داوطلبان کنکور امسال، نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر کاهش داشته است

اعلام جزییات کنکور 91

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام تغییرات و جزییات کنکور 91 از برگزاری این آزمون در 8 تیر امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۹

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از 8 تیرماه، گفت: برای شرکت در این آزمون یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک‌میلیون داوطلب در کنکور 91، گفت: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد ثبت‌نام کرده‌اند. توکلی با اشاره به مقایسه تعداد داوطلبان کنکور 91 نسبت به سال گذشته و سال 89 ، اظهار کرد: تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته 66 هزار و 839 نفر و در مقایسه با سال 89 حدود 220 هزار و 672 نفر کاهش داشته است.

توکلی در خصوص تعداد داوطلبان کنکور 91 به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی 325 هزار و 335 داوطلب، گروه آزمایشی هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 13 هزار و 138 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

توزیع کارت کنکوری‌ها از 4 تیر

توکلی با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور 91 از روز یکشنبه 4 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان می‌توانند تا 7 تیرماه نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند، بنابراین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند باید پرینت هر گروه را به طور جداگانه دریافت کنند.مشاور سازمان سنجش با تاکید بر این‌که برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه همانند سال گذشته در یک مرحله آزمون برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان باید در یک جلسه به تمامی سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی مربوط پاسخ دهند. وی با تاکید بر برگزاری کنکور 91 به صورت تستی و چهار گزینه‌ای گفت: سوالات این آزمون از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی طراحی می‌شود. مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر این‌که از بخش، قسمت، مبحث و موضوعی که بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالی طراحی نخواهد شد، تصریح کرد: سوالات آزمون کنکور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومی است، البته مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها