آدم ربا‌ها با دریافت 500 میلیون تومان، مرد تاجر و راننده‌اش را در جاده آمل رها کردند

دستگیری 5 آدم ربای 500 میلیونی

5عضو یک باند آدم‌ربایی که به قصد اخاذی 500 میلیون تومانی، صاحب یک شرکت بازرگانی و راننده او را ربوده بودند، از سوی کارآگاهان اداره 11 آگاهی تهران دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده روز 28 دی سال گذشته با شکایت مردی از 5 عضو یک باند آدم‌ربایی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۴۶۴۵۲۷

شاکی که مدیر یک شرکت بازرگانی بود، در تشریح ماجرا گفت: غروب 25 دی‌ماه دفتر شرکت را به قصد رفتن به خانه ترک کردم که در میانه راه یک خودروی ال 90 خاکستری مقابلم متوقف شد.وی افزود: در همین موقع 3 مرد که سلاح و بی‌سیم به دست داشتند، از خودرو پیاده شده و با تهدید و ادعای این که ماموران انتظامی هستند‌ و ماموریت دارند مرا به کلانتری انتقال دهند، با زدن دستبند به دست‌هایم و بستن چشمانم مرا با خود بردند.

2 روز در اسارتگاه آدم‌ربا‌ها

در ادامه تحقیقات از مرد شاکی معلوم شد آدم‌ربا‌ها او را به ویلایی‌ در شمال کشور منتقل و ساعاتی بعد راننده وی را نیز که‌ ربوده بودند، به همانجا انتقال داده و برای آزادی هر دو 500 میلیون تومان خواسته‌اند.

در مرحله بعد مشخص شد مرد شاکی ـ که همراه راننده‌اش 2 روز در اسارتگاه ربایندگان بوده‌ ـ مجبور شده برای نجات جان خود و کارمندش 2 فقره چک 200 میلیون تومانی و یک فقره‌ چک 100 میلیون تومانی به آدم‌ربا‌ها بدهد. آنها نیز‌ چک 100 میلیون تومانی را نقد و گروگان‌ها را در نزدیکی پلیس راه آمل رها کرده و متواری شده‌اند.

در پی اظهارات شاکی، کارمند وی نیز در بازجویی، گفته‌های کارفرمایش را تایید و عنوان کرد آدم‌ربا‌ها با معرفی خود به عنوان مامور، او را نیز ربوده و به همان ویلایی که کارفرمایش زندانی بوده، منتقل و شکنجه کرده‌اند.

در حالی که تحقیقات پلیسی برای دستگیری 5 مرد آدم‌ربا آغاز شده بود، ماموران اطلاع یافتند چک متعلق به شاکی که در دست ربایندگان بوده در یکی از بانک‌های شمال کشور نقد شده است.

ردپای یک متهم سابقه‌دار

ماموران با به دست آوردن تصویر نقدکننده چک از طریق بازبینی فیلم دوربین مداربسته بانک متوجه شدند تصویر متعلق به یک متهم سابقه‌دار به نام‌ امیر است.

به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی او زیرنظر گرفته شد تا این‌که معلوم شد او به خانه‌ای در شمال تهران رفت و آمد می‌کند. کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی تهران با حضور در این محل و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند متهم فراری چند روزی است به آن خانه بازنگشته و قرار بوده با دختر جوانی ازدواج کند. با اطلاعات به دست آمده از همسایه‌ها، خانه دختر جوان که در غرب تهران بود زیرنظر گرفته شد تا این‌که اوایل بهمن متهم فراری که با یک خودروی پژو به خانه دختر مورد علاقه‌اش آمده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

در بازرسی از خودروی متهم تعدادی فشنگ جنگی،شوکر و مدارک هویتی متعدد کشف و ضبط شد.

اعتراف متهم

متهم با انتقال به اداره 11 پلیس آگاهی تهران، در پی اظهارات متناقض در مواجهه حضوری با شاکیان پرونده اعتراف کرد طراح اصلی آدم‌ربایی مردی به نام حسن است که در یک کارواش کار می‌کند.

به این ترتیب طراح اصلی آدم‌ربایی، روزهای پایانی اسفند سال گذشته دستگیر شد.

اعتراف سرکرده باند

این مرد در بازجویی پلیسی گفت: از مدت‌ها پیش وقتی از راننده شرکت بازرگانی ـ که به کارواش محل کارم می‌آمد‌ ـ شنیدم کارفرمایش آدم پولداری است، تصمیم به ربودن او و اخاذی از خانواده‌اش گرفتم. مرد آدم‌ربا اضافه کرد: موضوع را با امیر و 3 نفر از دوستانم در میان گذاشتم و آنها پذیرفتند تا در عملی کردن نقشه به من کمک کنند. در مرحله اول با تهیه سلاح و تجهیزات نظامی خود را مامور انتظامی معرفی و ابتدا او ـ صاحب شرکت بازرگانی ـ سپس کارمندش را ربوده و به خانه ویلایی در شمال کشور بردیم.

وی با اشاره به ماجرای اخاذی میلیونی گفت: از مرد پولدار که دسته چک همراهش بود، 3 فقره چک معادل 500میلیون تومان گرفتیم و با نقد کردن یک فقره چک 100میلیون تومانی، او و کارمندش را رها کردیم. می‌خواستیم بعد از نقد کردن بقیه چک‌ها، باز هم از او اخاذی کنیم.

در پی اظهارات سرکرده باند آدم‌ربایی، 3 همدست دیگر او نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. آنها نیز در بازجویی به همدستی با یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران دراین‌باره گفت: اعضای این باند پس از اعتراف به آدم‌ربایی و اخاذی، با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها