کد خبر: ۴۶۱۶۸۱

همیشه با کوله‌پشتی

اگر با کودکی که می‌تواند سر جایش محکم بنشیند، سفر می‌کنید، با پوشش مناسب می‌توانید او را در آغوشی بگذارید و آغوشی را از پشت ببندید. اگر بچه رویش به منظره باشد، اغلب بیشتر کیف می‌کند و کلی خوشحال می‌شود که دارد توسط شما حمل می‌شود. شما هم می‌توانید فکر کنید که یک کوله پشتی 8-7 کیلویی را بسته‌اید و در تمام سفر با آن، این طرف و آن طرف می‌روید.

در این سفر، همیشه باید پوشک کامل و ترجیحا برای 12 ساعت و بیشتر همراهتان باشد و چند اسباب‌بازی محبوب و حواس‌پرت‌کن کودک که صداهایی ایجاد می‌کند، به همراه ببرید تا نوزادتان کمتر بدقلقی کند. اگر او شیر خودتان را می‌خورد که چه بهتر. برای این‌که براحتی همه جا او را شیر دهید، یک شنل مناسب شیردهی آماده کنید و آن را به دور گردن ببنیدید که هرجا بتوانید شیرش دهید.

در غیر این صورت، آب گرم همیشه همراه داشته باشید تا از نظر شیر خشک​ دچار مشکل نشوید.

برای بچه‌ها پوشش مناسب ضروری است، اما پوشش مناسب به این معنا نیست که کودک را دم کنید. اگر دست و پای کودک سرد است، نیاز به پوشش بیشتری دارد ولی اگر پیشانی‌اش عرق کرده و موهایش به سرش چسبیده، بدانید زیادی لباس به او پوشانده‌اید و همین می‌تواند او را سرما دهد.

کودکان از فضای یکنواخت خسته می‌شوند. بنابراین اگر کودک شما از آن دسته بچه‌ها نباشد که در ماشین خوابشان می‌برد، هراز چندی باید از ماشین پیاده شوید و او را بگردانید.

بعضی بچه‌ها بویژه آنها که بزرگ‌تر از 3تا4 ماه از عمرشان می‌گذرد، دلشان برای محیط خانه تنگ می‌شود و بهانه می‌گیرند. خیلی از بچه‌ها تحمل جاهای غریبه را ندارند و اگر بچه شما از آن دسته بچه‌ها باشد، آغاز سفرتان کمی سخت خواهد بود.

مسافر کوچولو

برای ایمنی سفر از صندلی نوزاد یا ساک مخصوص که به صندلی اتومبیل وصل می‌شوند، استفاده کنید. نوزاد طوری در آن قرار می گیرد که روی او به طرف عقب اتومبیل و پشت نوزاد با زاویه 45 درجه به طرف جلو متمایل می‌باشد. این وضعیت طوری است که هنگام توقف ناگهانی اتومبیل یا تصادف، بیشتر نیروهای وارد به جلو به کمربند صندلی منتقل می‌شود. برای مسافرت نوزاد از ساک بچه نیز می‌توان استفاده کرد. ساک سبک‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تر است و نوزاد را می‌توان در آن خواباند و در حال خواب جابه‌جا کرد.

طبیعت بهترین معلم است. هر وقت کودک خسته شد، به دامن طبیعت بروید و ناشناخته‌هایی از آن را به او ‌بیاموزید.از حشرات و پرندگان گرفته تا گیاهانی که دارند از زیر برف‌ها سر در می‌آورند​

استفاده از صندلی مخصوص برای حفاظت نوزاد اهمیت زیادی دارد و هنگام مسافرت باید نوزاد را بخوبی در آن مستقر کرد. از بیرون آوردن نوزاد از صندلی یا نشاندن او روی پا ، حتی برای مدت کوتاه باید خودداری شود. مطمئن‌ترین جای اتومبیل برای نشاندن نوزاد، قسمت وسط در صندلی عقب است کودک را نباید هرگز، حتی در حال گریه کردن از جای خود بیرون آورد. برای آرام کردن وی در این حالت می‌توانید به او شیر بدهید. این روش بهترین روش برای ساکت کردن نوزاد است. گریه نوزاد باعث ناراحتی راننده می‌شود. اگر مشغول رانندگی با نوزاد هستید و بر اثر گریه کودک ناراحت می‌شوید، بهتر است مدتی توقف کنید و پس از آرام کردن او، به راه خود ادامه دهید.

در سفر هوایی هنگام فرود آمدن بهتر است به نوزاد شیر بدهید. اگر نوزاد در این حالت خواب است، او را بیدار کنید. خوردن شیر شیشه هم موثر است.

معمولا هنگام مسافرت با نوزاد اگر تنفس او مرتب، حال عمومی او مناسب و وزن او حدود 4 کیلوگرم و بیشتر باشد، مطمئن است. البته بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید و درباره فرزندانتان از او راهنمایی بخواهید. تحمل تغییرات آب و هوایی برای نوزاد دشوار است. سعی کنید در نقاط هم دما سفر کنید.

از سفرهای طولانی و شرکت در مهمانی‌های شلوغ یا بازدید چند خانواده در یک روز خودداری کنید تا آسایش و رضایت نوزاد تامین شود. به طور کلی می‌توان گفت مسافرت برای نوزاد جالب است و به آسانی به تغییر محیط عادت می‌کند و برای نوزاد، خانه جایی است که مادر و افراد خانواده در آن حضور دارند.

بازی‌های داخل ماشین

اگر کودک شما بزرگ‌تر است و از سی‌دی‌های موسیقی و داستان استفاده می‌کند چند تا از محبوب‌ترین قصه‌ها را برایش بیاورید و در ماشین از آن استفاده کنید.

بازی با کلمات و اسباب‌بازی‌های موزیکال نیز به شما کمک می‌کند.

کشف ناشناخته‌ها

طبیعت بهترین معلم است. هر وقت کودک خسته شد، به دامن طبیعت بروید و ناشناخته‌هایی از آن را به کودک بیاموزید.از حشرات و پرندگان گرفته تا گیاهانی که دارند از زیر برف‌ها سر در می‌آورند.

یک شیشه برای کودک بیاورید که در طول سفر از هر جایی یک یادگاری کوچک بردارد و در آن بیندازد. گاهی یک مورچه که در یک محفظه شیشه‌ای است، ساعت‌ها می‌تواند کودک را سرگرم کند.

کودکان بزرگ‌تر می‌توانند یک دفتر خاطرات مصور داشته باشند. نقاشی هریک از منظره‌هایی که دوست دارند را در آن بکشند و گلی یا سبزه‌ای از آن نقطه را زیرش بچسبانند. با آن منظره عکس بگیرند و بعدا عکسشان را هم زیر این دفتر خاطرات بچسبانند.

اگر کودکی دارید که از نشستن در ماشین خوشش نمی‌آید، در صورتی که مطمئن باشید در رانندگی در شب خواب‌آلود نخواهید شد، شبانه حرکت کنید.

نکات بهداشتی

تمام مکمل‌ها و داروهای مورد نیاز فرزندتان و چیزهای ضروری دیگر مثل چسب زخم و باند و الکل را در یک بسته کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید.

داروهایی را که احتمال می‌دهید به کارتان بیاید مثل داروی ضد تهوع، دل‌درد، ضدتب، ضدحساسیت یا پماد و لوسیون‌های خارش حشرات و امثال اینها.

دستمال‌کاغذی، پنبه، محلول یا ژل ضدعفونی‌کننده و دستمال مرطوب را به اندازه کافی توی بسته‌تان قرار دهید.درست است که نوزادان آمادگی بیشتری برای ابتلا به انواع عفونت‌ها و بیماری های مسری دارند؛ اما این به آن معنا نیست که باید آنها را قرنطینه کرد. تنها کافی است مراقب مکان‌هایی که به آنجا سفر ​ و کسانی که با آنها ملاقات می‌کنید، باشید. اگر برای اولین بار است که اقوام، نوزاد شما را می‌بینند، از آنها بخواهید سر کودک را ببوسند نه صورت او را. امیدواریم با رعایت این نکات سفر خوبی برای خانواده‌تان در پیش باشد.

ماندانا ملا‌علی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها