ـ امسال 45 درصد از اعتبارات استانداردسازی به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تخصیص یافته و بزودی در اختیار استان‌‌ها قرار می‌گیرد. ـ امسال 24 میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۵۶۱۶۵

برای بسیاری از ما که سردترین روزهای سال 90 را در کنار رادیاتورها و سیستم‌های گرم نزدیک به جوش منزل و محل کار سپری می‌کنیم و فرزندانمان در بهترین مدارس و کلاس‌های گرم درس می‌خوانند، باورکردنی نیست که در برخی نقاط، کلاس‌های درس با بخاری هیزمی گرم می‌شوند. ولی این خبر را رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تایید می‌کند؛ زمانی که خبر می‌دهد: هنوز در برخی مناطق، مدارس را با علاءالدین وچراغ‌های هیزمی گرم می‌کنند. هر چند سیستم‌های گرمایشی در سال‌های اخیر از حالت تاسف‌بار خارج شده و در سراسر کشور توزیع اعتبارات ویژه برای گرم شدن کلاس‌ها مسوولان میانی آموزش و پرورش را به چاره‌جویی واداشته است، اما هنوز در برخی نقاط دوردست که معمولا صدایشان دیرتر به مسوولان می‌رسد، شاهد استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد در فضای آموزشی هستیم.

از آنجا که برخی نمایندگان مانند اسدالله عباسی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس برای اعلام دقیق نام مناطق وشهرهایی که برای گرمایش کلاس‌ها از بخاری هیزمی استفاده می‌کنند با دولت رودربایستی دارند، روسای نظام آموزش این سخنان را خرده‌گیری‌های سیاسی قلمداد می‌کنند. به هر حال در سردترین روزهای سال عده‌ای از دانش‌آموزان به خصوص در کلاس‌های غیراستاندارد از دسترسی به سیستم‌های ایمن گرمازا محرومند همانطور که بسیاری از کلاس‌ها سیستم خنک‌کننده در فصل گرم ندارند و هنوز ضرورتی برای توجه به آن دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد، مسوولان عمرانی آموزش و پرورش به جای پیشداوری‌های سیاسی به نطق نمایندگان در این روزها که نیاز بیشتری به بخاری‌های استاندارد احساس می‌شود، با اعزام تیم‌های بازرسی به مدارس دورترین نقاط کشور، یک بار برای همیشه گزارش شفافی از میزان استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس اعلام کنند.

کتایون مصری ‌/ ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها