غفلت

کلاهبرداری در فضای مجازی

پلیس بارها و بارها درباره جرایمی که در فضای مجازی به وقوع می‌پیوندد به کاربران اینترنت هشدار داده است اما هنوز غفلت برخی شهروندان سبب می‌شود آنها در دام شیادان و تبهکاران گرفتار شوند. اخیرا غفلت‌ دختر معلول اصفهانی باعث شد او مورد سواستفاده فردی کلاهبردار قرار بگیرد و 30 میلیون تومان از پولش را از دست بدهد.
کد خبر: ۴۵۲۹۶۶

این دختر معلول چندی قبل از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی با فردی آشنا شد و این فرد در چند مرحله تحت عناوین مختلف مبالغی را از او دریافت کرد و دست به کلاهبرداری زد تا این‌که بالاخره مالباخته به پلیس فتا شکایت کرد و کارآگاهان با ردیابی‌های گسترده فهمیدند متهم ۳۶ ساله در شمال کشور سکونت دارد، اما وقتی ماموران به آنجا رفتند متهم به تهران فرار کرد و سپس راهی اصفهان شد تا این‌که در این شهر به دام افتاد. او که 3 فقره سابقه کلاهبرداری دارد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اینترنتی از دختر معلول با فریب دادن وی اقرار کرد و مشخص شد این مرد در شهرهای مختلف پرونده‌های دیگری نیز دارد.

این متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. پلیس برای پیشگیری از وقوع چنین جرایمی مرتب به شهروندان یادآوری می‌کند اطلاعات و ادعاهایی که اشخاص در فضای مجازی مطرح می‌کنند الزاما صحیح نیست و کاربران باید هوشیاری بیشتری به خرج دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها