تلفن‌های همراه صفحه نمایش بسیار روشن، مجموعه‌ای از گیرنده‌های بی‌سیم، فرستنده‌های مربوط به ارسال اطلاعات و CPU‌های بسیار پرسرعت و قدرتمند دارند.
کد خبر: ۴۹۲۹۸۹

به همین منظور طراحان فناوری مربوط به باتری‌ها در تلاش هستند تا بتوانند انرژی مورد نیاز انجام این کارها را تامین کنند البته باید اضافه کنیم که برای برخی از این برنامه‌ها باتری باید به مدت پنج ساعت بدون وقفه انرژی مورد نیاز را تامین کند، که این مقدار انرژی بسیار زیاد است.

به همین منظور سازندگان برنامه‌های موبایل درصددند اپلیکیشن‌های مربوط به ذخیره باتری را طراحی کنند. هدف اصلی این قبیل برنامه‌ها ذخیره باتری با کمک خاموش‌کردن برنامه‌های باز شده ولی غیرقابل استفاده است.

با این حال به محض این که شما به آن برنامه نیاز پیدا کنید، این اپلیکیشن ذخیره‌کننده بلافاصله برنامه مورد نیازتان را برای شما باز خواهد کرد.

برای مثال برخی برنامه‌های جانبی انرژی موبایل‌تان را مصرف می‌کند. برنامه‌هایی که updateها را دانلود می‌کند و اطلاع‌دهندگان (Notifications) که به طور کلی در پس‌زمینه تلفن‌های همراه فعالند، از جمله این نرم‌افزارهاست. یکی از مهم‌ترین مشکلات این قبیل برنامه‌ها کاهش ظرفیت CPU و باتری موبایل برای انجام کارهای مهم‌تر است.

البته مشکل به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که بقیه برنامه‌ها به سبب نحوه طراحی یا اشتباه برنامه‌نویسی (Bugs) بیش از مقداری که باید، باتری مصرف می‌کند.

بر همین اساس و طی نتایج به دست آمده از تحقیقات بازی‌های سرگرم کننده‌ای چون Angry Bird یا برنامه‌هایی چون Face book، سه چهارم انرژی مورد نیاز این برنامه‌ها به نشان دادن تبلیغات به کاربر اختصاص می‌دهند، در حالی که این مقدار از انرژی مصرفی باید برای کار با خود برنامه مورد استفاده قرار گیرد.

با دانلود برنامه‌های ذخیره‌کننده باتری می‌توانید برنامه‌هایی را که Bug دارد، در حین باز بودن دیگر برنامه‌ها خاموش کنید و به این ترتیب عمر باتری‌تان را افزایش دهید. در ادامه مطلب بیشتر به نحوه کارکرد برنامه‌های ذخیره‌کننده انرژی باتری خواهیم پرداخت.

ناراحتی برنامه‌ها

اولین و مهم‌ترین نکته درباره اپلیکیشن‌های ذخیره‌کننده انرژی این است که از طریق برنامه‌های دیگر تبلیغ می‌شوند.

از آنجا که بیشتر این تبلیغات به صورت انیمیشن‌های بسیار زیبا و متحرک است که در حین اجرای برنامه‌های دیگر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، لذا تحت هیچ شرایطی چنین برنامه‌هایی را دانلود نکنید؛ زیرا در خیلی موارد برنامه‌های اینچنینی ویروس یا malware است و اطلاعات مربوط به شما را دزدیده یا به موبایل‌تان آسیب می‌رساند.

اپلیکیشن‌های ذخیره‌کننده باتری‌تان را از طریق سرویس‌دهندگان یا فروشگاه‌های مورد تائید خریداری کنید.

حتما به این نکته توجه کنید که خریداران قبلی چه نظراتی درباره این برنامه داشته‌اند و بدون خواندن کامل آن مطالب، این برنامه را خریداری نکنید.

به طور کلی نمی‌توان شکل و قالب خاصی برای نحوه کارکرد تمام این برنامه‌ها ارائه کرد؛ زیرا برنامه‌نویسان مختلف نحوه کارکرد این برنامه‌ها را متفاوت طراحی کرده‌اند.

برخی از این برنامه‌های ذخیره‌کننده انرژی با عنوان task killer‌ها شناخته می‌شوند؛ یعنی برنامه‌هایی را که درصدد است به شکل خودکار باز شود بلافاصله shut down می‌کند.

در حالت کلی و به لحاظ تئوری این که برنامه‌ها به صورت خودکار بسته شود، ایده بسیار جالبی است؛ ولی در برخی موارد همین برنامه‌ها دوباره به صورت خودکار خودشان باز می‌شود، دوباره اپلیکیشن ذخیره‌کننده انرژی آنها را می‌بندد و این فرآیند ادامه دارد و همین امر باعث مصرف بیشتر باتری تلفن همراه‌تان خواهد شد.

برای همین منظور راه‌های بهتری برای ذخیره انرژی باتری موبایل‌تان وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

SOS باتری

در حقیقت الگوی Task killer به نوعی بسیار بحث‌برانگیز انرژی باتری‌تان را ذخیره می‌کند؛ ولی اپلیکیشن‌های بسیار کارآمدتری در مقایسه با این برنامه طراحی شده است؛ برنامه‌هایی که بدون استفاده از چرخه‌هایی که گفته شد برنامه‌ها را می‌بندد.

JuiceDefender یکی از انواع این برنامه‌هاست که به جای از بین بردن کامل برنامه، به صورت خودکار انرژی اختصاص داده شده به برنامه‌هایی را که شما استفاده نمی‌کنید، خاموش می‌کند.

به طور مثال چنانچه در نزدیکی سیگنال‌هایWi -Fi قرار نداشته باشید، این اپلیکیشن دریافت کننده امواج وای فای موبایل را که روی گوشی‌تان نصب است، خاموش می‌کند.

برنامه دیگری با نام Easy Battery Saver هم مشابه این برنامه کار می‌کند، در ضمن شما می‌توانید از مودهای مختلف تعریف شده در داخل این برنامه‌ها نیز استفاده کنید.

به طور مثال مودهایی چون General Saving، Super Power Saving و نمونه‌هایی از این دست می‌تواند بر اساس نیاز شما تعیین شود؛ ولی همچنان هنگام استفاده از چنین برنامه‌هایی دقت لازم را داشته باشید.

یکی از محققان در زمینه ذخیره باتری موبایل‌ها، آن را با خانه مقایسه کرده و گفته است هدف از کاربرد چنین اپلیکیشن‌هایی خاموش‌کردن چراغ‌های خانه هنگامی است که کسی در منزل نیست. با در نظر گرفتن چنین مقایسه‌ای اپلیکیشن‌های ذخیره‌کننده انرژی می‌تواند بسیار کارساز و کمک کننده باشد.

ولی مشکل این قبیل برنامه‌ها ردیابی نشدن برنامه‌هایی است که بیش از حد مجاز انرژی مصرف می‌کند. خیلی از برنامه‌ها از برنامه‌نویسی مناسبی برخوردار نیست و در نتیجه بیشتر از آنچه باید، از باتری موبایل‌تان مصرف می‌کند.

به عنوان نمونه برنامه‌ای که با استفاده از سرویس GPS کار می‌کند حتی ممکن است بعد از این که شما از برنامه مورد نظر خارج می‌شوید، از یاد ببرد سرویس GPS مورد نظر را خاموش کند. این به معنای مصرف انرژی زیاد باتری گوشی‌تان برای روشن نگهداشتن سرویس GPS مورد نظر است.

برای چنین مشکلاتی کاربران باید امیدوار باشند برنامه‌نویسان هنگام طراحی برنامه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا موقع استفاده از این اپلیکیشن‌ها با مشکلات اینچنینی مواجه نشوند. تنها راه حل uninstall‌کردن این برنامه‌هاست.

این را هم در نظر داشته باشید که برنامه ذخیره‌کننده انرژی که روی یک موبایل بسیار مناسب عمل می‌کند، دلیلی ندارد روی موبایل دیگر نیز همچنان خوب کار کند. حتما نظرات کاربرانی که مشابه گوشی شما را خریده‌اند و روی آنها برنامه‌های اینچنینی نصب کرده‌اند، بخوانید.

با این روش می‌توانید اطلاعات زیادی در زمینه برنامه‌ها بدون صرف هیچ هزینه‌ای به دست آورید. علاوه بر این، بدانید که برنامه‌ها تنها راه‌حل ذخیره باتری‌تان نیست و دراین باره باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. (جام جم - ضمیمه کلیک)

الهام اندرابی
منبع:www.howstuffworks.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها