تیم چلسی انگلستان شب گذشته در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد در ضربات پنالتی تیم بایرن مونیخ آلمان را شکست داده و برای نخستین بار در تاریخش قهرمان جام باشگاه های اروپا شود.
کد خبر: ۴۷۴۹۰۶

به گزارش بامداد یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب در آلیانس آره‌نا  شهر مونیخ استادیوم خانگی بایرن مونیخ برگزار شد. از ابتدا همه چیز حکایت از پیروزی بایرن در این دیدار حساس داشت.

نیمه نخست با نتیجه بدون گل و به رغم برتری محسوس مونیخی ها خاتمه یافت.

در نیمه دوم بازیکنان بایرن تیم چلسی را تحت فشار گذاشتند اما درخشش پیتر چک مانع از باز شدن دروازه چلسی شد. در دقیقه 53 دروازه چلسی توسط فرانک ریبری گشوده شد اما داور این گل را آفساید اعلام کرد و آنرا نپذیرفت.

در دقیقه 83 بازی توماس مولر با ضربه سر دروازه چک را گشود و بایرن یک بر صفر پیش افتاد.

اما برتری بایرن فقط پنج دقیقه به طول انجامید و در دقیقه 88 دیدیه دروگبا ، بازیکن ارزشمند چلسی  روی یک ضربه کرنر مانوئل نوئر دروازه بان بایرن را تسلیم ضربه سر خود کرد.

بازی در پایان 90 دقیقه و وقت تلف شده قانونی  با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت تا دو تیم بخت خود را در دو زمان اضافی 15 دقیقه ای بیازمایند.

در دقیقه 97 وقت اضافی اول دیدیه دروگبا برای حفظ دروازه در محوطه 18 قدم  روی ریبری مرتکب خطا شد و داور اعلام پنالتی به سود بایرن کرد.

آرین روبن مامور زدن این پنالتی حیاتی برای بایرن شد اما پیتر چک ضربه او را مهار کرد تا بایرن کماکان در حسرت پیروزی در خانه اش بماند.

ریبری که به سختی آسیب دیده بود جای خود را در این لحظات حساس به  اولیچ داد.

مونیخی ها به شدت چلسی را تحت فشار گذاشته تا بتوانند در این دقایق پایانی کار را به اتمام رسانده و نتیجه به ضربات پنالتی کشیده نشود.

با این حال دو وقت قانونی 15 دقیقه ای اضافی نیز با همان نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت تا تکلیف جام قهرمانان اروپا در ضربات پنالتی مشخص شود.

فیلیپ لام نخستین پنالتی بایرن را به رغم تشخیص صحیح چک وارد دروازه چلسی کرد.

نوئر دروازه بان بایرن ضربه پنالتی خوان ماتا بازیکن چلسی را دفع کرد تا تیمش در ضربات پنالتی یک بر صفر جلو افتاده و امید به پیروزی اش دوچندان شود.

ماریو گومز دومین پنالتی بایرن را به گل تبدیل کرد و نتیجه دو بر صفر به سود مونیخی ها شد.

داوید لوییز بازیکن چلسی با گشودن دروازه نوئر فاصله دو تیم را در ضربات پنالتی کاهش داد.

آنگاه مانوئل نوئر دروازه بان بایرن سومین ضربه پنالتی  تیمش را وارد دروازه چلسی کرد و نتیجه سه بر یک به سود بایرن شد.

فرانک لمپارد بازیکن چلسی با به ثمر رساندن سومین پنالتی تیمش نتیجه را سه بر دو کرد.

ایویکا اولیچ زننده چهارمین ضربه پنالتی بایرن در برابر پیتر چک تسلیم شد و نتوانست گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

اشلی کول بازیکن چلسی در زدن ضربه پنالتی موفق عمل کرد و نتیجه سه بر سه شد.

باستیان شواین اشتایگر پنالتی حیاتی بایرن را به هدر داد و آلیانس آره‌نا در سکوت فرو رفت.

دیدیه دروگبا برای زدن پنالتی پیروزی بخش تیم چلسی پشت توپ قرار گرفت و در حالی که همه نگاه ها به ساق های او دوخته شده بودند دروازه امانوئل نوئر را گشود تا تیم چلسی در ضربات پنالتی بایرن مونیخ را  چهار بر سه  و در مجموع پنج بر چهار شکست داده و فاتح جام قهرمانان اروپا شود.

با اینکه بازیکنان هر دو تیم  بازی درخشانی را از خود نشان دادند اما باید گفت که دیدیه دروگبا و پیتر چک با درخششی بیش از دیگران عوامل اصلی پیروزی چلسی در این دیدار و فتح جام قهرمانان اروپا بودند.

بازیکنان تیم بایرن مونیخ:

نوئر، بوتانگ، لام، کونتنتو، ریبری ( اولیچ دقیقه 97) ، شواین اشتایگر،‌کروس ، تیموشوک، روبن،  مولر ( فان بویتن دقیقه 86 )، گومز. مربی : یوپ هاینکس.

بازیکنان تیم چلسی:

چک، کول، داوید لوییز، بوسینگوا، کاهیل، برتران ( مالودا دقیقه 73 )، لمپارد، میکل، ماتا، دروگبا، کالو ( تورس دقیقه 84 ). مربی: روبرتو دی ماتئو.

داور : پدرو پروئنکا از پرتغال.

تماشاگران در آلیانس آره نا: 69901 نفر.

بهرام افتخاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها