مجری مسابقه تلویزیونی «زوج برتر» گفت: «زوج برتر» یکی از متفاوت‌ترین مسابقات تلویزیونی است که ما سعی کرده‌ایم در آن نکات آموزشی مختلفی را بگنجانیم.
کد خبر: ۴۵۲۰۸۸

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، حسین رفیعی که بینندگان تلویزیونی خاطرات خوشی از اجراهای او دارند، در خصوص اجرای مسابقه «زوج برتر» گفت: من تاکنون کارهای مختلفی را در شبکه آموزش انجام داده‌ام؛ اما مسابقه «زوج برتر» شاید یکی از متفاوت‌ترین کارهایی باشد که من اجرا کرده‌ام. چرا که در تمام بخش‌های آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. البته تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که در این اطلاع‌رسانی و آموزش از شعارزدگی فاصله بگیریم و تنها آنچه را که باید به کار مردم بیاید در قالب مسابقه‌ای جذاب و پرتحرک آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: این مسابقه برای بینندگان تلویزیونی جذابیت‌های زیادی دارد چرا که از سه بخش تشکیل شده و هر کدام از این بخش‌ها دارای پیام‌های آموزشی است که مردم با توجه و رعایت آنها می‌‌توانند به مفهوم واقعی کلمه، اصلاح الگوی مصرف را تجربه کنند.

رفیعی افزود: ما در این مسابقه به هیچ عنوان حرف‌های عجیب و غریب نزده‌ایم بلکه در عمل به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهیم که اگر چنین کاری را انجام دهند تا چه حد می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و این صرفه‌جویی تا چه حد به لحاظ مادی برای خودشان مفید است.

مجری مسابقه تلویزیونی «زوج برتر» تاکید کرد: در این مسابقه بخش جنگل هم پیش‌بینی شده است که در آن مردم را از نزدیک با خصوصیات یک پیک‌نیک مناسب آشنا می‌کند، این‌که چگونه وقتی به طبیعت می‌رویم به محیط زیستمان آسیب نرسانیم و در مجموع فکر می‌کنم این بخش در کنار حضور حیواناتی نظیر مار راکپیتون آلبینو و عقاب طلایی و همچنین تحرک بالای آن برای بینندگان جذاب خواهد بود.

معرفی ویژه برنامه‌های مستند شبکه آموزش در ایام دهه فجر

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، گروه‌ها و بخش‌های مختلف شبکه آموزش به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که علاوه بر پخش ‌بخش‌‌های مختلف در برنامه‌های تولیدی در ایام دهه فجر چهار مجموعه مستند نیز روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت.

«نیم قرن سلطه» نام مستندی ترکیبی در 11 قسمت 10 دقیقه‌ای است که​تحولات و تغییرات سیاسی و اجتماعی در دوران سلطنت پهلوی پدر و پهلوی پسر تا شکل‌گیری و شروع انقلاب اسلامی را به تصویر می کشد.

مستند «آخرین حربه» نیز در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای به بررسی رویدادها و اتفاقات انقلاب اسلامی از زبان مبارزان ضد حکومت رژیم پهلوی می پردازد.

مستند «جغرافیای فریاد» هم در 10 قسمت 20دقیقه‌ای وقایع انقلاب را در سال 1357 به روایت شاهدان و شرکت‌کنندگان در تظاهرات های ضد حکومت پهلوی به نمایش می‌گذارد.

همچنین مستند گزارشی «ایران زیبا» در 10 قسمت 15 دقیقه‌ای تصاویری همراه با موسیقی‌های دوران انقلاب اسلامی را به نمایش می​گذارد.

«مفاخر ایران» در شبکه مستند

شبکه مستند سیما هر شب میزبان یکی از بزرگان تاریخ معاصر در برنامه «مفاخر ایران» ساخته سید مجید رحیمی خواهد بود.

این مجموعه مستند با بررسی زندگی و معرفی مفاخر ادب و هنر و عرفان و افرادی که در فلسفه و تفکر اسلامی و جریانات اجتماعی معاصر تاثیرگذار و پیشرو بوده‌اند همچون علامه طباطبایی، شیخ فضل‌الله نوری، دکتر شریعتی، جلال آل‌احمد و... سعی دارد تصویر جامع و جدیدی از این مفاخر ماندگار ارائه کند.

«مفاخر ایران» مجموعه مستندی ترکیبی است و شامل بخش‌هایی چون زندگینامه، تصاویری از مکان تولد و رشد شخصیت‌ها و عکس‌های شخصی و خانوادگی و بررسی سیر تحصیلی و اخلاقی و آثار خواهد بود.

از نکات جالب این مجموعه می‌توان به بازسازی بخشی از زندگی و دوران مختلف حیات هر کدام از مفاخر در لوکیشن‌های واقعی اشاره کرد.

نویسندگی و کارگردانی این اثر به عهده سید مجید رحیمی است.

گویندگی آن را ژاله صادقیان وشقایق شریف رازی نیز کار تدوین را بر عهده داشته است و ویدا ملکی و سید مجید رحیمی نیز نویسنده این مجموعه هستند.

«مفاخر ایران» هر شب، ساعت 15‌/‌20 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

درگذشت کارگردان باسابقه تلویزیون

سعید عبداللهی، کارگردان مجموعه‌های ایثارگران، مدرسه عشق و این شرح بی‌نهایت و از کارگردانان باسابقه تلویزیون دارفانی را وداع گفت.

زنده‌یاد عبداللهی، فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما بود و سابقه همکاری با گروه روایت فتح و گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما را داشت.

وی مجموعه‌های مستندی چون بر نیلگون دریا، همدلی و بذرآتش را کارگردانی کرده بود و تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون «چتری برای کارگردان» و «پر عقاب» را نیز به عهده داشته است.

«سیر و سرکه »آخر هفته به تهران می‌آید

کار تصویربرداری سریال «سیر و سرکه» که در گروه فیلم و سریال شبکه دو و برای ایام نوروز آماده می‌شود از اواخر هفته در تهران پیگیری می‌شود.

تصویربرداری این سریال که از دو هفته قبل در اراک شروع شده بود همچنان در روستایی در اطراف اراک پیگیری می‌شود و در حال حاضر بازی سعید پورصمیمی در بخش اراک به پایان رسیده است.

در مجموعه 15 قسمتی سیر و سرکه به تهیه‌کنندگی ابراهیم زاهدی‌فر و کارگرانی غلامرضا رمضانی در قالب طنز اجتماعی آماده می‌شود.

پری امیرحمزه، محمود پاک‌نیت، آناهیتا اقبال‌نژاد، علی سلیمانی، ابراهیم آبادی، پروین قائم‌مقامی و مه‌لقا باقری از دیگر بازیگران این سریال هستند.سیر و سرکه روایتگر داستان پیرزن روستایی است و به دعوت پسرش که خارج از کشور زندگی می‌کند، آماده سفر می‌شود.

اینانلو، مهمان « رادیو هفت»

«رادیو هفت» میزبان محمدعلی اینانلو چهره‌ سرشناس طبیعت‌گردی ایران می‌شود.

قرار است در برنامه زنده شبانگاهی «رادیو هفت» گفت‌وگوی شبانه با محمدعلی اینانلو روزنامه‌نگار و فیلمساز طبیعت که بیش از ۴۰ سال در ایران «طبیعت‌گردی» کرده‌ است، پخش شود.

این گفت‌وگوی شبانه در شش قسمت آماده شده و هر شب قسمت‌هایی از این گفت‌وگو با اجرای منصور ضابطیان روی آنتن می‌رود.

اجرای قطعات ادبی توسط مهمانان برنامه، نماآهنگ و نمایش رادیویی و روایت قصه از دیگر بخش‌های برنامه «رادیو هفت» است.

برنامه زنده شبانگاهی«رادیو هفت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «منصور ضابطیان» و «محمد صوفی» هر شب ساعت 23 از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود.

نمایش دوباره «عمارت فرنگی»

«عمارت فرنگی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی دوباره از 9 بهمن روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو ،«عمارت فرنگی» در 15 قسمت ساخته شده و درباره سقوط احمدشاه، آخرین پادشاه قاجار و کودتای رضاخان و اتفاقات آغاز سلطنت او است.

این سریال در تهران و کاخ‌های سعدآباد و گلستان، شهرهای شمال کشور و همچنین مدرسه «لو رزه» در لوزان سوئیس تصویربرداری شده است.

شبکه دو خانواده‌دار شد

با تشکیل گروه خانواده در شبکه دو، علی بخشی‌زاده مدیر این شبکه، مریم جلالی را به سمت مدیریت این گروه منصوب کرد.

با توجه به نامگذاری شبکه دو به عنوان شبکه کودک و خانواده، این شبکه در راستای تولید برنامه‌های متعدد پیرامون تحکیم و تثبیت بنیان خانواده سالم و متعالی، گروه جدیدی با عنوان گروه خانواده را راه‌اندازی کرد.

اهتمام به تولید برنامه‌های خانواده محور با بهره‌گیری از چهار مؤلفه دین، اخلاق، امید و آگاهی، فراهم آوردن زمینه ارتقای کیفی برنامه‌های تولیدی با رویکرد خانواده و ارائه شاخص‌های خانواده تراز ایرانی ـ اسلامی در ساختارهای مختلف برنامه‌ای از وظایف اصلی گروه خانواده خواهد بود.

فلاحی برای «جوان ایرانی» می‌خواند

تیتراژ برنامه رادیویی «جوان ایرانی» از این هفته با صدای مازیار فلاحی، با ترانه‌ای به نام «رنگین‌کمان» شنیده خواهد شد.

این برنامه رادیویی از شنبه تا پنجشنبه، ساعت 45‌/‌18 از شبکه رادیو جوان پخش می‌شود.

به گفته مدیر برنامه‌های این خواننده، ساخت ملودی، ترانه و تنظیم این قطعه از حدود یک ماه پیش، پس از دعوتی که از سوی مدیر شبکه رادیویی جوان، بهنام احمدپور مبارکه و تهیه‌کننده این شبکه رادیویی صورت گرفت آغاز شد و در نهایت این قطعه با صدای مازیار فلاحی با عنوان «رنگین کمان» نوشته شد.

جعفری، بازیگر «تقدیر» شد

آرام جعفری از حضور در یک سریال تلویزیونی به نام «تقدیر» خبر داد.

این بازیگر افزود: سریال تلویزیونی تقدیر را عبدالرضا فیروزان در 20 قسمت برای شبکه سه سیما تهیه و کارگردانی می‌کند.

وی ادامه داد: داستان این سریال در یک دفتر هفته‌نامه می‌گذرد که تعدادی جوان در آن کار می‌کنند.

در کنار داستان این هفته‌نامه مسائل خانواده‌های این جوانان نیز مطرح می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: داستان سریال «تقدیر» طنز نیست و من نقش یک خبرنگار را بازی می‌کنم که در دفتر هفته‌نامه درباره صرفه‌جویی در انرژی و مصرف سوخت می‌نویسم.

این بازیگر با بیان این‌که تصویربرداری سریال «تقدیر» ادامه دارد از پویا امینی، ‌مونا فرجاد، مهوش وقاری، خسرو احمدی و ناصر گیتی‌جاه به عنوان دیگر بازیگران این سریال نام برد.

طرح مسائل روز در «شب‌های مستند»

مدیر شبکه مستند با بیان این‌که اولویت این شبکه در ساخت مستندهای اجتماعی است، گفت: برنامه «شب‌های مستند» به طور ویژه در دهه فجر و عید نوروز پخش می‌شود.

رضا پورحسین در پاسخ به این سوال که چرا جای مستندهای اجتماعی در شبکه مستند خالی است، افزود:‌ تعداد مستندهای اجتماعی که از شبکه مستند پخش می‌شوند کم نیستند، ولی این مستندها مانند مستندهای ایران شناسی خیلی دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: دلیلش هم این است که مستندهای اجتماعی به‌روز هستند و قاعدتا کمتر روی آنها کار می‌شود، به همین دلیل ماندگاری کمتری دارند، وگرنه در حال حاضر مستندهای اجتماعی در شبکه‌های مختلف کم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها