متهم با نشان دادن سلاح، خود را سرهنگ نیروی انتظامی معرفی می کرد

دزد مسلح قبل از شلیک دستگیر شد

سارق مسلحی که به اتهام سرقت از یک فروشگاه تحت تعقیب قرار داشت، پس از شناسایی در مخفیگاهش، قصد درگیری مسلحانه با پلیس را داشت که پیش از هر اقدامی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۸۴۴۶

به گزارش جام‌جم، شامگاه روز بیست و سوم اردیبهشت امسال ماموران کلانتری 103 گاندی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه فروش قطعات رایانه‌ای قرار گرفتند.

با حضور ماموران در محل سرقت، صاحب مغازه به آنها گفت: یک نفر با لباس شخصی در حالی که خود را سرهنگ و مسئول خرید ناجا معرفی می‌کرد، با حضور در مغازه‌ام، یک سلاحه کمری را از لباسش خارج کرد و در کیف دستی‌اش گذاشت و در حالی که در آن شرایط به او اعتماد کرده بودم، او با سرقت تعدادی از قطعات رایانه‌ای گرانقیمت، متواری شد. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به ماموران گفت: فردی که خود را سرهنگ و از پرسنل ناجا معرفی می‌کرد، با ارائه کارت شناسایی، همراه شخصی که مشخص شد راننده آژانس است، برای خرید قطعات رایانه وارد مغازه‌ام شد. وی پس از ارائه سفارش خرید، از کمرش سلاحی خارج کرده و در کیفش گذاشت و مدعی شد در ماموریت است. او در حالی که اعتمادم را جلب کرده بود، به بهانه این‌که یک دستگاه کولر گازی پشت وانت قرار داده و اعتمادی به راننده وانت ندارد، از من خواست شاگرد مغازه را به محل پارک وانت بفرستم ـ که بعدا متوجه شدیم کارتن کولرگازی خالی است و وانت هم از آژانس کرایه شده است ـ پس از خارج شدن شاگرد مغازه، این شخص در یک لحظه بدون پرداخت پول، تمامی قطعات رایانه‌ای را از مغازه سرقت کرد و متواری شد.

با شروع تحقیقات کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته ابتدا هویت متهم به نام مهدی 40 ساله را شناسایی و در ادامه مخفیگاه و محل تردد وی را در خیابان پیروزی شناسایی و روز 14 تیر او را دستگیر کردند.

در زمان دستگیری، متهم با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل قصد درگیری مسلحانه را داشت که با واکنش سریع کارآگاهان و قبل از تیراندازی، دستگیر و خلع سلاح شد.

در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح کمری، 16 عدد فشنگ جنگی، یک عدد بی‌سیم دستی، یک عدد کارت شناسایی جعلی و ده‌ها بسته موادمخدر کشف شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، متهم در اعترافات اولیه خود به خرید و تهیه سلاح از مرزهای غربی کشور اعتراف و عنوان کرد که با استفاده از تجهیزات نظامی و معرفی خود به عنوان مامور، از فروشندگان موادمخدر اخاذی می‌کرد و موادمخدر کشف شده از وی نیز متعلق به این افراد است. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم در زمینه جعل و سواستفاده از عنوان مامور و نیز شیوه وی در سرقت از مغازه فروش قطعات رایانه‌ای و احتمال ارتکاب دیگر جرایم در قالب مامور و استفاده از سلاح، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از تمامی مالباختگان و شاکیان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها