دکتر سلام

عوارض مصرف سیگار

مخاطبان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30000706 سوالات خود را در موارد مختلف مطرح کنند و در برنامه زنده «دکتر سلام» که روزهای فرد ساعت 16 از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند. امروز دکتر قاسمی، متخصص قلب و عروق به پرسش ما پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۲۴۴۶

مصرف سیگار چه عوارضی دارد؟

سیگار دشمن انسان است و بی‌تردید منجر به بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. متاسفانه برخی تصورهای غلط در مورد ترک سیگار وجود دارد، این که شاید کسی که سیگار را ترک می‌کند، اضافه وزن پیدا کند یا حتی برخی ادعا می‌کنند که با ترک سیگار برخی علائم بیماری‌های ریوی در آنان بروز کرده است، در حالی که هیچ‌یک از این تصورات تایید نشده است.

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، تقریبا بعد از 3 ماه عمده تاثیرات منفی آن در بدنشان از بین می‌رود و حتی بعد از 5 سال فردی که سیگار را ترک کرده است، تقریبا دیگر هیچ اثری از مصرف سیگار در بدنش باقی نمی‌ماند.

ترک سیگار جنبه‌های روانی دارد، اما متاسفانه بیمارانی هستند که اعمال جراحی قلب انجام داد‌ه‌اند و باز هم مصرف سیگار را ادامه می‌دهند. در ترک سیگار، اراده حرف اول را می‌زند. بنابراین مصرف سیگار را ترک کنید و مطمئن باشید در صورتی که بیماری قلبی مهمی داشته باشید، خطرات ناشی از آن بیماری کمتر و درمانش به مراتب آسان‌تر خواهد شد. سیگار میزان چربی خون و فشار خون را تشدید می‌کند. مصرف سیگار اثرات عجیب و بسیار خطرناکی را در عروق دارد، سکته‌های مغزی را تشدید می‌کند و منجر به بروز بیماری‌های کلیوی و تنگی رگ‌های محیطی در آئورت، پاها و اندام تحتانی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها