بررسی نمایش‌های هوایی ومرکز نمایش‌های هوایی استرالیا

آسمانگردی از روی زمین

امروزه صنعت گردشگری در دنیا به بلوغ خاصی رسیده است و دیگر داشتن آثار تاریخی یا محیط زیبای طبیعی تنها عامل کسب توریست نخواهد بود هر سال روش‌های جدید برای جذب توریست‌ها به‌کار گرفته می‌شود و راهکارهای متنوعی برای گسترش این محدوده ارائه می‌گردد ولی جالب است که یکی از روش‌های نه چندان جدید جذب گردشگر در جهان، در کشور ما چندان شناخته شده نیست: نمایش‌های هوایی (airshow) در سطح جهانی یکی از موارد مهم برای جذب گردشگر است.
کد خبر: ۴۵۰۱۱۱

این نمایشگاه‌ها که به صورت ویژه‌ای برگزار می‌شوند معمولا به یکی از دو حالت تخصصی یا عمومی ـ تخصصی صورت می‌پذیرند که دسته دوم عموما شامل نمایش‌های هیجان‌انگیز از پرواز هواپیما‌های مختلف نظامی، ترابری، هواپیما‌های سبک و تک نفره، کایت‌ها و هلیکوپتر‌هاست. در این نمایش‌ها مانور‌های تیمی یا حرکات تک‌نفره محیرالعقول در دستور کار جمعی از برترین مخاطبان جهان قرار خواهد داشت و به این ترتیب سالانه موج عظیمی از گردشگران برای دیدن نمایش‌هایی از این دست راهی کشور‌های مختلف می‌گردند. در کشورمان ایران نیز هر دو سال یک‌بار یکی از هیجان‌انگیزترین نمایشگاه‌های هوایی منطقه برپا می‌شود. محل برگزاری و درحقیقت مرکز نمایش‌های هوایی ایران در جزیره کیش واقع در خلیج همیشه فارس است که تا به امروز در آن برنامه‌های مختلف نمایش هوایی و نمایشگاه‌های صنایع هواپیمایی و تکنولوژی‌های روز هوایی برگزار گردید و پنجمین برنامه آن سال 1389 به همراه 120 شرکت داخلی و خارجی اجراشد، این نمایشگاه می‌تواند با عرضه تکنولوژی روز جهان در صنعت هوانوردی موجب ایجاد زمانی فرح‌بخش برای گردشگران ایرانی شود.

مرکز نمایش‌های هوایی استرالیا یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی جهان به حساب می‌آید و هر دو سال یک‌بار موجی از گردشگران و عاشقان هیجان را به یکی از شهرهای ملبورن یا گیلونگ استرالیا می‌کشاند. البته هر دو شهر یاد شده در ایالت ویکتوریا و در جنوب شرق این کشور پهناور قرار گرفته‌اند. این مرکز هوایی که نمایشگاه هوایی آوالن نیز نامیده می‌شود نام خود را از فرودگاهی به همین نام وام گرفته است و به‌صورت کاملا منظم و هر دو سال یک‌بار در این فرودگاه انجام می‌پذیرد.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه ارائه برنامه‌ای منظم از عرضه تکنولوژی روز جهان در هوانوردی است که این عملیات از سوی نیروی هوایی سلطنتی استرالیا و با همکاری نیروی دریایی و نیروی هوایی کشور‌های مختلف صورت می‌گیرد و در مجموع می‌توان نمایشگاه هوایی آوالن را در 2 بخش نمایش‌های هوایی و نمایشگاه‌های تکنولوژی طبقه‌بندی کرد که با تلفیق این دو مولفه، این نمایشگاه را به بزرگ‌ترین نمایش‌های هوایی در نیم‌کره‌جنوبی کره زمین تبدیل کرده است.

مرکز نمایش‌های هوایی استرالیا قصد دارد در سال 2013 برنامه‌هایی از جمله نمایش‌های هوایی به همراه نمایشگاه‌هایی از تکنولوژی ماورای جو و امکانات دفاعی هوایی و هواپیمایی را در 6 روز و در روزهای پایانی ماه فوریه (بهمن ماه) و نخستین روزهای ماه مارس (اسفند ماه) برگزار کند.

گردشی مجازی در وب سایت مرکز نمایش‌های هوایی استرالیا

برای ورود به دنیای این نمایشگاه کافی است در مرورگر اینترنت خود آدرس http://www.airshow.net.au/avalon2013/index.html را وارد نمایید، صفحه نخست این وب سایت بسیار زیبا بوده و با طراحی ساده خود شما را از هرگونه سردر‌گمی نجات خواهد داد. این وب سایت دارای یک عکس بزرگ در مرکز خود بوده و در قسمت بالای سمت چپ عکس نیز یک منو شامل 2 گزینه قرار گرفته است که تمامی نیاز شما در سایت را تامین خواهد کرد و به ترتیب شامل موارد نمایش هوایی و نمایشگاه خواهد بود که هر یک از این گزینه‌ها به‌شرح زیر خواهند بود:

10 گزینه نمایش هوایی

برنامه‌ها: در این قسمت توضیحات اولیه درباره نحوه برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های هوایی در مرکز آوالن در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به‌طور حتم خواندن آن برای شما جذاب خواهد بود.

نمایشگاه: در این قسمت لیست نمایشگاه‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با کلیک کردن روی هر یک می‌توانید به صفحه مربوط انتقال‌یابید.

فعالیت‌ها و رخدادها: در این قسمت نوع فعالیت‌ها در هر یک از نمایش‌های هوایی این مرکز برای شما توضیح داده خواهد شد تا از نمایش‌های پیش‌رو در نمایشگاه آگاهی داشته باشید و اطلاعات اولیه مناسبی درباره عملکردهای خلبان به دست آورید.

بلیت: در این قسمت می‌توانید برای رزرو بلیت اقدام کرده و اطلاعات و نرخ بلیت را به دست بیاورید.

گالری تصاویر: در این قسمت از سایت به یک گالری تصاویر بسیار زیبا از نمایشگاه‌های برگزار شده دست خواهید یافت که می‌تواند برای مدت طولانی شما را سرگرم کند.

مشخصات هواپیما: در این بخش می‌توانید لیستی از وسایل پرنده مورد استفاده در این نمایشگاه هوایی را مشاهده کنید و با کلیک روی هر یک از اسامی به اطلاعات تخصصی آن وسیله دست یابید، در حقیقت این قسمت به عنوان یک منبع آزاد اطلاعات عمومی در صنعت هوانوردی محسوب می‌شود.

گزیده فیلم‌ها: با کلیک روی این قسمت لیست فیلم‌های کوتاهی را در اختیار خواهید داشت که همگی شامل نمایشگاه‌های قبلی است و جذابیت بسیار بالایی دارد.

برگزاری:‌در این بخش از سایت می‌توانید برای اطلاع از مشخصات برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مسابقه اقدام کنید و به آن دسترسی داشته باشید.

دانلود: در این سایت موارد زیادی برای دانلود وجود خواهد داشت که شامل تصاویر نمایش‌های ویژه هوایی، بروشور‌ها و... است و همگی این موارد از این قسمت قابل دسترسی خواهند بود.

لینک‌ها: در این بخش از سایت لینک سایت‌های همکار با این نمایشگاه هوایی را در اختیار خواهید داشت.

نیروانا حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها