رئیس جمهور در برنامه سفر به خیر

مرحله دوم هدفمندی و سفر نوروزی

رئیس جمهور گفت: اگر اجازه می دادند مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می کردیم، ۷۰-۸۰ هزار تومان تو جیب مردم می گذاشتیم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجرای مرحله دوم.
کد خبر: ۴۶۳۵۳۰

به گزارش واحد مرکزی خبر اقای احمدی نژاد که در برنامه زنده سفر بخیر که از شبکه 3 سیما پخش شد شرکت کرده بود، گفت: میزان تلفات رانندگی در سال گذشته حدود 23 هزار نفر بود که امیدواریم سال 1391 به زیر 20 هزار نفر کاهش یابد اگر چه که یک کشته هم زیاد است.

احمدی نژاد  در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه دلایل افزایش سرانه خودرو چیست؟ افزود : جامعه در حال پیشرفت و زندگی در حال رشد است و هر قدر ارتباطات بیشتر می شود نیاز به خودرو نیز افزایش می یابد.

رئیس جمهور گفت: با بزرگ شدن شهرها بدون وسیله نقلیه شخصی یا عمومی نمی توان زندگی کرد و باید به نقطه ای برسیم که هر خانواده حداقل یک وسیله نقلیه داشته باشد و هم اکنون از 21 میلیون خانواده حدود16 میلیون آن حداقل یک وسیله نقلیه دارند.

احمدی نژاد وسیله نقلیه امن، کم مصرف ، شیک و سالم را نیاز همگان خواند و گفت: البته اینکه خودرو در چه جاهایی مصرف شود بحث دیگری است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی افزود: ایمنی در سفر از زمان سفر مهم تر است و ایمنی ابتدا به راننده ، سپس به نوع خودرو و در نهایت به نوع جاده بستگی دارد .

وی با اشاره به اینکه ارتقاء ایمنی خودرو نیازمند توجه دولت، خودروسازان، مسئولان ، دستگاه‌های نظارتی و خود مردم است افزود:در ایمنی خودرو کارخانجات نقشی اساسی دارند و نباید فقط به فکر تیراژ خودرو و درآمدشان باشند.

رئیس جمهور حرکت کشور به سمت استاندارد سازی و مناسب سازی خودرو را در سال های اخیر رو به رشد دانست و گفت : در مقایسه با 10 تا 15 سال پیش خیلی پیشرفت کرده ایم اما هنوز به روز نیستیم .

آقای احمدی نژاد گفت: دولت به طور قاطع از برنامه های نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست در ارتقاء ایمنی و مقابله با الاینده های خودرو حمایت می کند و در این خصوص عده کمی هستند که باید مشکلات انها را نیز حل کنیم .

وی گفت: ایمنی خودرو جزء حقوق مردم است و برای تحقق این مهم حتی اگر کارخانه ای تعطیل و یا خط تولیدی تغییر کند اشکالی ندارد.

احمدی نژاد گفت: البته کارخانجات تولید خودرو باید برنامه های تحقیقاتی خود را افزایش دهند و آزمایشگاه‌های تست قطعات را بیشتر کنند چرا که اولویت باید سلامت مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت سفر و نقش آن در ایجاد نشاط، ‌تجربه و برقراری ارتباط اشاره کرد و افزود: سفر پاسخ دادن به نیاز فطری انسان است .

رئیس جمهور گفت : اگر در کشوری سفر انجام نشود چیزی از اقتصاد ، فرهنگ ، علم و نشاط باقی نمی ماند.

احمدی نژاد افزود: در خصوص ایرانیان نیز با توجه به فرهنگ کهن ملت ایران باید به تاثیرات سفر بیشتر توجه کنیم .

وی افزود : فرهنگ ایرانیان پس از اسلام بسیار غنی تر شده است و باید به خانواده که از ارکان فرهنگ ایرانیان است توجه بیشتری شود .

احمدی نژاد در ادامه از عموم رانندگان خواست سفرهای نوروزی خود را با رعایت نکردن مقررات تلخ نکنند.

وی گفت : امیدواریم سال آینده میزان تلفات ناشی از رانندگی به زیر 20 هزار نفر برسد چرا که مرگ یک نفر 200 نفر را مستقیم و چند میلیون نفر را غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد .
رئیس جمهور پیشنهاد کرد سال 1391 به مجموعه عوامل نمونه دست اندر کار اعم از رانندگان، ماموران نیروی انتظامی، کارکنان هلال احمر ، اورژانس ، راهداری و امدادخودرو نشان ملی اهداء شود.

به گزارش خبرنگار ما ، اقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در برنامه زنده سفر به خیر شبکه سوم سیما افزود: این پیشنهاد را به سردار مومنی ارائه کردم.

رئیس جمهور از همه کسانی که وقت ، سلامت ، تعطیلات و توان خود را صرف شادی و سلامتی ملت ایران می کنند قدردانی کرد و گفت: مطلع شدم که عوامل راهنمایی و رانندگی در 14 روز ابتدایی سال جدید اجازه یک روز مرخصی ندارند که باید از این عوامل نیز قدردانی کرد .

وی در توصیه به عموم رانندگان نوروزی گفت: نوروز جشن انسانی برای کمال و نشاط انسان است .

رئیس جمهور نوروز را یاداور نوروز تاریخ بشر خواند و افزود: هنوز بهار بشریت نرسیده است و نوروز را باید به گونه ای سپری کنیم که به یاد بهار بشریت باشیم و یکی از لوازم آن مراعات حال دیگران در رانندگی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها