آورده اولیه به منظور خرید مسکن ویژه تهران برای متقاضیان حدود 50 میلیون تومان برای ساخت برآورد شده است و قیمت تمام شده مسکن ویژه تهران نسبت به سایر واحدهای مسکونی در هر منطقه حدود 20 تا 30 درصد کمتر خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۱۸۴۵

آورده اولیه به منظور خرید مسکن ویژه تهران برای متقاضیان حدود 50 میلیون تومان برای ساخت برآورد شده است و قیمت زمین بین 700 تا یک میلیون تومان به صورت اقساط از متقاضیان دریافت می‌شود.

مسکن ویژه تهران با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و مستاجران از ابتدای امسال در دستور کار دولت قرار گرفت و مقرر شد این واحد ها در داخل شهر تهران و در سه منطقه تهرانسر، حکیمیه و چیتگر احداث شود که در مرحله اول ساخت 10 هزار واحد در قالب مسکن ویژه تهران در منطقه تهرانسر آغاز شده است که ثبت نام این واحدهای از عید فطر آغاز می شود.

بر اساس این گزارش،از آنجایی که قیمت تمام شده این واحدها بر مبنای هزینه ساخت و هزینه زمین در نظر گرفته می شود، آورده متقاضی برای ساخت حدود 50 میلیون تومان است و 25 میلیون تومان نیز در قالب وام مسکن با سود 9 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که در مجموع 75 میلیون تومان در مدت زمان اتمام ساخت از متقاضی دریافت می شود.

قیمت زمین مسکن ویژه در هر متر مربع بین 700 تا یک میلیون تومان متغییر در نظر گرفته شده است که متناسب با منطقه توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری می شود.

هزینه زمین به صورت اقساط و ماهانه بین 700 تا یک میلیون تومان از متقاضیان دریافت می شود.

بر اساس پیش بینی وزارت راه و شهرسازی قیمت تمام شده مسکن ویژه تهران نسبت به سایر واحدهای مسکونی در هر منطقه حدود 20 تا 30 درصد کمتر خواهد بود و قیمت های حبابی و سودهای کاذب در مسکن ویژه تهران حذف می شود.

مسکن ویژه در مناطق تهرانسر، حکیمیه و چیتگر ساخته می شود که ساخت 10 هزار واحد در منطقه تهرانسر آغاز شده است؛ در منطقه حکیمیه تهران 2 هزار واحد ساخته می شود و در منطقه چیتگر 56 هکتار برای ساخت مسکن ویژه در نظر گرفته شده است که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد تا زمین های ساخت مسکن ویژه در این منطقه را به 200 هکتار افزایش یابد.

مهمترین مزیت مسکن ویژه علاو بر ساخت در داخل شهر این است که مالکیت زمین در اختیار متقاضی قرار می گیرد؛ این در حالی است که مسکن مهر در اطراف شهر و بدون مالکیت زمین به صورت 99 ساله در اختیار خریداران قرار می گیرد.

همچنین برای این واحدها کولر – پکیج – پمپاژ آب – اعلام حریق – اطفاء حریق – آسانسور – برق‌گیر – برق اضطراری – کابینت – بیمه – مالیات – پروانه – نظام مهندسی – ترهین سند – صدور سند – ارزیابی بانک – خدمات کارگزاری – هزینه انشعابات آب، فاضلاب، برق، گاز و مخابرات – محوطه‌سازی – آماده‌سازی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است از مسکن ویژه تهران با عنوان مسکن اقساطی نیز یاد می شود؛ اخیرا شائبه ای مبنی بر دو طرح مختلف برای ساخت مسکن در کشور برای متقاضیان ایجاد شده است؛ این واحدها تنها در قالب یک طرح و با عنوان طرح ویژه مسکن ساخته می شوند.

مسکن ویژه تهران فقط برای کسانی در نظر گرفته شده است که فاقد مسکن هستند؛ شرایط و چگونگی ثبت نام این واحدها به زودی از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام می شود.(ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها