ضعف در برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، معضل کهنه‌ای است که از دیرباز از سوی کارشناسان به عنوان ریشه اصلی مشکلات فراوان فوتبال ما قلمداد می‌شده است، همان زخم کهنه سربسته که در روزهای اخیر نیز سر باز کرده و چالش‌های شدیدی نظیر برگزاری یا لغو مسابقه‌های فوتبال در ماه مبارک رمضان را پیش کشیده است.
کد خبر: ۴۸۸۵۲۳

مدافعان پروپاقــرص برگزاری مسابقه‌های لیگ در ماه رمضان نیز حرمت کاملی برای این ماه مبارک قائل هستند، اما آنچه را در توجیه کار خود مطرح می‌کنند، حجم بالای برنامه‌های مسابقه‌ای طول سال اعم از لیگ، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های رسمی و غیررسمی ملی است که تعطیلی لیگ در این ماه را غیر ممکن می‌کند. روز گذشته سرپرست سازمان لیگ از تصمیم فدراسیون مبنی بر انصراف از تعیین سقف قراردادها خبر داد، اقدامی که طی سال‌های اخیر هیچ راهکار مناسبی برای اجرا پیدا نکرد و به شکست انجامید. بهروان در صحبت‌های دیروز خود از جایگزینی محدودیت بیشتر در نقل و انتقال بازیکن به جای تعیین سقف قراردادها از آغاز فصل آینده خبر داد.

هر چند طرح چنین موضوع پربازتابی در مقطع کنونی به تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن موضوع لغو برگزاری مسابقه‌ها در ماه مبارک رمضان تعبیر می‌شود، اما نباید از جمع‌بندی صحیح و حرفه‌ای فدراسیونی‌ها در این زمینه، بسادگی عبور کرد.قطعا با شناختی که نسبت به مدیران فوتبالی خود داریم کاملا بعید به نظر می‌رسد چنین طرحی از جانب خود آنها مطرح شده باشد چرا که اگر آنها دارای چنین ایده‌های اصولی و حرفه‌ای بودند از مدت‌ها پیش آنها را رو می‌کردند و به‌کار می‌بستند و چه بسا رسیدن به این دیدگاه‌ها، براثر تعامل مسئولان با حرفه‌ای‌های حاذق حاضر در فوتبالمان مثل کارلوس کرش صورت گرفته باشد.

جدای از این که چه کسی یا چه‌کسانی طرح ایجاد محدودیت در تعداد نقل و انتقال‌های باشگاهی را مطرح کرده باشند، باید به این نکته اشاره کرد که از سال‌ها پیش، چنین مقرراتی در لیگ‌های حرفه‌ای دنیا به کار گرفته می‌شود که ماحصل آن، ایجاد حس هویت، ثبات و وفاداری بیشتر متقابل باشگاه و بازیکن است. ضمن این که کمک شایانی به بازیکن‌سازی باشگاه‌ها و بها دادن آنها به تیم‌های پایه خود و پرورش و روکردن پدیده‌هایی از دل این تیم‌ها می‌کند. به گفته بهروان، تیم‌های باشگاهی ما تنها 5 درصد بودجه خود را به تیم‌های پایه و حدود نیم درصد آن را به امور فرهنگی اختصاص می‌دهند در حالی که حدود دوسوم بودجه باشگاه‌ها صرف پرداخت دستمزد بازیکنان می‌شود.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها