غفلت یک مرد سبب شد فرزندش ربوده شده و به قتل برسد.
کد خبر: ۴۷۸۶۶۱

مردی 19 فروردین امسال به پلیس آگاهی ایلام رفت و خبر داد پسر 11 ساله‌اش به نام حسن توسط فرد ناشناسی ربوده شده و گروگانگیر برای آزادی او باج خواسته است.

این مرد توضیح داد: امروز پیامکی به دستم رسید که در آن نوشته شده بود حسن ربوده شده و برای آزادی او باید 100 میلیون تومان بپردازم. من اول موضوع را جدی نگرفتم، اما بعد از تماس با مدرسه حسن فهمیدم او غیبت کرده است و بعد از آن بود که فهمیدم آن پیامک جدی است.

کارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند پدر حسن قصد داشت خانه‌ای بخرد و برای این منظور مبلغ 100 میلیون تومان فراهم کرده بود. مطابقت داشتن مبلغ پس‌انداز این مرد با وجه درخواستی گروگانگیر مشکوک به نظر می‌رسید.

کارآگاهان وقتی فهمیدند پدر حسن بی‌احتیاطی کرده و موضوع 100 میلیون تومان را با یکی از اقوام برادر همسرش مطرح کرده بود به این فرد که سعید نام دارد ظنین شدند و تلاش خود را برای ردیابی و دستگیری او آغاز کردند.

سعید بعد از دستگیری در بازجویی‌های ابتدایی منکر آدم‌ربایی شد و گفت از سرنوشت حسن اطلاعی ندارد، اما وقتی بازجویی‌ها ادامه پیدا کرد ضمن اقرار به ربودن پسربچه در اعترافاتی غیرمنتظره گفت: حسن را در محلی در جاده ایلام به اسلام آباد به قتل رسانده‌ام.

بعد از کشف جنازه و اتمام تحقیقات تکمیلی سعید در دادگاه کیفری استان ایلام محاکمه شد. در این جلسه والدین حسن برای متهم درخواست قصاص کردند و سعید نیز در دفاع از خود گفت: وقتی متوجه شدم پدر حسن 100 میلیون تومان پول دارد برای تصاحب آن وسوسه شدم و نقشه آدم‌ربایی را کشیدم. صبح روز حادثه در مسیر مدرسه سراغ حسن رفتم و به دروغ به او گفتم عمویش در اسلام‌آباد فوت شده است و باید به خانه آنها برویم. حسن حرفم را باور کرد و با من همراه شد. در میان راه کنار رودخانه‌ای حسن را خفه کردم، بعد با پدرش تماس گرفتم و برای آزادی او درخواست 100 میلیون تومان کردم.

متهم به قتل ادامه داد: چند روز قبل از آدم‌ربایی پیامکی به پدر حسن فرستادم و ادعا کردم او در یک مسابقه برنده شده و باید برای ارسال جایزه آدرسش را بفرستد. او هم آدرس خانه را برای من فرستاد و توانستم روز حادثه در آنجا برای ربودن حسن کمین کنم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و سعید را چند روز قبل به زندان و قصاص محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها