گروهی از دانشمندان چینی امیدوارند بتوانند از گل سفید کمیابی که برپایه افسانه‌ها به اکسیر جوانی معروف است، دارویی بسازند که در درمان تپش نامنظم قلب موثر است.
کد خبر: ۴۵۳۱۴۴

افسانه‌های چینی بارها از فواید گل سفیدی با عنوان «تیان شان ژو لیان» سخن گفته‌اند.

برپایه افسانه‌ها، این گل سفید که در کوهستان‌های برفی چین می‌روید همانند یک اکسیر پرقدرت می‌تواند زمان مرگ ناشی از افزایش سن را به تاخیر بیندازد. / مهر

 

کوسه‌های خلیج مکزیک پرنده می‌خورند

زیست‌شناسان آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که کوسه‌های خلیج مکزیک آموخته‌اند علاوه بر آبزیان، پرندگان ساکن خشکی را نیز شکار کنند.

مارکوس درایمون، محقق لابراتوار بیولوژی دریایی جزیره دافین در آلاباما از سال 2006 مشغول مطالعه روی ماهیانی است که در خلیج مکزیک زندگی می‌کنند و در سال 2009 در مدت یک کنترل روتین، یک کوسه ببری را به دام انداخت و پس از نصب یک ردیاب آن را آزاد کرد.

این محقق گفت: زمانی که داشتم آن را آزاد می‌کردم سرفه کرد و چند تکه پر از دهانش بیرون آمد.

به گفته درایمون، کوسه‌های ببری می‌توانند پرندگان دریایی را شکار و هضم کنند اما بررسی‌های آزمایشگاهی نشان داد که این پرها متعلق به یک پرنده ساکن خشکی بود. این کشف، شگفتی درایمون و همکارانش را برانگیخت و آنها را بر آن داشت که درباره رژیم غذایی کوسه‌ها تحقیق کنند.

به این ترتیب، در مدت 2 سال 50 کوسه را که تقریبا همگی در فاصله میان 8 تا 16 کیلومتری از رودخانه زندگی می‌کردند به دام انداختند. سپس در معده بیش از نیمی از آنها پر، نوک، پا و دیگر بخش‌های بدن پرندگان را پیدا کردند که به نظر می‌رسید متعلق به پرندگانی چون دارکوب، چکاوک و سایر پرندگان آوازخوان ساکن خشکی باشند. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها