نگرش کرانچار و ویسی به فوتبال می‌توان پیش بینی کرد که رویارویی پیکان و سپاهان از دیدارهای جذاب هفته پنجم خواهد بود.

مس کرمان - داماش گیلان

هر دو تیم هفته پنجم لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشتند، مس کرمان پیروزی نوبرانه‌ای را مقابل فولاد خوزستان بدست آورد و داماش گیلان نیز پرسپولیس را با شکست از رشت بدرقه کرد.

مس کرمان که به زعم ابراهیم قاسمپور طلسم ناکامی‌هایش شکسته و در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد، در این بازی خانگی به دنبال پیروزی است، پیروزی مقابل تیمی که می‌خواهد با یک نتیجه خوب آماده دربی گیلان شود.

قاسمپور در این بازی رو در روی تیم فصل گذشته خود می‌ایستد، با این هدف و انگیزه که توانایی‌های خود را به عابدینی و دیگر مدیران داماش نشان دهد.

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز

ذوب آهن در فصل دوازدهم لیگ برتر بدترین نتایج خود طی فصول گذشته را کسب کرده و بدون امتیاز از پنج بازی قعرنشین جدول رده بندی است.

این تیم در هفته ششم لیگ برتر میزبان تراکتورسازی تبریز است، تراکتوری که بالاخره در هفته پنجم به یکقدمی صدر جدول رسید.

ذوب آهن در مصاف با تیم مدعی تراکتورسازی بدون شک یک هدف را جستجو می‌کند و آنهم رسیدن به نخستین برد و یا حتی امتیاز فصل است اما اگر نگاهی به عملکرد و شرایط تیم تراکتورسازی داشته باشیم، مشخص می‌شود که ذوب آهن کار سختی برای ثبت نخستین شکست فصل در کارنامه تراکتورسازان دارد.

ملوان بندرانزلی - نفت تهران

پیش از آغاز فصل دوازدهم لیگ برتر و در شرایطی که باشگاه ملوان در برزخ انتقال به بخش خصوصی و حسین هدایتی بود، شاید کمتر کسی پیش بینی می‌کرد ملوان در پایان هفته پنجم صدرنشین جدول رده بندی باشد اما این تیم با هدایت درست فرهاد پورغلامی و عملکرد قابل توجه شاگردانش صدرنشین 11 امتیازی جدول رده بندی لیگ برتر، بالاتر از نام‌ها و مدعیانی که هزینه‌های بسیاری برای حضور در لیگ برتر کردند.

ملوان صدرنشین در هفته ششم میزبان تیم نفت است. نفت هم به مانند ملوان شروعی خوبی در لیگ برتر داشته و اگر شکست هفته گذشته مقابل پیکان را از کارنامه شاگردان ابراهیم‌زاده فاکتور بگیریم، می‌توان به عملکرد آنها در شروع فصل جدید نمره‌ای خوب داد.

رویارویی این دو تیم که تکیه بر نیروی جوانی دارند و فوتبال را به معنای واقعی بازی می‌کنند، می‌تواند عصر جمعه انزلی‌چی‌های فوتبالدوست را شیرین کند.

صنعت نفت آبادان - صبای قم

«ژوزه آلبرتو کاستا» روی لبه تیغ راه می‌رود. این مربی پرتغالی آنقدر با تیم صنعت نفت آبادان بد کار کرده که مدیران این باشگاه مجاب شوند او را کنار بگذارند و به یک مربی دیگر تیم‌شان را بسپارند. شاید یک شکست و ناکامی دیگر بهانه کافی را دست مسوولان باشگاه آبادانی را بدهد که او را برکنار کنند.

زنگ خطر برای کاستا خیلی وقت است به صدا درآمده و شاید در همین هفته و بازی با صبای قم دوباره حضور او نیز در آبادان به اتمام برسد.

بازی با صبای قم، بازی مرگ و زندگی کاستاست و باید او در این بازی صنعت نفت را به نخستین پیروزی فصل برساند.

صنعت نفت اگر بازهم مساوی کند یا ببازد، قطعا تماشاگران آبادانی او را از روی سکوهای ورزشگاه تختی محاکمه خواهند کرد.

برنامه هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - دوم شهریور

فجرسپاسی شیراز - گهر دورود، ساعت 18:45، ورزشگاه شهید دستغیب شیراز
راه آهن - فولادخوزستان، ساعت 19:10، ورزشگاه اکباتان تهران
سایپای البرز - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 19:10، ورزشگاه انقلاب کرج
پیکان تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 19:10، ورزشگاه تختی تهران

جمعه - سوم شهریور

پرسپولیس - استقلال، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران
مس کرمان - داماش گیلان، ساعت 18:35، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
ملوان بندرانزلی - نفت تهران، ساعت 19:15، ورزشگاه تختی بندرانزلی
صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت 20:15، ورزشگاه تختی آبادان (مهر)

جدول رده بندی لیگ برتر

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- ملوان 5 3 2 - 8 4 4+ 11
2- تراکتورسازی 5 3 2 - 7 4 3+ 11
3- سپاهان 5 3 1 1 10 5 5+ 10
3- صبا 5 3 1 1 10 5 5+ 10
5- فجرسپاسی 5 3 1 1 9 4 5+ 10
6- سایپا 5 3 1 1 6 3 3+ 10
7- نفت تهران 5 2 2 1 9 5 4+ 8
8- داماش 5 2 2 1 7 6 1+ 8
9- استقلال 5 2 2 1 4 3 1+ 8
10- پیکان 5 2 1 2 9 13 4- 7
11- راه آهن 5 1 3 1 7 6 1+ 6
12- فولاد 5 1 2 2 5 6 1- 5
13- آلومینیوم 5 - 4 1 2 3 1- 4
14- مس 5 1 1 3 2 4 2- 4
15- گهر 5 1 1 3 5 8 3- 4
16- پرسپولیس 5 1 1 3 4 7 3- 4
17- نفت آبادان 5 - 1 4 6 14 8- 1
18- ذوب آهن 5 - - 5 1 11 10- 0

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها