شگرد نوین تبلیغاتی

مشاغل رویایی اما موقت

با آغاز فصل تابستان مانند هر سال برخی شرکت ها و موسسات اعم از دولتی یا خصوصی پیشنهاد استخدام در مشاغلی را می دهند که به معنای واقعی رویایی هستند ولو اینکه موقت باشند.
کد خبر: ۴۸۴۴۶۱

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از لکسپرس، یکی از مشاغل رویایی که تابستان امسال پیشنهاد شده  متعلق به شرکت" GPS Tom Tom" سازنده تخصصی جی پی اس برای  نقشه برداری از جزایری  بهشتی  در آن سوی دنیا است.

در این پیشنهاد استخدام مانند سایر پیشنهادها ی مشاغل رویایی ، استخدام شدن تنها هدف اصلی نیست.

در این دوره بحران مالی، همه آرزو دارند به آسانی شغلی با درآمد عالی را بیابند.شرکت" GPS Tom Tom" برای تابستان 2012 یک شغل رویایی را پیشنهاد کرده که شامل نقشه برداری از جزایر بهشتی سیشل، فیجی، سنت - لوسی، جزیره موریس یا دماغه سبز برای مدت دو هفته است. این شغل هیچ نیازی به شناخت تخصصی نقشه برداری نداشته و ماموریت اجرای آن به پنج خانواده یا گروههای دوستان واگذار می شود.

این شرکت هلندی در واقع راهکاری به اجرا در می آورد که از سال 2009 تحت عنوان" بهترین شغل جهان" نتایج بسیار مثبتی داشته است. در آن سال 35 هزار نفر از 200 کشور جهان متقاضی شغل نگهبانی از جزیره بهشتی هامیلتون استرالیا به مدت شش ماه شده بودند. جزیره هامیلتون جواهری استوایی واقع در دیواره بزرگ مرجانی ایالت کوئینزلند استرالیا است.

در ازای این وظیفه، شخص منتخب برای مدت شش ماه دستمزدی بالغ بر 150 هزار دلار استرالیایی معادل 120 هزار یورو دریافت می کرد. در عین حال ، هزینه سفر پرداخت شده و یک ویلای سه خوابه با استخر و یک زمین گلف از دیگر مزایای این شغل رویایی شش ماه بود.

چند ماه بعد ، یک دختر جوان فرانسوی یک شغل رویایی را به چنگ آورد. در این شغل که توسط سایت "لتز بای ایت" به او محول شد، وی وظیفه داشت  بزرگترین پایتخت های اروپایی را در جستجوی  طرح های ابتکاری خرید که در جای دیگری وجود ندارند بپیماید. تمام هزینه سفر، خوراک ، هتل و دیگر هزینه ها به دختر جوان پرداخت شده و علاوه بر آن دستمزد ماهیانه 5000 یورو نیز به او داده می شد ، در ازای آن وی باید روایت تجربیات خود در این مدت را روی یک سایت ویژه منتشر می کرد.

رزومه مکتوب یا ویدئویی ، ملاقت ها برای استخدام ، دستمزد ها حتی قراردادهای استخدام، این مشاغل رویایی گاهی تمام خصوصیات یک شغل دائمی و واقعی را دارند. با این حال، استخدام تنها یک هدف جنبی است که در ورای آن عملیات ارتباطی موثر پنهان شده اند.

نائل همامه، مدیر " یو تو یو" یک آژانس مشاور ارتباطات دیجیتال که هدایت به اجرا درآمدن طرح " دومین شغل عالی دنیا" را برای سایت " لتز بای ایت" به عهده داشته، می گوید: هدف اصلی یافتن متقاضیان نیست بلکه به ویژه بازده ناشی از رواج یک مارک با تبلیغاتی در فرانسه، بریتانیا و آلمان بود.250 هزار بازدید در هفت هفته از سایت، بازتاب در رسانه های کشوری که معادل میلیون ها یورو هزینه پانل های تبلیغاتی بوده در حالی که کل این طرح  کمتر از 100 هزار یورو هزینه در برداشت.

این نتایج برای طرح "کریمرز" که توسط آژانس ارتباطی "  LM Y&R" طراحی و از سوی اداره توریسم شهر ساحلی فرانسوی سابل دولون به اجرا درآمد، مثمر ثمر بود. در سال 2010، اداره توریسم شهر ساحلی فرانسوی سابل دولون دو شغل مشاوره برای محافظت از پوست در سواحل شهر را پیشنهاد داد. درواقع ، هدف اصلی این طرح توسعه توریسم  و جوان سازی چهره این شهر ساحلی بود که اغلب توریست های آن را خانواده ها و سالمندان تشکیل می دادند.

این طرح که در تلویزیون، مطبوعات فرانسوی و رادیو های خارجی بازتاب داشت نتایجی را به بار آورد که باید دستکم دو میلیون یورو هزینه تبلیغاتی صرف آن می شد ، در حالی کل هزینه آن فقط 90 هزار یورو بود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها