زنی داغدار در بخششی بزرگ از قصاص قاتل فرزندش به خاطر رضای خدا صرف‌نظر کرد تا متهم از این پس بتواند زندگی سالمی داشته باشد.
کد خبر: ۴۵۲۹۷۵

متهم 21 ساله این پرونده که پوریا نام دارد روز اول بهمن سال 87 در 45 متری گلشهر کرج در جریان یک درگیری خون به پا کرد و در همان زمان توسط مردم دستگیر و به پلیس تحویل داده شد. پوریا در این دعوا محمد 17 ساله و دوست او به نام علیرضا را با چاقو مجروح کرده بود که محمد به خاطر اصابت ضربه به قلبش جان خود را از دست داد. بعد از اعلام خبر مرگ محمد بازجویی‌ها از متهم به قتل به صورت تخصصی آغاز شد. او در اعترافاتش گفت: من صبح روز حادثه چاقو را به قیمت 500 تومان از یک مرد معتاد خریدم اما اصلا قصد کشتن مقتول را نداشتم. درگیری ما به خاطر چشم در چشم شدن با علیرضا شروع شد. بعد از آن علیرضا، محمد و یک نفر دیگر به نام بهزاد مرا بشدت کتک زدند. من برای نجات خود از دست آنها چاقو را دور سرم چرخاندم که متوجه شدم محمد و علیرضا زخمی شده‌اند، بعد هم خبر رسید محمد فوت شده است، اما باور کنید من اصلا نمی‌خواستم به کسی آسیبی برسانم و از کاری که کرده‌ام بشدت پشیمان هستم.

بعد از روشن شدن جزئیات قتل، این پرونده تکمیل و برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در این جلسه مادر محمد به عنوان ولی‌دم او اعلام کرد خواستار قصاص قاتل است. به این ترتیب هیات قضات وارد شور شدند و پسر جوان را به مرگ محکوم کردند. پس از آن پرونده به دیوانعالی کشور ارجاع شد و قضات این دیوان نیز رای صادره را مورد تایید قرار دادند. این‌گونه بود که نام پوریا در فهرست مرگ گنجانده شد، اما پیش از آن‌که زمان اجرای حکم مشخص شود مادر محمد با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام کرد به خاطر رضای خدا از خونخواهی گذشته است. او گفت: من قاتل پسرم را بخشیدم تا متهم بداند با گذشت می‌توان زندگی بهتری داشت. متهم با یک اشتباه کودکانه، من و خانواده‌ام را برای همیشه داغدار کرد، در صورتی‌که با گذشت در همان لحظه می‌توانست این اتفاق ناگوار روی ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها