سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از متلاشی شدن یک باند سارقان زورگیر که به جعل اسناد دولتی نیز می پرداختند، خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۰۸۲

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ عباس دانشجو گفت: ماموران کلانتری 114 «غیاثی» با کسب چندین مورد گزارشات مردمی مبنی بر زورگیری از آنها در منطقه مذکور و انجام یک سری کنترل های نامحسوس موفق به شناسایی سارقان و مخفیگاه آنها طی چند روز گذشته در این منطقه شدند.

وی افزود: در این رابطه، ماموران ضمن کسب مجوز قضایی در مراجعه به پاتوق متهمان دو نفر به نام های «هادی» و «رضا» را به طور ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ دانشجو اضافه کرد: در بازرسی از محل مذکور تعدادی اسناد مسروقه خودرو ، پاسپورت و یک قبضه قمه کشف و ضبط شد.

سر کلانتر ششم گفت: ضمن شناسایی مالباخته و دعوت وی به کلانتری، او در مواجهه حضوری با سارقان، آنها را مورد شناسایی قرار داده و گفت چند وقت پیش توسط این افراد در خیابان «تهران نو» با استفاده از قمه مورد زورگیری قرار گرفته و مقداری زیادی چک اشخاص، اسناد و مدارک مالکیت منزل، مغازه و گوشی موبایل و پول نقدش به سرقت رفته و در این خصوص پرونده ای در پایگاه سوم آگاهی دارد.

وی اظهارداشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در حالیکه ابتدا منکر ارتکاب هر گونه جرمی می شدند ولیکن سرانجام لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت به شیوه مذکور اقرار کردند.

سرهنگ دانشجو با اشاره به شناسایی چهار نفر از مالباختگان، گفت: متهمان در ادامه اعترافاتشان اقرار کردند که اموال مسروقه را به «حمید» و «غلامرضا» می فروختند در این راستا افراد مذکور طی یک قرار صوری دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو خریداران اموال مسروقه تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از جمله سند مالکیت، وکالت نامه محضری، استعلام املاک مختلف از ثبت و اسناد بصورت سفید و خام کشف و ضبط شد.

سرهنگ دانشجو اضافه کرد: مالخران دستگیر شده در بازجویی به عمل آمده اقرار کردند پس از خرید اسناد مسروقه از جمله سند، چک و اوراق بهادار آنها را به شخص جاعلی با نام مستعار «دکتر» می فروختند و او نیز با پاک نمودن مندرجات آنان اقدام به فروش اسناد به افراد کلاهبردار می کرده است و اکنون نیز با وی در منزلی در همان حوالی قرار ملاقات دارند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این خصوص طی یک عملیات حرفه ای پلیسی دکتر به همراه فرد دیگری به نام «تورج» در منزلش حین جعل چند جلد گواهینامه رانندگی و همچنین پاک کردن دو جلد سند مالکیت به همرا مقدار زیادی اسناد جعلی منجمله وکالت نامه های بلاعزل کپی مدارک هویتی اشخاص مختلف، دو قطعه مهر جعلی ارگان های دولتی و آلات و ادوات جعل (کامپیوتر، پرینتر رنگی ، جوهرهای مختلف و کاغذهای مربوطه و همچنین تعداد زیادی اسناد و چک مسروقه)دستگیر شد.

سرکلانتر ششم پلیس تهران با اشاره به اقرار متهمان به چندین مورد کلاهبرداری و جعل سند از تحویل دستگیر شدگان به مراجع ذی صلاح جهت سیر مراحل قانونی پرونده شان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها