کارشناسان امشب ستاره آرژانتینی بارسلونا را سزاوار دریافت توپ طلا می‌دانند

تعظیم جهانی به لیونل مسی

فیفا در شرایطی امشب بهترین‌های سال 2011 فوتبال جهان را معرفی می‌کند که در درجه اول همه نگاه‌ها متوجه انتخاب مرد سال است؛ این‌که ژاوی، رونالدو یا لیونل مسی کدام یک بر توپ طلا بوسه خواهند زد؟
کد خبر: ۴۵۱۲۶۸

لیونل مسی، کریس رونالدو و ژاوی هرناندز، 3 فوق‌ستاره فوتبال دنیا به دلیل پشت سر گذاشتن سالی پرفروغ، از سوی فیفا به عنوان نامزدهای نهایی مرد سال فوتبال دنیا معرفی شده‌اند تا امشب و پس از جمع‌بندی رای سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال عضو فیفا، از میان آنها یک نفر صاحب توپ طلای دنیا شود.

ژاوی هرناندز، مغز متفکر میانه میدان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که امشب در ردیف کاندیداهاست، به گواه کارشناسان هنوز به لحاظ فردی به حق خود در دنیای فوتبال (توپ طلا)‌ نرسیده است. ژاوی امسال هم خیلی بدشانس است، چون مسی و رونالدو در اوج به سر می‌برند تا او باز هم شانس چندانی برای دریافت این عنوان نداشته باشد.

با این حال مغز متفکر بارسلونا که آمار خیره‌کننده 94 درصدی پاس‌های سالم او در دنیا بی‌نظیر است، نفس انتخابش به عنوان یکی از 3 نامزد نهایی این مراسم را همچون 2 سال گذشته، افتخاری بزرگ دانست و گفت: بی‌شک حق لیونل مسی است که به این عنوان دست یابد.

اما در شرایطی که کریس رونالدو هم تنها از قرار گرفتن در بین 3 کاندیدای نهایی اظهار خوشحالی کرده است، لیونل مسی دیدگاه دیگری دارد. او که سال 2011 را با افتخاراتی همچون فتح لیگ قهرمانان اروپا، فتح لالیگا، قهرمانی جام باشگاه‌های جهان، فتح سوپرکاپ اروپا و فتح سوپرجام اسپانیا پشت سر گذاشته است، در شرایطی که به نظر می‌رسد امشب برای سومین سال پیاپی به این عنوان دست می‌یابد، گفت: گرفتن این جایزه بیشترین لذت را به من می‌دهد و امیدوارم با توجه به جوانی‌ام و فرصتی که در اختیار دارم، روزی رکورد بزرگانی چون میشل پلاتینی (ستاره سابق تیم ملی فرانسه را که 3 بار پیاپی برنده توپ طلای اروپا شد) پشت سر بگذارم.

چنانچه مسی امشب به این عنوان دست یابد، تنها بازیکن تاریخ فوتبال خواهد بود که از زمان شکل‌گیری این عنوان، 3 بار به آن دست یافته است.علی دایی که به عنوان عضو کمیته فوتبال فیفا جهت حضور در این مراسم راهی زوریخ شده است، پیش از ترک تهران اعلام کرد که از نظر او، لیونل مسی لایق کسب توپ طلای فوتبال جهان است.

مراسم امشب در شرایطی برگزار می‌شود که مارکو فان باستن، اوزه بیو و دیه گو مارادونا اسطوره‌های بزرگ فوتبال هلند، پرتغال و آرژانتین این عنوان را برازنده مسی دانستند، یوهان کرایف و رافائل نادال؛ ژاوی را مستحق دریافت توپ طلا خواندند و کاکا، ستاره سابق تیم ملی برزیل این عنوان را حق رونالدو بیان کرد.در مراسم امشب همچنین قرار است بهترین مربی سال از بین پپ گواردیولا (بارسلونا)، خوزه مورینیو (رئال مادرید) و سر آلکس فرگوسن (منچستریونایتد) انتخاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها