در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از تحرکات از سوی کشورهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.
کد خبر: ۴۵۴۰۹۹

آمریکایی‌ها در کنار ادعای تحریم‌های جدید برخی تحرکات نظامی در منطقه به ویژه در خلیج فارس را با  ادعای مقابله با ایران صورت داده‌اند، در حالی که برای رسیدن به این مقصود از برخی از کشورهای عربی نیز کمک گرفته‌اند. به عبارت دیگر آمریکایی‌ها بار دیگر پروژه ایران هراسی را در ابعاد جدیدی در دستور کار قرار داده‌اند.

همزمان با آمریکایی‌ها، کشورهای اروپایی نیز که خود را وابسته به آمریکا می‌دانند اقدامات اقتصادی مبنی بر تحریم نفت ایران را مطرح کرده در حالی که خواستار از سرگیری مذاکرات و نیز تعلیق فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران شده‌اند.

در همین حال غربی‌ها در ادامه سیاست خصمانه علیه ملت ایران به حمایت از گروهک تروریستی منافقین پرداخته و خواستار حمایت سازمان ملل از این گروهک تروریستی شده‌اند. مجموع این تحرکات نشان می‌دهد که غربی‌ها تلاش دارند تا فضایی منفی را علیه ایران ایجاد کنند.

حال این سئوال مطرح است که چرا این کشورها تشدید فضای تهدید علیه ایران را در پیش گرفته‌اند؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت هرچند که غربی‌ها عملیات قدیمی سلطه بر ایران و آ‌وردن آن پای میز مذاکره از روی ضعف را در دستور کار دارند، اما تأثیر تحولات منطقه بر این تحرکات را نمی‌توان نادیده گرفت.

 اکنون در حالی یک سال از بیداری اسلامی در منطقه می‌گذرد که جهانیان اذعان دارند انقلاب اسلامی ایران الگوی مهم بیداری اسلامی منطقه است. این امر برابر با شکست و ناتوانی غرب است که از همه امکانات خود برای نفوذ در منطقه بهره گرفته است. با توجه به هزینه‌های سنگین این روند برای غرب، می‌توان گفت که آنها برآنند تا با فرافکنی افکار عمومی را از تحولات بیداری اسلامی و نقش ایران در آن منحرف ساخته تا به زعم خود بر جایگاه منطقه‌ای ایران سرپوش گذارند.

آنها همچنین برآنند تا به ملتهای منطقه چنان وانمود سازند که ایران الگوی مناسبی نیست و آنها باید به جای گرایش به ایران، به سوی خواسته غرب سوق یابند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که هراس غرب از بیداری اسلامی و جایگاه آن است که با اقدامات حاشیه‌ای به دنبال سرپوش نهادن بر این امر می‌باشند.

براساس آنچه ذکر شد می‌توان گفت که تحرکات خصمانه غرب نه ب دلیل ضعف و ناتوانی ایران بلکه برگرفته از نقش و جایگاه منطقه‌ای ایران و هراس غرب از این مهم است که برای سرپوش نهادن بر آن به فرافکنی روی آورده در حالی که وحدت ملی ملت ایران و نظام اسلامی در تحقق اهدافشان شکستی دیگر را بر این توطئه غرب وارد خواهد ساخت.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها