اهمیت و ابعاد دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد و حتی فراتر از آن تولید میله‌های سوخت هسته‌ای و قرار گرفتن این میله‌ها در قلب رآکتور تحقیقاتی تهران، موضوعی است که درباره آن در خبرها بسیار گفته شده است.
کد خبر: ۴۵۷۴۳۷

 در این خصوص یادآوری همین نکته شاید کافی باشد که پس از امتناع غرب از فروش اورانیوم 20 درصدی به ایران که مصرف پزشکی و تولید رادیودارو در رآکتور تهران دارد؛ اراده و عزم متخصصان و دست‌اندرکاران ایرانی خود را به منصه ظهور رساند و دیروز ایران برای قرار دادن میله‌های سوخت 20 درصدی تولید داخل در رآکتور تهران نیز گام نهایی خود را برداشت؛ هرچند پیش از این بازرسان آژانس به دستیابی ایران به این توانایی گواهی داده بودند.

در متن این رویداد اما حضور فرزند شهید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان که به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، معنا و مفهومی بس سترگ داشت.

فرزند شهید شهریاری دیروز و در مراسم میله‌گذاری رآکتور تهران تنها فرزند پدر شهید و نام‌آورش نبود، بلکه او دیروز نماینده شهیدان علیمحمدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن هم بود.

در یک کلام، او فرزند ملتی برومند بود که ثابت کرده‌اند با تمام توان برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌کوشند و مانع‌تراشی دشمنان نمی‌تواند در اراده آنان خللی وارد سازد.

ملتی که مظلومانه اما با سربلندی در حالی که سال‌هاست تحریم و تهدید و حتی ترور فیزیکی را تجربه کرده و از سر گذرانده، اما اراده خود را در متن روابط بین‌الملل جاری و ساری کرده است.

ملتی که امروز آری و نه او در جهان در مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد توجه و تاثیرگذار است. فرزند شهید شهریاری در مراسم دیروز تجلی مظلومیت، صبوری و دانش و هوش ایرانی بود و بسیاری از ایرانیان در چهره او، سیمای همه جوانان و شهیدان و یادگاران آنها را به یاد آوردند و در این میان، شبکه خبر سیما چه خوش‌سلیقه تصویر او را به تصاویر شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن که شهدای راه علم و فناوری ایرانند پیوند می‌داد.

این دانشمندان و دیگر همراهان آنها تاکنون حتی به تصریح گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جز در مسیر صلح‌آمیز و ارتقای طراز علمی کشور و کمک به مردم، گام برنداشته‌اند.

حال با فعال شدن رآکتور تهران هزینه هنگفتی که برای تهیه رادیودارو به خارج پرداخت می‌شد، برای کشور باقی می‌ماند، ضمن آن‌که بیماران داخلی دیگر محتاج داروهای خارجی مربوط نخواهند بود.

جلال برزگر - دبیر گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها