حال 11 نفر از مجروحان تیراندازی در سینما وخیم گزارش شده است

آمریکا در شوک جمعه سیاه

در پی شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی مرگبار در سالن سینما در آمریکا و قتل 12 نفر و زخمی شدن 58 نفر دیگر، پلیس این کشور تحقیق از عامل جنایت را که جوان بیست و چهار ساله‌ای است، آغاز کرد.
کد خبر: ۴۸۹۹۵۸

به گزارش خبرگزاری‌ها، جمعه گذشته که ساکنان شهر «آرورا» از آن به‌عنوان «جمعه سیاه» یاد می‌‌کنند، مرد جوانی با سلاح خودکار به سوی تماشاگران سینما شلیک کرد که 12 نفر در این حادثه جان باختند و 58 نفر دیگر که در میان آنها چند کودک نیز وجود دارند، بشدت زخمی شدند.

پس از این حادثه، ماموران جوان بیست و چهار ساله‌ای به نام جیمز هولمز را شناسایی، دستگیر و از خانه او نیز مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط کردند.در حالی که پلیس ویژه آمریکا تحقیق درباره انگیزه جوان تیرانداز را آغاز کرده است، روز گذشته اعلام شد، حال 11 نفر از مجروحان حادثه وخیم گزارش شده و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

برگزاری مراسم یادبود

مراسم یادبود قربانیان حادثه تیراندازی در سینمای شهر آرورا در ایالت کلرادو برگزار شد.

بی.بی.سی اعلام کرد: تیراندازی هولناک روز جمعه در آمریکا موجب وحشت شدید مردم شده است، به‌طوری که مردم منطقه با خشم و تاسف شدید از این رخداد تلخ سخن می‌گویند و بسیاری از آنها نگران تکرار این گونه اتفاق‌ها در آینده هستند. نکته شگفت‌انگیز درباره این کشتار، مربوط به دختر بیست ساله‌ای است که در سالن سینما هدف اصابت گوله قرار گرفت و کشته شد. این دختر ماه پیش از کشتاری در شهر تورنتوی کانادا جان سالم به در برده بود؛ اما این بار گلوله او را به کام مرگ کشید.

سلاح‌های قانونی

روز گذشته رئیس پلیس ایالت کلرادو با اشاره به آخرین پیگیری‌های حادثه کشتار در سینما، گفت: جیمز هولمز قاتل بیست و چهار ساله سلاح‌ها را قانونی در اختیار داشت. این جوان، دانشجوی انصرافی دوره دکتری در رشته اعصاب دانشگاه کلرادو بود و در یک آپارتمان در فاصله پنج مایلی سینما زندگی می‌کرد و تنها سابقه‌ای که در سیستم پلیس در ارتباط با او به ثبت رسیده، دریافت جریمه برای رعایت نکردن سرعت در اکتبر سال گذشته بوده است.

قرار است متهم روز دوشنبه به وقت محلی در دادگاه محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها