کشور بدون‌4

کشور زیبای جزیره‌ای و سرسبز آسیایی هنگ‌کنگ با مساحت بسیار کم خود، جمعیت زیادی را در خود جای داده و در واقع به رشد خود در ارتفاع ادامه می‌دهد چون در سطح کشور جایی برای گسترش و رشد شهر نیست! به همین دلیل بسیاری از گردشگرانی که از این جزیره دیدن می‌کنند اگر از خطوط هواپیمایی استفاده کنند هنگام فرود آمدن هواپیما در فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ با انبوهی از آسمانخراش‌ها و تراکم آنها بسیار متعجب خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۰۱۱۷

برای رسیدن به این سرزمین سرسبز و شلوغ باید از یکی از خطوط هوایی استفاده کرده یا این که دل به دریا بزنید و از کشتی‌های تفریحی برای رسیدن به این جزیره زیبا استفاده کنید، اما بهترین گزینه هواپیماست و بهترین آنها یکی از خطوط هوایی کشورهای حوزه خلیج فارس است.

پس از رسیدن به این کشور (حاشیه خلیج فارس) و تعویض هواپیمای خود تقریبا 9 ساعت پرواز را تجربه خواهید کرد. هنگ‌کنگ تقریبا حدود 6 ساعت با ایران اختلاف ساعت دارد، بنابراین تغییر ساعت و فاصله طولانی پرواز باعث خستگی شما در این سفر خواهد شد و در روزهای اول اقامت خود دچار بی‌خوابی یا اصطلاحا جت‌لگ خواهید بود.‌ هنگ‌کنگ با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تابستان‌هایی بسیار گرم و مرطوب و در زمستان هم خیلی سرد است. بنابراین بهترین زمان سفر به این کشور اوایل بهار تا اوایل تابستان خواهد بود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است به تنهایی اقدام کنید چون هنوز شرکتی نتوانسته تورهای ثابتی در این مسیر از ایران برقرار کند و شاید پیدا کردن یک تور مسافرتی برای رسیدن به این کشور بسیار دشوار باشد. برای مسافرت خود به مدت یک هفته در این کشور جزیره‌ای تقریبا باید حدود 4000 دلار هزینه در نظر بگیرید که عمده هزینه شما برای حمل ونقل هوایی خواهد بود، اما اگر تسلط کامل به زبان انگلیسی و امکان استفاده از اینترنت را دارید می‌توانید خطوط هوایی بسیار ارزانقیمت‌تری را که از کشورهای عربی همسایه به مقصد هنگ‌کنگ پرواز کنند بیابید و هزینه خود را کاهش دهید. ‌برای رزرو هتل هیچ نگرانی نداشته باشید، هم از طریق اینترنت می‌توانید اقدام کنید و هم هنگام ورود در فرودگاه امکان این کار برای شما مهیا شده است . به‌طور کلی در اکثر کشورهای دنیا این امکان فراهم شده بنابراین هیچ مشکلی نخواهید داشت، اما اگر با اینترنت این کار را انجام می‌دهید خوب زمان بگذارید و حوصله کنید چون ممکن است شرایط بسیار ایده‌آلی را برای رزرو هتل بیابید و اصلا عجله نکنید. به طور کلی از شبی 50دلار به بالا می‌توانید بسته به بودجه خودتان اطاق رزرو و از خدمات هتل استفاده کنید.

اگر واقعا به دنبال وسیله نقلیه ارزان قیمت هستید بهترین گزینه شما کشتی‌های مسافربری بین جزیره‌هاست که در واقع اتوبوس‌های دریایی نام دارند. این اتوبوس‌ها در زمان معلوم و اسکله‌های مشخصی پهلو می‌گیرند و هر بار تعداد زیادی از مسافران را به جزیره مقصد می‌برند.

عقیده خرافاتی مردم هنگ‌کنگ نسبت به عدد 4 بسیار جالب است. آنها اعتقاد دارند این عدد یعنی «مرگ» و هرگز آنها را در بین شماره‌های خود استفاده نخواهند کرد به گونه‌ای که شما در آسمانخراش‌های این کشور وقتی داخل آسانسور می‌روید هرگز این عدد را نخواهید دید و جای این عدد خالیست.

مردم هنگ‌کنگ حتی از باورها و آرزوهایشان بازاری برای درآمد تشکیل داده‌اند. در این بازار تمامی وسایلی که از کاغذ تولید شده را می‌فروشند و با خریدن این وسایل برای مردگان و سوزاندن آنها کنار خاکسترشان کمک می‌کنند تا روح متوفی به آرزوهایش در دنیای پس از مرگ برسد. به عنوان مثال شما از کیک تولد تا لوازم آشپزخانه مثل یخچال را که از کاغذ ساخته شده در این بازار خواهید دید.

از این مسائل عمومی ساکنان این کشور کوچک جزیره‌ای که بگذریم نوبت به برشمردن مراکز تفریحی و توریستی این کشور می‌رسد. این کشور پرازدحام با برج‌های بلند خود که بلندترین آنها برج ACC است و از بالای آن می‌توان کل کشور را دید، مراکز دیدنی و توریستی زیادی را در خود جای داده که هر ساله تعداد بی‌شماری از گردشگران گوشه و کنار دنیا را به سمت خود می‌کشند. فروشگاه‌های بسیار مجلل که اکثر آنها تا پاسی از شب باز هستند، معابد بسیار قدیمی و زیبا، مراکز تفریحی و... از جمله جاذبه‌ها هستند.

ساعت شلوغی

برای رسیدن به مرکز شهر که البته شاید زیاد هم دور نباشد می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، نظم و انضباط‌ وسایل نقلیه عمومی بسیار قابل تحسین و جالب توجه است. با خریدن یک نقشه از داخل فرودگاه می‌توانید به سادگی مسیر خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ‌ معمولا هزینه تاکسی بسیار بالا خواهد بود بنابراین دقت کنید.2 نوع وسیله نقلیه عمومی در این کشور نظر شما را جلب خواهد کرد؛ یکی اتوبوس‌های دو طبقه بسیار زیبا و مدرن امروزی است که وقتی هوا آفتابی باشد سقف پلاستیکی آنها را باز می‌کنند تا مسافران بتوانند براحتی مناظر اطراف را ببینند و دیگری ترامواست که صدای دینگ دینگ آنها در همه خیابان‌ها شنیده می‌شود. این شهر در عین شلوغی و ازدحام ‌بالای جمعیت بسیار منظم و مرتب است. به عنوان مثال سیستم حمل و نقل عمومی این کشور بسیار منظم و قابل اعتماد است.

امید خراسانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها