هرچند منابع خبری می‌گویند دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده ترور رفیق حریری کیفرخواست این دادگاه را تعدیل کرده اما همین منابع می‌گویند محتوای این تعدیل‌ها تاکنون فاش نشده است.
کد خبر: ۴۶۱۲۸۹

به گزارش شبکه الجزیره، نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان اخیرا گفته است دانیل بلمار، دادستان دادگاه رسیدگی‌کننده به ترور رفیق حریری به او گفته است که پیش از استعفای خود درخواست چنین تعدیلی را خواهد داد. بلمار، فوریه گذشته استعفا داد. دادگاه حریری به علت تناقضی که در اهداف اعلام شده و روند فعالیت‌های خود دارد، از آغاز تاسیس با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده و تعداد زیادی از کارمندان آن استعفا داده‌اند.

به گفته این منبع، تغییرات اعمال شده دربرگیرنده حملاتی است که 3 نفر از سیاستمداران لبنانی مرتبط با ترور حریری را هدف قرار داد. یکی از این سه نفر جورج حاوی، رئیس حزب کمونیست لبنان بود که سال 2005 ترورشد، دیگری الیاس المر، وزیر دفاع سابق لبنان که از یک حادثه ترور نجات یافت و سومی نیز مروان حماده یکی از وزرای سابق لبنان است که سال 2004 ترور شد. در کیفرخواست قبلی 4 نفر از عناصر وابسته به حزب‌الله لبنان به نام‌های سلیم جمیل عیاش، مصطفى امین بدرالدین، حسین حسن‌عنیسی و أسد حسن صبرا متهم به دست داشتن در قضیه ترور رفیق حریری شدند. سپس دادگاه از دولت لبنان و در نهایت از پلیس اینترپل خواست که متهمان را بازداشت و تحویل دهند اما حزب‌الله لبنان با رد این‌گونه اتهامات هرگز حاضر به تحویل این افراد نشد. گفته می‌شود در کیفرخواست جدید یک نفر دیگر از اعضای حزب‌الله به عنوان متهم معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها