پخش از شبکه 2

«چمدان» در دست بازیگران معروف

«چمدان» را می‌توان یکی از پربازیگرترین سریال‌های در حال ساخت تلویزیون نامید. به گفته خسرو ملکان، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این سریال در مجموع 90 بازیگر در این کار جلوی دوربین رفته‌اند که 46 نفرشان اسم و رسم‌دار هستند و سابقه بازیگری در کارهای مطرح را دارند.
کد خبر: ۴۷۹۶۴۶

مهران غفوریان، فتحعلی اویسی، یوسف صیادی، ارژنگ امیرفضلی، فلامک جنیدی، فلور نظری، شهره لرستانی، اکرم محمدی، محسن قاضی‌مرادی، رضا بنفشه‌خواه و میرطاهر مظلومی تعدادی از بازیگران این سریال هستند.

این طنز اجتماعی اردیبهشت سال گذشته در تهران کلید خورد و بتازگی تصویربرداری و تدوینش به پایان رسید. سریال «چمدان» قرار است در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای از شبکه 2 سیما روانه آنتن شود.

تاکنون شش قسمت از این سریال به شبکه 2 تحویل داده شده است و آماده‌سازی بقیه قسمت‌ها در حال انجام است.

آرزوهای زندانی در یک چمدان دربسته

قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گم‌شده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. در چمدان باز نمی‌شود و هرکس درباره آن نظری دارد. هرکس فکر می‌کند آرزوهایش در این چمدان دربسته است.

نوع واکنش افراد مختلف در مواجهه با این چمدان و تلاش برخی از آنان برای گشودن در آن و آگاهی از محتویاتش، قصه‌های این سریال را شکل می‌دهد.

فتحعلی اویسی در نقش اکبر باربر جلوی دوربین می‌رود. مهران غفوریان یک راننده تاکسی است و شهره لرستانی (هاجر) نقش خواهر او را بازی می‌کند. عزت‌الله رمضانی‌فر در نقش شوهر هاجر ظاهر می‌شود.

اشکان اشتیاق، هوشنگ توکلی،‌ عنایت بخشی، تورج نصر، احمدرضا اسدی، شیوا خنیاگر، عباس محبوب،‌ شهین تسلیمی، مریم خدارحمی،‌ حشمت آرمیده، داریوش اسدزاده، فریبا و آزیتا ترکاشوند، متین ستوده، محمدرضا حقگو و جمشید جهان‌زاده از دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

خسرو ملکان در پاسخ به این سوال که مخاطبان اصلی سریال چه کسانی هستند، می‌گوید: من این سریال را برای همه بینندگان تلویزیون ساخته‌ام. همه ما به نوعی نیاز مالی داریم و همه کسانی که پولدار شدن را دوست دارند، موضوع سریال برایشان جذاب است. من پیش‌بینی می‌کنم خیلی‌ها با این کار همذات‌پنداری کنند. اگر شما به دوستتان بگویید من یک چمدان یا کیف پیدا کرده‌ام، او کنجکاو می‌شود و می‌گوید داخلش چیست. کشمکش داستان ما از همین نقطه آغاز می‌شود.

گردهم آوردن بازیگران امتحان پس داده

از این کارگردان درباره تعداد زیاد بازیگرانی که در کارش استفاده کرده، می‌پرسیم. او پاسخ می‌دهد: در چنین سریال‌هایی نمی‌شود ریسک کرد. من به سراغ کسانی رفته‌ام که امتحانشان را پس داده‌اند؛ یعنی بازیگران اسم و رسم‌داری که می‌توانند نقش را باورپذیر جلوه بدهند.

به گفته ملکان هیچ‌یک از بازیگران، ایفاگر نقش اصلی نیستند و به جایش چمدان به عنوان شخصیت اصلی فرض شده است. ما تا زمانی زندگی آدم‌ها را دنبال می‌کنیم که چمدان را در اختیار دارند. بعد از آن قصه با چمدان جلو می‌رود و دیگر به شخصیت‌های قبلی کاری نداریم.

این سریال در منطقه دماوند جلوی دوربین رفته است. ملکان درباره دلیل انتخاب این مکان می‌گوید: سریال ما بسیار پرلوکیشن است. جابه‌جایی زیادی داشتیم و با ترافیک تهران نمی‌توانستیم کنار بیاییم؛ برای همین به منطقه خلوت دماوند رفتیم. ولی در سریال نمی‌گوییم که این داستان در کجا اتفاق می‌افتد؛ ضمن این که دماوند آب و هوای بهتری دارد.

ملکان از این که خودش کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی را با هم پذیرفته، راضی است. او می‌گوید:‌ خیلی جاها قصه ما تغییر کرد و یک بار هم هفت ماه کار متوقف شد. من چون خودم نویسندگی را به‌عهده داشتم، توانستم مسیر ساخت سریال را عوض کنم.

به گفته کارگردان، «چمدان» در گونه کمدی می‌گنجد، ولی رگه‌هایی از طنز تلخ هم در آن دیده می‌شود. چون در برخی لحظه‌ها ممکن است اشک بیننده هم دربیاید.

دیگر عواملی که ملکان را در ساخت این سریال یاری رسانده‌اند، عبارتند از: رضا کشاورز (صدابردار)، عدنان مسچی (تدوین)، مصطفی مسچی (مدیرتولید)، مهدی غفوریان (موسیقی) و حسین ملکی و سیدجواد موسوی (تصویربردار).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها