وزیر خزانه داری آمریکا به چین رفته است تا در گفتگو با رهبران آن کشور موافقت پکن را با تحریم نفت ایران کسب کند چین بزرگترین خریدار نفت ایران مخالفت خود را با این تحریم ابراز کرده است کارشناسان می گویند اگر چین دومین اقتصاد جهان با تحریم نفت ایران موافقت نکند ممکن است واشنگتن تحریم نفت ایران را برای مدتی به تعویق اندازد.
کد خبر: ۴۵۱۱۵۳

به گزارش تلویزیون آمریکا تیموتی گایدنر وزیر خزانه داری این کشوردربازدید از چین ‌از رهبران آن کشورخواسته است در همکاری با غرب تحریم نفت ایران را در دستور کار خود قرار دهند اما دولت چین می گوید همکاری های بازرگانی چین با ایران موضوعی جداگانه است و گفتگو با ایران تنها راه حل مشکل است.

معاون وزارت امور خارجه چین در امور آمریکا در این باره گفت روابط بازرگانی و همکاری چین و ایران در زمینه انرژی ارتباطی با موضوع هسته ای ندارد و ما نباید این دو موضوع را به هم مربوط کنیم چین روزانه بیش از ششصد هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری می کند.

آمریکا که درتحریم ایران ناکام مانده است تلاش می کند کشورهای دیگر را با خود همراه کند ولی با پاسخ منفی حتی متحدان خود مانند کره جنوبی وژاپن مواجه می شود.

 عدو شود سبب خیر 

روزنامه القدس العربی چاپ لندن در مقاله ای با عنوان «  جنگ روانی یا حقیقی؟» به قلم بدالباری عطوان به بررسی تبعات جنگ احتمالی آمریکا پرداخت ونوشت: برخی معتقدندکه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا که درآستانه یک مبارزه انتخاباتی پرالتهاب با رقیب خود حزب جمهوری خواه قرار گرفته، و درعین حال با یک بحران اقتصادی خفقان بار مواجه است، پس از تحمل خسارات مالی و جانی سنگین در دوجنگ ناموفق درعراق و افغانستان نمی تواند جنگ تازه ای را در منطقه به راه بیاندازد.

دراین مقاله آمده است: امریکا در تمامی جنگ هایش در منطقه، اعم از عراق و افغانستان بازنده شد، و اکنون از طرح های قبلی‌اش عدول می کند و از قرار دادن طلبان در فهرست تروریسم طفره می رود، و این موضوع را که جایزه‌ای برای دستگیری یا کشتن ملا عمر اختصاص داده است تکذیب می کند، و گشایش سفارت این جنبش را در دوحه تأیید می کند، تا ازاین طریق باآن ها ارتباط برقرار کند .

القدس العربی با اشاره به توانمندی دفاعی کشورمان و اینکه رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک اعراب است که سرزمین ومقدسات اسلامی را در اشغال خود دارد سران کشورهای عربی را به همراهی با ایران فرا خواند ونوشت:ما از جنگ ها نفرت داریم، زیرا نتیجه ای جز ویرانی و یتیم شدن فرزندان ندارد، و تمامی قربانیان این جنگ ها برادران ایمانی ما هستند، اما اگر امریکا وارد جنگ چهارم شود، احتمالا آخرین جنگ امریکا، و همین طور اسرائیل خواهد بود، زیرا عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ، و مقصود دو شر امریکایی و اسرائیلی است.

اخراج امیر قطر از موریتانی

سفر هفته گذشته شیخ حمد بن آل خلیفة امیر قطر به موریتانی ،جنجال آمیز و پر التهاب بوده و هنوز چند ساعت نگذشته برنامه های دیدار شیخ حمد از نواکشوت قطع و بدون تشریفات و بدرقه  همتایی موریتانی خود خاک موریتانی ترک و به دوحه بازگشت.
 
به گزارش فارس، از برخی مقامات بلندپایه موریتانی گزارش‌های محرمانه ای از جزئیات ملاقات و مذاکره میان سران دوکشور درز کرده که بعضی از مطبوعات محلی موریتانی این داده ها را فاش و برملا ساخته است.
 
در جریان ملاقات و مذاکره "محمد ولد عبد العزیز" رئیس جمهوری موریتانی با شیخ حمد امیر قطر، اظهارات تندی ردو و بدل شده که میزبان را عصبانی کرده و مهمان مغرور قطری نیز وادار به ترک جلسه کرده است.
 
شیخ حمد آل ثانی که خود را "امیر الامرا" و "شیخ مشایخ" عرب می‌نامد در ملاقاتش با محمد ولد عبد العزیز؛ میزبان خود را نصیحت کرده است و از او خواسته است باید دست به اصلاحات سیاسی و اقتصادی بزند تا گرفتار سرنوشت سرهنگ قذافی نشود.
 
وی همچنین ازرئیس جمهوری موریتانی خواسته بود در روند اعمال فشار علیه بشار اسد فعال شود.

ناظران  جاسوس

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: ناظران NPT جاسوس هستند و دانشمندان ما را شناسایی کرده و به ایادی خارجی لو ‌می‌دهند.

 به گزارش فارس، سیدمحمد‌جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر ظهر امروز در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما قبلا نیز طرح خروج از NPT را ارائه داده‌ایم چرا‌که این ناظران NPT جاسوس هستند و دانشمندان ما را شناسایی کرده و به ایادی خارجی لو و کد می‌دهند لذا ‌تا کی باید این موضوع را تحمل کنیم.


 
    
   
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها