پنجشنبه در روزنامه جام جم

نسلی‌که طلا دوست ندارد

خیلی از ما به یاد داریم مواقعی که کفگیر پدر خانواده به اصطلاح به ته دیگ می‌خورد و در خرج و مخارج زندگی خصوصا آنهایی که حساب نشده بود، می‌ماند؛ آن زمان بود که چشم امید خانواده به کشوی طلای خانم خانه بود تا با فروختن طلاها، گره از مشکل مالی و گرفتاری پیش آمده برای خانواده باز کند.
کد خبر: ۴۵۸۶۱۴

از قدیم الایام طلا و جواهر علاوه بر این‌که جنبه زینتی و زیبایی برای خانم‌ها داشت،  بهترین شیوه پس انداز نیز محسوب می‌شد.

به غیر از زنان خانه‌دار، افراد دیگری هم که تمایل به پس‌انداز با یک شیوه راحت و آسوده داشتند و اساسا وقت و توان ریسک دیگر راه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را نداشتند، طلا می‌خریدند تا روز مبادا آن را به فروش برسانند.

تمایل به خرید طلا بین خانم‌ها همیشه بوده است، شهر و روستا هم ندارد. در گذشته اگر خانم، خانه‌دار بود، اغلب هر ماه مقداری از خرج و مخارج خانه را پس‌انداز می‌کرد تا به اندازه پول یک تکه طلا جمع شود.

آن زمان بود که طلای خریداری شده رونمایی  و پرده از راز پس‌انداز خانم خانه بر‌داشته می‌شد. عکس‌العمل مرد خانه هم هنگام روبه رو شدن با این واقعیت اغلب متفاوت بود.

عده‌ای به خانه‌داری و کدبانوگری همسر خود افتخار می‌کردند که اساسا توانسته با ذکاوت از بین آن همه خرج و مخارج، بی‌سر و صدا پس‌اندازی هم بکند.

مشروح گزارش مریم بابایی را فردا پنجشنبه در روزنامه جام جم بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها