کد خبر: ۴۵۴۸۸۷

طرز تهیه: ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کردنی تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید و درون پیاز سرخ کرده بریزید. حالا لوبیای سبز خرد شده و نخود فرنگی را هم به همراه یک لیتر آب درون سایر مواد بریزید. هویج‌ها را خلال کنید و به همراه ساقه کرفس که خلالی کرده‌اید به مواد اضافه کنید. سینه مرغ را هم خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید بجوشد و نیم‌پز شود. حالا سیب‌زمینی‌ها را هم نگینی خرد کنید و همراه با نمک، فلفل و زردچوبه به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید بجوشد و کاملا جا بیفتد.

آش شلغم

مواد لازم: شلغم: 500 گرم ـ برنج: نصف پیمانه ـ پیاز متوسط: 3 عدد ـ عدس: یک پیمانه ـ سبزی آش: یک کیلو ـ آب گوشت: 3 پیمانه ـ نمک، فلفل، زردچوبه، روغن و نعنا خشک به میزان لازم.

طرز تهیه: پیازها را بشویید، خلالی خرد کنید و در روغن سرخ نمایید. بعد از این‌که پیازها طلایی شد، مقداری از آنها را بردارید. برنج و عدس را هم بشویید و به همراه مقداری آب به پیازداغ اضافه کنید و بگذارید بجوشد و عدس و برنج نیم پز شود. حالا سبزی آش را که خوب شسته و خرد کرده‌اید به آش اضافه کنید. شلغم‌ها را هم پوست بکنید، نگینی خرد کنید و داخل آش بریزید. آش را مرتب بهم بزنید. آب گوشت و نمک، فلفل و زردچوبه را هم به آش اضافه کنید و بگذارید کاملا بپزد و جا بیفتد. در آخر مقداری نعنا خشک را در روغن داغ کمی تفت دهید، آش را در ظرفی بریزید و روی آن را با نعنا داغ و پیاز سرخ کرده تزئین نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها