خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و هر‌روز در برنامه زنده «دکتر سلام» که ساعت 16 از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند. امروز دکتر طوسی، متخصص بیماری‌های پوستی به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۸۶۷۱

پوست چگونه آسیب می‌بیند و مراقبت‌های پوستی چیست؟

یکی از عوامل صدمه زننده به پوست، نور آفتاب است. اگر فردی به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد، پوستش به طور ناگهانی می‌سوزد، پس باید از کودکی پیشگیری صورت بگیرد و از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود. عوامل دیگری نیز در آسیب به پوست موثر است، به عنوان مثال ثابت شده است سیگار در پیری پوست دخالت دارد. همچنین رژیم غذایی نیز می‌تواند به پوست آسیب جدی وارد کند و اگر فردی رژیم غذایی می‌گیرد، باید رژیمی متعادلی باشد. میوه‌های زرد و قرمز مانند هویج و پرتقال و غذاهایی چون عدسی و ماهی غذاهای سالمی است که برای سلامت بدن و طراوت پوست بسیار مفید است.

نکته بسیار مهم بعدی شستشوی پوست است. شستشوی 2 تا3 بار برای پوست‌های چرب ضرورت دارد و افرادی که آکنه پوستی دارند، نباید از مواد آرایشی استفاده کنند.

یکی از نکاتی که امروزه در جامعه رایج شده، خالکوبی است که موجب بیماری‌های عفونی می‌شود. متاسفانه بعد از خالکوبی، برداشتن و پاک کردن آن نیز عوارضی در پوست ایجاد می‌کند که بسادگی قابل درمان نیست و قبلا باید مشورت کافی برای این موارد صورت بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها