خواندنی‌های مردانه

کیست و عفونت مویی مردان

کد خبر: ۴۸۰۴۸۸

کیست مویی اگرچه در اطراف ناف، پشت و نواحی گردن هم دیده شده، بیشتر در قسمت دنبالچه و قسمت وسط چین سرینی شکل می‌گیرد و از محل زخم علاوه بر ترشحات، گاهی ممکن است خروج مو هم دیده شود.

گاهی برخی مردان مبتلا، خود اقدام به تخلیه محل چرک یا آبسه می‌کنند که این کار ممکن است باعث وخیم‌شدن وضعیت و گسترش مجرا یا افزایش ترشحات شود، زیرا آبسه‌های حاد ممکن است شکل سینوس مزمن بگیرد که در این صورت باعث گسترش طول مجرا و چرکین و ترشحی شدن بیشتر خواهد شد. ترشحات موصوف، بدبو باشد یا بی‌بو، توام با درد یا بدون درد، معمولا قهوه‌ای رنگ، گاهی مایل به رنگ قرمزند. درمان کیست باید هر چه ​ سریع‌تر صورت گیرد زیرا بی‌توجهی به آن باعث تخریب بیشتر بافت ناحیه، تحمل درد بیشتر، افزایش احتمال عود، طولانی شدن دوره نقاهت و بهبود می‌شود.

درمان به 2 صورت جراحی باز و بسته توسط جراح عمومی ممکن است. در جراحی، محل زخم با ایجاد شکافی کوچک، از چرک و عفونت تخلیه و سپس ترمیم می‌شود. حاذق بودن جراح و مهارت و دقت وی در بیرون‌آوردن کیست، پاکسازی دقیق محل و توجه خود بیمار برای جلوگیری از عود مجدد بیماری ضرورت دارد و هر گونه بی‌مبالاتی و کوتاهی، سبب بازگشت مجدد و تکرار روند درمان کیست می‌شود. در صورت مراجعه زودتر بیمار به پزشک و انجام جراحی در شرایطی که ناحیه عفونی کوچک است، اغلب از روش بی‌حسی موضعی استفاده شده، پس از بخیه‌زدن، بیمار ضمن رعایت بهداشت خاص و طریقه نشست و برخاست ویژه، هر 2 یا 3 روز برای کشیدن خونابه به پزشک مراجعه می‌کند تا بهبود​ی حاصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها