افتتاح 110 طرح میراث فرهنگی و گردشگری

همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی110 طرح در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سراسر کشور افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۶۱۸۵

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، این 110 طرح در قالب هتل‌ها، مراکز خدمات بین راهی، طرح‌های مرمتی، فضاسازی اماکن تاریخی، کمپ‌های گردشگری، موزه‌های مردم‌شناسی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های پذیرایی، خانه‌های صنایع‌دستی، مجتمع‌های آب درمانی و خانه‌های جهانگردی هستند که در دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

همچنین 22 طرح مرمتی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی، یک هتل 2 ستاره شهرستان دهلران، سفره‌خانه سنتی حمام جارچی در اصفهان، هتل‌آپارتمان یاس در شهرستان بوشهر، کمپینگ گردشگری و مجتمع پذیرایی باغ گیلاس شهریار استان تهران و مجتمع پذیرایی سپینو در ورامین به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد، بهره‌برداری از مجتمع آب‌درمانی آب‌ترش سربیشه در خراسان جنوبی و خانه جهانگرد در استان سمنان و بهره‌برداری از مجتمع اقامتی ـ پذیرایی پالیز کرمان از دیگر پروژه‌های گردشگری به مناسبت دهه فجر به شمار می‌رود.

فاز نخست مجتمع پذیرایی ناهارخوران و فاز نخست مجتمع خدمات بین راهی شرکت ارگ پردیسان در استان گلستان نیز به بهره‌برداری رسیده و کلنگ هتل پارس نیک این استان به زمین زده خواهد شد.

افتتاح 6 واحد پذیرایی در شهرهای چالوس، بابلسر، نوشهر، آمل، محمودآباد، ساری؛ 3 هتل‌آپارتمان، 2 هتل، یک متل و یک واحد مهمانپذیر در استان مازندران و افتتاح پارک روستایی سریزد از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر است.

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری رودشو در شهرستان زندیه و فاز دوم پروژه رفاهی هتل امام رضا(ع) در استان مرکزی نیز افتتاح می‌شود.

همچنین افتتاح چند موزه مردم‌شناسی در سطح استان و پایان مرمت و پاک‌سازی ایوان سردر ورودی مسجد امام در اصفهان از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در بخش میراث فرهنگی ویژه دهه فجر به شمار می‌رود.

آغاز مرمت و ساماندهی مسجد جامع ریز شهرستان جم استان بوشهر، رونمایی از پایان مرمت خانه تاریخی مند در بافت تاریخی عودلاجان تهران، بهره‌برداری از 3 واحد احیا شده آسبادهای نشتیفان خواف و افتتاح موزه مردم‌شناسی شهرستان سرخس استان خراسان جنوبی نیز از دیگر پروژه‌های میراث فرهنگی که به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، آسبادهای مرمت شده شهرستان نهبندان و موزه پیراحمد زهرنوش در استان خراسان جنوبی در این ایام به بهره‌برداری رسید و مرمت حمام حسینیه اعظم زنجان نیز به پایان خواهد رسید.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به مناسبت دهه فجر اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، مسابقات ورزشی و هنری، آیین‌های تجلیل از هنرمندان، همایش‌های شعر و موسیقی، بازدید رایگان از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های سراسر کشور، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، توزیع اقلام و محصولات فرهنگی، برگزاری تورهای رایگان، مسابقات قرآنی و برگزاری نشست‌های تخصصی کرده است.

تجلیل از فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری و هنرمندان صنایع دستی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه پرسنل سازمان در تمامی استان‌ها، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، تجلیل از همکاران نمونه ادارات کل و افتتاح پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه‌های مشترک ادارات کل سازمان در کشور است.

در ایام دهه فجر بیش از 80 نمایشگاه هنرهای سنتی، صنایع دستی، عکس و اسناد و کتاب، آثار تاریخی، آثار نسخ قرآنی، ادوات نظامی، اشیای تاریخی، آثار نقاشی، ظروف و مجسمه در تهران و سایر استان‌ها بر پا شده که به صورت رایگان در موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها پذیرای هموطنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها