شهردار ماسوله نبود سیستم گرمایشی مناسب برای شهر تاریخی ماسوله را سبب کم‌رونق شدن گردشگری این منطقه در فصول سرد سال عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۹۶۵۴

یحیی‌ یوسف‌پور افزود: از آنجا که گازرسانی به ماسوله ممکن نیست، استفاده از وسایل گرمایشی برقی با توجه به هزینه بالای آن نیز مقرون به صرفه نیست.

به گزارش ایسنا، وی گفت: شهر تاریخی ماسوله بیش از 1000 نفر جمعیت بومی دارد که در پاییز و زمستان، این جمعیت به 560 نفر یا کمتر می‌رسد که از دلایل آن، مشکل تامین سوخت در ماسوله است. زمستان هر سال، دوسوم ساکنان بومی ماسوله از این شهر خارج می‌شوند و در خانه‌هایشان در فومن یا دیگر شهرها سکونت می‌کنند.

به گفته یوسف‌پور ،گاز طبیعی، بهترین و ارزان‌ترین سوختی است که مردم ماسوله مانند دیگر هموطنان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، اما به علت مخالفت سازمان میراث فرهنگی، گازکشی در ماسوله ممکن نیست، زیرا این سازمان معتقد است گازکشی ماسوله، ساختار معماری این شهر را به هم می‌ریزد و نمای تاریخی آن را از بین می‌برد.

شهردار ماسوله افزود: شاید بتوان خانه‌های کوچک ساکنان ماسوله را با نفت یا هیزم گرم کرد، اما این کار برای مهمانپذیرها و هتل‌ها غیرممکن است. این موضوع باعث شده گردشگری در فصول سرد سال در ماسوله کم‌رونق شود.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی برقی هم با توجه به هزینه بالای آن، مقرون به صرفه نیست با این وجود اگر بتوان برای کاستن از تعرفه برق در ماسوله کاری کرد، استفاده از این انرژی، بهترین راهکار برای حل مشکل تامین سوخت در این شهر است.

شهردار ماسوله به دیگر مشکلات این شهر تاریخی اشاره کرد و افزود: تنها توقفگاه این شهر که 6000 مترمربع مساحت دارد، گنجایش همزمان 400 خودرو را دارد و این در حالی است که در تعطیلات نوروزی و بیشتر روزهای تابستان روزانه حدود 3 تا 5000 خودرو وارد ماسوله می‌شود و جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از این شهر تاریخی بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت ماندگاری گردشگران در ماسوله در تعطیلات نوروزی و تابستان به طور میانگین حدود چهار ساعت است، زیرا شرایط توقفگاه‌های خودرو و همچنین مراکز اقامتی برای این حجم مسافر جوابگو نیست.

کمبود توقفگاه و ناچار بودن گردشگران برای توقف خودروهایشان در حاشیه جاده منتهی به ماسوله که جاده‌ای کوهستانی و کم‌عرض است نه تنها مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می‌کند، بلکه باعث ترافیک شدید در منطقه
به خصوص در ایام تعطیل می‌شود.

یوسف‌پور گفت: درحال حاضر 60 باب از خانه‌های این شهر تاریخی، مجوز‌های لازم را برای ایجاد مسافرکاشانه از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرده‌اند که در ایام گردشگری میزبان مسافران و گردشگران خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها