10 منطقه گردشگری در ایتالیا

پا ‌در‌ چکمه اروپا بکنید!

این کشور اروپایی که همانند چکمه‌ای در نقشه قاره سبز واقع شده از قدیم الایام به عنوان کشوری مهم در این منطقه بوده و از نظر تجاری اهمیت ویژه‌ای داشته اگر چه بسیاری از فیلم‌ها و داستان‌های گانگستری از این سرزمین الهام گرفته‌اند و ظاهری خشن و ناامن را برای برخی از مناطق این کشور اروپایی به تصویر کشانده‌اند اما هرگز این موارد از اهمیت ویژه ایتالیا از نظر صنعت گردشگری کم نکرده است. جاذبه‌های بسیار زیبای این کشور تمام گردشگران سراسر جهان را به سمت خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۴۵۸۹۶۸

ایتالیا با توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی خود در هر 4 فصل سال به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران در قاره سبز شناخته شده است. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید حتما از این 10 منطقه دیدن کنید تا بتوانید بگویید ایتالیا را دیده‌اید به همین منظور به معرفی 10 مرکز اصلی گردشگری در این چکمه اروپا می‌پردازیم. ‌البته هرچه از آثار تاریخی و باستانی این کشور بگوییم هرگز نباید از خوراکی‌های بسیار خوشمزه و نوشیدنی‌های مخصوص این کشور چشم‌پوشی کرد که در واقع شاید کنار آثار تاریخی آن از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به ایتالیاست. به عنوان مثال اسپاگتی و قهوه مخصوص این کشور در بین اکثر گردشگران داخلی و خارجی از شهرت خوبی برخوردار است.

میلان

این شهر مرکز استان لمباردیاست که با توجه به مراکز گردشگری و باستانی خود به عنوان اولین رتبه فهرست ما شناخته شده است و مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر را می‌توان: کلیسای جامع (دوئومو)، قصر اسفر رتزسکو، سمبل شهر، سالن تئاتر لا اسکالا که این تئاتر به عنوان یکی از مهم‌ترین تئاتر‌های جهان شناخته شده و همچنین موزه یا گالری لاپیناتکادی بردا که مهم‌ترین آثار نقاشان و مجسمه‌سازان معروف جهان را در خود جای داده را معرفی کرد.

ونیز

شهر ونیز که در قسمت دوم فهرست 10 قسمتی ایتالیای ما واقع شده به عنوان میراث بشری توسط سازمان یونسکو شناخته شده و به عنوان شهرهای اصلی گردشگری ایتالیا شناخته شده اگرچه این شهر در فصول تابستان و بهار از جنب‌و‌جوش خاصی برخوردار است اما با وجود سرمای زمستان و پاییز از جنب و جوش این شهر و اهمیت اقتصادی آن کاسته نمی‌شود. این شهر بدون خیابان با تاریخچه بسیار کهن خود هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر را در گاله‌ها (کانال‌های معروف و نیز) سوار بر قایق‌های مخصوص حمل و نقل گردشگران یا همان گندوله‌ها پذیرایی می‌کند. به غیر از کانال‌های ونیز و قایق‌های آن میدان سن مارکو و کلیسای بایلیک از مراکز تاریخی شهر هستند در کنار این دو فانوس و برج سن مارکو و میدان دو کاله هم در جذب گردشگران به ونیز اضافه خواهند شد.

فلورانس

فلورانس که در سراسر جهان به عنوان گهواره معماری و هنر از آن یاد می‌شود با آثار باشکوه تاریخی و هنری خود جایگاه سوم برترین‌های ایتالیا را به خود اختصاص داده است . این شهر باستانی هنرمندان و مجسمه‌سازان بسیاری را به خود دیده و به جهان معرفی کرده است از همین‌رو این شهر باستانی سالانه بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان تاریخی بخصوص دوره رنسانس را به خود جلب می‌کند. از آثار باستانی و شاهکارهای معماری شهر می‌توان به پل پونته وکیو، چشمه فونتانادل نتوند اشاره کرد اما اگر قصد معرفی دیگر مراکز دیدنی شهر را داشته باشیم می‌توانیم به گالری اوفتیزی که آثار هنرمند بسیار معروفی به نام بوتیچلی را در خود جای داده سری ‌بزنیم اگرچه قصر بالاتزووکیو، قصر روچلالی، قصر استروتزی و قصر پیتی در سطح شهر جلوه خاص خود را دارند و با معماری بسیار زیبای خود دل هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کنند اما نمی‌توان از کلیساهای معروف شهر مانند کلیسای کمنیله جوتو، کلیسای سنتاماریال دل فیوره، سنتاماریا نولا و سنتا کروچه که هر کدام به عنوان یک شاهکار هنری قابل معرفی هستند، غافل شد.

رم

شهر رم که در استان لاتزیوی ایتالیا واقع شده به عنوان چهارمین مقصد اصلی گردشگری این کشور در فهرست ما شناخته شده و به‌طور کلی از دیرباز شهری بسیار مشهور و معروف از نظر فرهنگی بوده‌است . رم که پایتخت ایتالیاست در جهان به عنوان شهر جاویدان شناخته شده و از طرف سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده و از جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری برخوردار است. آثار باستانی و تاریخی شهر در کنار معماری شگفت‌انگیز آن دلیل اصلی سفر اکثر گردشگران به این شهر است. البته اگر از اهمیت سیاسی آن چشم‌پوشی کنیم شاید دومین‌دلیل سفر گردشگران ‌به‌شهر ر‌م را بتوان حضور منطقه یا شهر واتیکان دانست اما بطور کلی آثاری چون کلیساهای سن جوانی، بازیلیک سن‌پائولو و آثار فرهنگی معروفی چون کلوسئو، لادموس و قصر نرون در این شهر ایتالیا به عنوان اصلی‌ترین مراکز گردشگری هستند.

ناپلی

این شهر جنوبی ایتالیا که در واقع بهشت تابستانی اکثر گردشگران ایتالیاست رتبه پنجم دیدنی‌های این کشور اروپایی را به خود اختصاص داده است . میراث فرهنگی و هنری این شهر اصلی‌ترین دلیل جذب هزاران گردشگر از سراسر جهان در کنار طبیعت بسیار زیبای آن شناخته شده، آثاری چون میدان پلبیشیتو، کلیسای بازیلیک سن فرانچسکو دیپائولا، تئاتر سلطنتی سن کارلو و از همه مشهورتر یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر یعنی مسکیو آنجیوئینو به عنوان مراکز گردشگری شهر ناپل شناخته شده است.






باری

این شهر که همانند پاشنه‌ای برای چکمه ایتالیاست در جنوب کشور واقع شده و ششمین پله این فهرست است‌. سواحل ساختمان‌های تاریخی این شهر بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات تابستانی گردشگران داخلی و خارجی ایتالیاست و البته سکوت و آرامش شهر دلیلی دیگر برای استراحت و ورود بسیاری از گردشگران به سواحل و خیابان‌های شهر است مرکز تاریخی بسیار ویژه این شهر که در قرن 18 میلادی همانند صفحه شطرنج ساخته شده بیشترین آثار تاریخی را در خود جای داده که می‌توان از کلیسای سن نیکولا و اشیای متبرکه آن و همچنین قصر مشهور «نورمنو ازوو» نام برد.


رجوکالابریا

اما هفتمین پله فهرست ما شهر بسیار زیبا و ساحلی است که صخره‌ها و سواحل بسیار زیبای آن در فصل تابستان ایتالیا محل گردهمایی هزاران هزار گردشگر از سراسر جهان در رجوکالابریاست. علاوه بر سواحل و طبیعت این شهر افسونگر در جنوب ایتالیا، مجسمه‌های برنزی و حکاکی شده آن از دیگر جاذبه‌های این شهر برای گردشگران شناخته شده است. هنر مجسمه‌سازی این شهر الهام گرفته از هنر مجسمه‌سازی مقدونیای یونانی است. رجوکالابریا به دلیل اشتباه بصری بسیاری از گردشگران وقتی در ساحل شهر می‌ایستند و به سواحل سیسیل نگاه می‌کنند آن ساحل را فقط چند متر دورتر از سواحل شهر رجوکالابریا می‌بینند در حالی که فاصله واقعی این دو ساحل بسیار بیشتر از چندمتر است واز قدیم به شهر فتامورگان معروف شده است. کلیسای معروف شهر و قصر آراگونزه که در قرن 6 میلادی ساخته شده کامل‌کننده ویژگی‌های این شهر برای جلب نظر گردشگران به خود است.

کالیاری

این شهر توریستی که هشتمین رتبه فهرست برترین‌های ایتالیاست در جزیره ساردینا که یکی از بزرگ‌ترین جزایر ایتالیاست واقع شده. شهر کالیاری که سواحل بسیار زیبای آن به عنوان اصلی‌ترین عامل جذب گردشگری این شهر تابستانی است می‌تواند سالانه درآمدی هنگفت به صنعت گردشگری ایتالیا هدیه دهد. شهر کالیاری که زندگی در آن حدودا از 4 قرن قبل از میلاد مسیح جریان داشته امروز نیز شاهد شور و شوق گردشگران خارجی ایتالیاست.

کلیسای سنت ستورنینو و سالن آمفی تئاتر رمن از اصلی‌ترین مراکز تاریخی و گردشگری این شهر است که در کنار تفریحات ساحلی جهت کسب در آمد صنعت گردشگری ایتالیا مفید واقع شده است. در همین حال آثار باستانی سفارذی کشف شده در این شهر باعث رونق گردشگری آن نیز شده است.

سیسیل

این جزیره معروف که شاید در گذشته مرکز تجمع اکثر تبهکاران و خلافکاران ایتالیا بوده امروز به‌عنوان نهمین پله از مراکز توریستی ایتالیاست در این جزیره اصلی‌ترین شهر پالرموست و مناطقی چون چفالو Cefalu، مسینا Messina و تائورمینا Taormina، هم توان جذب حداکثر گردشگران خارجی و داخلی را خواهند داشت اگر از مراکز دیدنی این جزیره بخواهیم بدانیم می‌توان از کلیساها و قصرهای باشکوه دوران باستانی نام برد ، اگرچه بسیاری از آثار تاریخی این جزیره در جنگ جهانی از بین رفته اما با توجه به بازسازی و نگهداری مجدد این آثار توسط دولت و مراکز هنری هنوز هم این جزیره از نظر تاریخی و هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیباترین قسمت سفر به این جزیره هنگام بازدید از ناقوس شهر مسینا خواهد بود، هر روز این ناقوس راس ساعت 14 با موزیک بسیار معروف خود که از هنرمندی به نام شوبرت است به‌صدا در‌خواهد آمد و توجه هر هنردوستی را به خود جلب می‌کند.

بولونیا

دهمین و آخرین پله از فهرست 10‌ قسمتی ایتالیایی ما مربوط به شهر بولونیاست که در استان امیلیارومانیا واقع شده است. این شهر که در واقع تعداد زیادی از دروازه‌های قرون وسطایی را در خود جای داده از مراکز اصلی گردشگری در این کشور است. برج‌های زیبای قصرهای اشراف‌زادگان قرون وسطی می‌توانند از اصلی‌ترین شرایط جذب گردشگران این شهر باشند. میدان اصلی شهر به نام مجوره و چشم بسیار زیبای نتونو می‌تواند ساعت‌ها هر گردشگری را به خود مشغول کند به هر حال این شهر باستانی بهترین مکان در نواحی شمالی ایتالیاست که می‌تواند علاقه‌مندان به هنر و تاریخ را به خود جلب کند.

عماد عزتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها