پرسپولیس دیروز در آخرین دیدار هفته بیستم لیگ برتر در شرایطی در تبریز به سختی بازی باخته مقابل شهرداری را به تساوی کشاند که مهاجمان حریف به خوبی ضعف مفرط خط دفاعی و دروازه‌بان تیم دنیزلی را برملا کردند.
کد خبر: ۴۵۲۱۱۱

بازی منسجم و شناور پرسپولیس مقابل شاهین بوشهر در هفته نوزدهم این توقع را نزد هواداران این تیم ایجاد کرده بود که در هفته بیستم مقابل شهرداری تبریز به یک پیروزی آسان دست پیدا کند، اما در روز پراشتباه میثاق معمارزاده و خط دفاع این تیم که در غیاب رضا نورمحمدی با مازیار زارع و مجتبی شیری شکل گرفته بود، خیلی زود کام سرخپوشان تلخ شد. البته علاوه بر مازیار زارع که به اجبار و به دلیل محرومیت رضا نورمحمدی در ترکیب اولیه پرسپولیس در این دیدار جای گرفته بود، مصطفی دنیزلی با گماردن جواد کاظمیان به جای وحید هاشمیان تیمش را با دو تغییر نسبت به دیدار مقابل شاهین بوشهر به میدان فرستاد؛ ترکیبی که به هیچ عنوان پاسخگوی خواست‌های سرمربی ترکیه‌ای پرسپولیس نبود و این تیم در 30 دقیقه ابتدایی بازی علاوه بر بازی متزلزل، 2 بر صفر از حریف عقب افتاد تا کار برای دنیزلی و شاگردانش سخت و دشوار شود.

در این دیدار همان طور که پیش‌بینی می‌شد میثاق معمارزاده باز هم متزلزل و فاقد اعتماد به نفس نشان داد و در شرایطی که عقربه‌های ساعت دقیقه 12 بازی را نشان می‌داد، معمارزاده در صحنه تک به تک با شتابزدگی سعید دقیقی مهاجم سرعتی تیم علی‌اصغر مدیرروستا را نقش بر زمین کرد تا داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داده و خود دقیقی بر خلاف حرکت معمارزاده این ضربه را به گل نخست بازی تبدیل کند. این اولین و آخرین اشتباه سنگربان پرسپولیس نبود و در دقیقه 27 پس از آنکه روی یک ضربه کرنر تیرک افقی دروازه پرسپولیس به لرزه درآمد، در برگشت و در میان تعلل معمارزاده جعفر بذری توپ را با ضربه‌ای دقیق به تور دروازه پرسپولیس دوخت تا در عین ناباوری، شاگردان دنیزلی 2 بر صفر از حریف عقب بیفتند.

گرچه حملات جسته و گریخته پرسپولیس در ادامه و در دقیقه 38 روی ضربه علیرضا محمد و اشتباه جایگیری ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان شهرداری، فاصله دو تیم را به حداقل رساند، اما در پایان این نیمه آمار و ارقام خود گویای بازی ضعیف پرسپولیس بود. آماری که حاکی از 6 موقعیت گل شهرداری و تنها 2 موقعیت پرسپولیس داشت، در حقیقت شاگردان بی‌ادعای مدیر روستا در این نیمه و در دقایق پایان بازی بخوبی ضعف مفرط خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس را برای دنیزلی برملا ساخته و زنگ خطر را در این ناحیه برای مربی باتجربه ترک به صدا درآوردند.

در این شرایط دنیزلی وقتی نیمه نخست را این گونه پایان یافته دید از ابتدای نیمه دوم وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا را جایگزین جواد کاظمیان و حسین بادامکی کرد. علی کریمی یک خط به عقب رفت تا در نقش هافبک دفاعی ایفای نقش کند.

تمهیدی که مثمرثمر واقع شد و پرسپولیس علاوه بر این‌که میانه میدان را از شهرداری تبریز و هافبک خلاقی چون میثم بائو پس گرفت، با ارسال‌های دقیق مهدوی‌کیا چندبار دروازه شهرداری را تا آستانه فروپاشی پیش برد. در یکی از این ارسال‌ها ضربه کرنر مهدوی‌کیا را علی کریمی با ضربه سر وارد دروازه میرزاپور کرد تا کار به تساوی 2ـ2 کشیده شود. تلاش دو تیم در ادامه بازی گلی در برنداشت و پرسپولیس در دیداری که با خوش شانسی در دقایق پایانی دروازه‌اش را به روی میثم بائو باز شده ندید، با این تساوی 26 امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت.

دنیزلی: شهرداری استحقاق پیروزی را داشت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز ناراحتی از توقف تیمش مقابل شهرداری تبریز گفت: اعتراف می‌کنم که تیم شهرداری برای رسیدن به پیروزی استحقاقی به مراتب بیشتر از ما داشت.

مصطفی دنیزلی پس از تساوی 2 بر 2 پرسپولیس در جمع خبرنگاران افزود: «ما بازی را خیلی بد شروع کردیم و رقیب از شروع بد ما به خوبی استفاده کرد، اما چیزی که اهمیت داشت این بود که توانستیم دوباره به بازی برگردیم. رقیب ما به ویژه در نیمه اول بسیار باانگیزه بازی کرد، اما این‌که توانستیم بازی را از باخت 2 بر صفر به تساوی 2 بر 2 برسانیم، خیلی خوب بود. ما تا دقیقه 80 طوری بازی کردیم که بازی را ببریم، اما از این زمان به بعد حریف بهتر بازی کرد.»

دنیزلی در مورد عملکرد پراشتباه میثاق معمارزاده و بازی خوب مهدی مهدوی‌کیا هم گفت: «آنچه مسلم است میثاق هر چه زودتر باید اشتباهات خود را برطرف کند. در مورد مهدوی‌کیا هم باید بگویم کیفیت بازی او برای همه معلوم است. ما این بازیکن را آورده‌ایم که از وجودش استفاده کنیم، اما از آنجا که مدت زمان کوتاهی است که به جمع ما پیوسته، ناچاریم از او به گونه‌ای استفاده کنیم که رفته رفته در ترکیب تیم جا بیفتد.»

امید توفیقی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها