سید محمد خاتمی در جلسه ای گفته است بنده به هیچ وجه دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد.
کد خبر: ۴۸۰۹۸۴

به گزارش مشرق، خاتمی همچنین افزوده است:به چیزی به نام جنبش سبز آن هم به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی قائل نیستم. هر اصلاحی هم قرار است صورت بگیرد باید در چارچوب نظام باشد.

از سوی دیگر عبدالله نوری در جلسه ای با رد سخنان خاتمی درباره جنبش سبز می گوید: بنده آمده ام تا جبهه فراگیر اصلاحات را تشکیل دهم. نباید هیچ دیواری میان اصلاح طلبی و جریان سبز کشید.

 نوری همچنین گفته است اگر ما بخواهیم افراد را محور قرار بدهیم دچار شکست می شویم.

رشوه منافقین به کارمندان سازمان ملل

مترجم گروهک تروریستی منافقین که به تازگی از کمپ لیبرتی فرار کرده ضمن افشای ابعاد جدیدی از فعالیت‌های این گروهک، از رشوه سرکردگان گروهک به کارمندان سازمان ملل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)،وی که تلاش دارد با افشای اقدامات این گروهک به رسوایی آنها کمک کند، ادامه داد: سرکردگان منافقین به اعضای کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان رشوه می‌دهند تا در هنگام مصاحبه با اعضای این گروهک برای ثبت درخواست پناهندگی، خواسته آن‌ها برای جدایی از این فرقه و بازگشت به ایران را در نظر نگیرند!

وی افزود: من معتقدم که 90درصد اعضای منافقین در اشرف و لیبرتی خواستار جدایی از این گروهک هستند، اما فرصتی برای فرار پیدا نمی‌کنند، بنابراین در صورتی که موقعیتی امن مانند مصاحبه با نمایندگان سازمان ملل برای اعضا به وجود آید، خواسته خود مبنی بر جدایی از این فرقه و بازگشت به ایران را مطرح خواهند کرد.

فعالیت مشارکت و مجاهدین ممنوع است

مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: هر نوع فعالیت از سوی دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین خلاف چهارچوب قانون اساسی کشور بوده و احیای مجدد آن نیز پیگرد قانونی دارد.

محمدعلی پورموسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت نیمه پنهانی مجدد دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب گفت:‌ از آنجا که دادگاه در سال 89 رای قطعی انحلال دو حزب مذکور را صادر کرده است هر نوع فعالیت از سوی این دو حزب منحله خلاف چهارچوب قانون اساسی کشور بوده و احیای مجدد آن نیز پیگرد قانونی دارد.

وی در ادامه بیان اینکه فعالیت این دو حزب از سوی وزارت کشور مردود است، تصریح کرد: اهداف دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب در مخدوش کردن چهره ولایت فقیه و براندازی نظام کاملا محرز است و وزارت کشور هیچگونه تاییدیه‌ای برای ادامه فعالیت آنها صادر نخواهد کرد.

روستائیان مفت‌خور

وزیر کشاورزی دولت‌های کارگزاران و اصلاحات که سابقه 12 سال وزارت را یدک می‌کشد مجدداً مواضع تند و توهین آمیز خود را تکرار کرد.

عیسی کلانتری در گفتگوی اخیر خود با روزنامه اعتماد ضمن آن که ادعای چند ساله‌اش درباره مرگ کشاورزی را تکرار کرده، درباره هدفمندی یارانه‌ها هم گفته است که ‌این طرح موجب گسترش مفت‌خوری شده است.

به نوشته مشرق، او مدعی شده که «با توجه به شاخص‌های کلان اقتصادی فقط تعداد مفت خوران زیاد شد. خیلی از کسانی که در روستاها هستند و هر خانوار 200 هزار تومان می‌گیرند، کار خود را کنار گذاشتند و با یارانه‌های نقدی زندگی می‌کنند.»

 همدستی شفیق با اسرائیل

اسناد محرمانه ای که از سفارت رژیم صهیونستی در قاهره کشف شده، از توافق محرمانه دستگاه اطلاعاتی این رژیم و "احمد شفیق" پس از سقوط مبارک پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این اسناد که پس از تصرف سفارتخانه رژیم صهیونیستی به دست مردم در یازدهم سپتامبر 2011، در اختیار انقلابیون قرار گرفت، بیانگر توافق محرمانه "عمرسلیمان" رییس سابق دستگاه اطلاعاتی "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع مصر، بعنوان نماینده دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) با احمد شفیق  است.

منافع رژیم اسرائیل در این سند عبارتند از:ادامه صدور گاز به اراضی اشغالی، پایبندی به معاهده کمپ دیوید، ممنوعیت عبور کشتی های نظامی ایران از کانال سوئز،نظارت بر ورود و خروج در گذرگاه رفح، و تحت فشار قرار دادن ساکنان غزه و  به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی.

 لوموند: تحریم علیه ایران لغو شود

روزنامه فرانسوی لوموند با درج مقاله ای با عنوان« مذاکرات پیرامون مسأله هسته‌ای ایران: نباید اشتباهات گذشته را تکرار نمود» لغو تحریم های غرب علیه ایران را برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ضروری دانست.
 
لوموند نوشت:ایران خواستار اقدامات متقابل سریع در برابر حسن نیت خود به صورت لغو تحریم ها است، اگر هدف به‌دست آوردن پیشرفت های واقعی باشد. اتحادیه اروپا با چنین اقدامی را انجام دهد.

در این  مقاله آمده است: ایران می خواهد در مورد موضوعات دیگر همچون خلع سلاح هسته‌ای در خاورمیانه و مبارزه با دزدی دریایی در سومالی گفتگو کند.این خواسته ها ناشی از تمایل ظاهر شدن به عنوان قدرت منطقه‌ای و جدی گرفته شدن از سوی قدرت‌های دیگر است. دیپلمات های غربی باید از این فرصت برای برقراری اعتماد استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها