اخبار تولیدات مراکز استان‌ها

زیبایی‌های اسفیدان مستند می‌شود

مستند جاذبه های طبیعی خراسان شمالی به کارگردانی مهران رحمانی و تهیه کنندگی علی رحیمی در یک قسمت 30 دقیقه ای به سفارش صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی تهیه و تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۴۵۹

به گزارش روابط عمومی مراکز سیمای استان‌ها، مهران رحمانی در این خصوص گفت: در این مستند دو کوهنورد روایت‌گر جاذبه های طبیعی روستای اسفیدان خواهند بود.

وی با بیان اینکه این مستند دو ماه پیش تولید داشته است اظهار داشت: تصویربرداری مستند اسفیدان از ابتدای مهرماه آغاز شده و با توجه به پیش بینی که صورت گرفته است تا پایان سال جاری آماده پخش خواهد شد.

وی ابراز داشت: مستند اسفیدان به جاذبه های طبیعی این روستا از جمله به کارگیری سنگ در خانه سازی و نحوه به کارگیری و شیوه خانه‌سازی در آن ، شکل پله کانی  کوچه ها که با کندن کوه ایجاد شده ، وجود درختان کهنسال گردو که حدود 20 کیلومتر از دره را پوشانده  است را به تصویر می‌کشد.

رحمانی بیان داشت: از دیگر ویژگی های این مستند می توان به  پرداختن  به دو غار زیبا و کم نظیر به نام های ییجت و خزینه  اشاره کرد که درگذشته محل ذخیره آب مصرفی روستائیان برای فصول کم آب سال و پناهگاهی برای مردم روستا بوده و امروزه داستان آن برای هر شنونده  و دیدن آثار ذخیره آب درآن برای هر بیننده‎ای می‎تواند جالب باشد.

وی تصریح کرد: اسفیدان مردمانی بسیار مهربان ، مهمان نواز و سخت کوش دارد که شغل اصلیشان کشاورزی و باغداری است.

 عوامل این مستند عبارتند از: تدوین گر ،مهران رحمانی ،تصویر بردار :علی گریوانی ،صدابردار :جواد درتومی ،دستیارفنی :نوید آقایی، بازیگران :حامد محمدزاده و حسین بهمنیار ،نویسنده :بهرام کمیجانی ،پژوهش :مهندس آل طه و سمیه نوریان ،  نریتور:علی اکبر رضوانی

استقبال از اکران مستند "درجستجوی پلنگ ایرانی"

نخستین اکران مستند درجستجوی پلنگ ایرانی با استقبال علاقمندان در سینما آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، نمایش این مستند با حضور تعداد زیادی از اعضای انجمن یوزپلنگ ایرانی، نمایندگان سایر نهادهای زیست محیطی غیردولتی، فعالان، علاقمندان، اساتید، خبرنگاران و اصحاب رسانه، در ساعت 14 روز پنجنشبه 13 بهمن ماه آغاز شد. استقبال مخاطبان به حدی زیاد بود که نیم ساعت پیش از آغاز اکران، تمامی بلیط های نمایش به فروش رسیده و سایر مهمانان ناچار شدند بر روی زمین نشسته و به تماشای این مستند بنشینند.

بنابراین گزارش دو اکران باقی مانده این مستند به شرح زیر اعلام شده که علاقمندان می‌توانند برای تماشای این مستند دیدنی برنامه‌ریزی نمایند.

اکران دوم: یکشنبه 16 بهمن ساعت  17:30 سالن شماره 4 سینما پردیس ملت

اکران سوم: چهارشنبه 19 بهمن ساعت 13:30 سالن شماره 3 سینما فلسطین

 

تولید دو نما آهنگ در سیمای مرکز مهاباد 

سیمای مرکز مهاباد نماهنگ های دوندای هیوا(قله امید) وانرژی هسته را  برای پخش در ایام دهه مبارک فجرآماده نمود.

«دوندی هیوا » عنوان نماهنگی است که به مدت 5 دقیقه در سیمای مرکز مهاباد تهیه شده است.

این نماهنگ با هدف دعوت جوانان ایرانی به تلاش و سازندگی و حمایت ازکیان و سرزمین ایران اسلامی تهیه شده است.

در این نماهنگ بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه به تصویر کشیده شده است.

عوامل:تهیه کننده، کارگردان و تدوین: پرشنگ بشیری /نور و تصویر: عبدالقادر طه زاده/شاعر: عزیز آلی /آهنگساز و خواننده: لاوک لطیف /دستیاران تصویر: خالد آبخضر، فرهاد زارع

«انرژی هسته‌ای » عنوان نماهنگ دیگری است که به مدت 4 دقیقه و 50 ثانیه در سیمای مرکز مهاباد تهیه شده است.

این نماهنگ با هدف دعوت به پایداری و ادامه فعالیت در زمینه های علمی و انرژی هسته ای تهیه شده است.

در این نماهنگ بخشی از دستاوردها و موفقیت های انقلاب اسلامی ایران را در عرصه های انرژی هسته ای به تصویر می کشد.

عوامل:  تهیه کننده، کارگردان و تدوین: شیدا دژاهنگ /شاعر: جعفر رشادت /آهنگساز و خواننده: لاوک لطیف/دستیاران تصویر: خالد آبخضر، فرهاد زارع.

تولید و پخش سری جدید مسابقه بوردکا در مرکز مازندران 

«مسابقه بوردکا» با موضوع فرهنگی و هدف اطلاعاتی و آموزشی به تهیه کنندگی علیرضا دهقان به صورت ضبطی، روزهای پنج شنبه هر هفته ساعت 10/16 از صـدای مرکز مازندران پخش  مـی‌شود.

مسابقه بوردکا باهدف معرفی روستاها، آشنایی با آداب و رسوم، فولکلور، لهجه ها و نشر و اشاعه سنت‌ها و آیین های غنی مازندران، تقویت فرهنگ بومی استان، ضرب المثل و بازی های محلی تهیه و تولید می شود.

دراین مسابقه گروه برنامه ساز، هر بار به یکی از روستاهای مازندران از غرب تا شرق استان، در جمع مردم اعم از زن و مرد و جوان یا پیر با زبان محـلی  به اجـرای برنامه می پـردازد.

مسابقه به این شکل است که مردم به 2 گروه خانم ها و آقایان تقسیم می شوند. از هر گروه 2 نفر به عنوان نماینده انتخاب می شوند تا به سوالات مجری برنامه که در زمینه آداب و رسوم، بازی های محلی، مشاغل به ویژه کشاورزی، دامداری، جنگلداری، شیلات، تاریخ مازندران است پاسخ دهند. دو سوال نیز از تماشاچیان پرسیده می‌شود. در پایان برنامه به برندگان گروه ها و 2 نفر از تماشاچیان که به سوالات پاسخ دهند، جوایزی اهدا می‌شود.

گفتنی است: اولین سری مسابقه بوردکا در سال 1388 با تولید 40 برنامه به پخش رسید و درسال 1389 سری دوم آن در 53 قسمت تولید و پخش شد. درسال 1390 نیز تاکنون تا بهمن ماه 30 برنامه تولید و پخش شد که درمجموع تاکنون 123 برنامه از صدای شبکه تبرستان برای هم وطنان مازنی به پخش رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه تبرستان، دراین برنامه رحمان قدمی نویسندگی و اجرای آن را برعهده دارد و سیدرضا میرقربان نژاد، مهدی اوشیب نتاج، سامی یوسفی، شهرام حق شناس دراین برنامه محلی صدابرداری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها