کشف هشت‌پای غول‌پیکر

یک ماهیگیر استرالیایی جسد یک هشت پای غول پیکر که بر سطح آب شناور بود را کشف کرد.
کد خبر: ۴۷۸۵۰۹

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، آل مک‌گلاشان ، ماهیگیر استرالیایی همواره به صید ماهی های بزرگ عادت دارد. اما این بار آل هنگام ماهیگیری با موجودی برخورد کرد که مسلما احتمال آن را هرگز نمی داد. یک هشت پای غول پیکر.

این گونه هشت پا ( اختاپوس) بسیار نادر بوده و معمولا در عمیق ترین نقاط اقیانوس ها زندگی کرده و کمتر خود را نشان می دهد. هشت پاهای غول پیکر همواره موضوع افسانه ها  و روایات دریانوردان بوده اند.

می توان حیرت مک‌گلاشان هنگام کشف جسد شناور این غول دریایی را در 50 کیلومتری سواحل جرویس در ایالت نیو ساوث ولز تصور کرد.

وی می گوید: از سالها پیش که به حرفه ماهیگیری اشتغال دارم و حدود 200 روز در این منطقه ماهیگیری می کنم هرگز چنین موجودی را ندیده بودم.

به کمک یک دوربین زیرآبی وی و ماهیگیران همراهش با صحنه حیرت آوری دیگری مواجه شدند. یک کوسه در حال خوردن گوشت جسد هشت پای غول پیکر بود.

مک‌گلاشان که  معمولا عادت به صید ماهی های تن و نیزه ماهی دارد ، خاطرنشان کرد: زمانی که این هشت پا را دیدم مدت کمی از مرگش می گذشت زیرا هنوز جسدش بو نگرفته بود و رنگ های  طبیعی بدنش از بین نرفته بودند. معمولا هشت پاهای مرده هنگامی کشف می شوند که بدنشان بوی بسیار بدی می دهد و رنگ بدنشان سفید شده است.

طول بدن این هشت پا بدون پاهایش چهار متر است که نشان می دهد هنوز بالغ نشده بود. کارشناسان معتقدند که این هشت پا بر اثر حمله یک وال عنبر تنها دشمن بالقوه اش در دریاها مرده است. وال های عنبر تنها موجوداتی هستند که در عمیق ترین نقاط اقیانوس ها می توانند با هشت پاهای غول پیکر مقابله کنند.

مک‌گلاشان و همکارانش به دلیل فقدان وسایل کافی نتوانستند جسد کامل هشت پا را به خشکی بیاورند اما سر و بخش هایی از بدن حیوان را برای نمایش در یک موزه دریایی به همراه آوردند.

آخرین بار در سال 2004 بود که جسد یک هشت پای غول پیکر به طول هشت متر در آبهای جنوب توکیو کشف شده بود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها