حماسه یک دلاور به مدت 156 دقیقه در واحد پویانمایی مرکز خراسان رضوی تولید و برای پخش تحویل مرکز سیمای استان ها شد.
کد خبر: ۴۴۹۴۳۳

انیمیشن «حماسه یک دلاور» در 13 قسمت 12 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمود سلطان‌پور تولید شده است.

سلطان‌پور در گفتگو با روابط عمومی معاونت امور استان های صدا و سیما گفت: این انیمیشن به صورت سه بعدی با هدف معرفی شهید محمود کاوه از سرداران سپاه درمنطقه کردستان تهیه و تولید شده است.

وی افزود: موضوع این پویانمایی زندگی و مبارزات شهید محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدا در منطقه کردستان است که در سال 61 طی عملیاتی موفق به پاکسازی منطقه جنگل آلواتان در محور پیرانشهرـ سردشت شد.

سلطان پور گفت: کاوه یکی ازجوانترین فرماندهانی بود که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفت. روزی که جنگ شروع شد او یک جوان بود اما بعد فرماندهی تیپ ویژه شهدا را عهده دار شد تیپی که ازکلیدی‌ترین یگانهای سپاه بود. رشادتها وانجام عملیات خارق العاده توسط این تیپ با فرماندهی کاوه باعث شد به لشگر ویژه ارتقا یابد.
 
 وی با بیان اینکه داستان زندگی چنین شخصیتی نیاز به تحقیق و بررسی فراوان داشت تا بتوان از ابعاد مختلف به شخصیت این شهید والامقام پرداخت، گفت: حدود یک سال مراحل پیش تولید و تحقیق و پژوهش در خصوص زندگی شهید کاوه طول کشید.

سلطان‌پور اعزام، جلسه سپاه، سد بوکان، کمین، ترور، خانه پدری، کاکمین، عملیات شبانه، نبرد آلواتان را بخشی از عناوین قسمت‌های این انیمیشن عنوان و بیان کرد: تولید انیمیشن پس از دو سال به اتمام رسیده و پس از طی مراحل فنی برای پخش تحویل مرکز سیمای استان ها شده است.

وی اظهار کرد: این انیمیشن با حضور در جشنواره‌های متعدد موفقیت هایی را کسب کرده است که آز آن جمله می توان به لوح سپاس ششمین جشنواره فجر مشهد، تندیس و لوح تقدیر اولین جشنواره بسیج هنرمندان، لوح تقدیر دومین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی در همدان، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره پویانمایی 8 اشاره کرد.

سلطان‌پور خاطرنشان کرد: حضور استاد محمد صفورا یکی از پیشکسوتان انیمیشن در این مجموعه تاثیرات بسزایی داشته و همیشه باعث ارتقاء کمی و کیفی تولید شده است.

بنابر این گزارش،‌ این مجموعه به سفارش مرکز سیمای استان‌ها در گروه پویانمایی سیمای خراسان رضوی تهیه و تولید شده است.

عوامل برنامه عبارتند از نویسندگان: منصوره انوری و محمود سلطان‌پور؛ انیماتورها و مدل سازان سه بعدی: مهدی کارگزار، فائزه روح بخش، زهره وجدانی؛ بک گراند: بتول عیدی؛ موسیقی: مهرداد جوان؛ ناظر کیفی: محمد صفورا، مدیر دوبلاژ: شوکت حجت.

«زنجیرهایی که پاره نمی‌شوند» به پخش نزدیک شد

تهیه‌کننده «زنجیرهایی که پاره نمی‌شوند» با اشاره به ترویج فرهنگ بومی کرمانشاه در این فیلم از انجام آخرین مراحل فنی و پخش آن در آینده نزدیک خبر داد.

فرشاد شکیبی تهیه‌کننده با اعلام این موضوع به مهر گفت:‌ این فیلم تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی داریوش جهانگیری آبان ماه در کرمانشاه کلید خورد و تصویربرداری آن آذر به پایان رسید. اکنون مراحل فنی کار در حال انجام است و  میلاد خالقی منش تدوین و صداگذاری را انجام می‌دهد و آهنگسازی بر عهده سیاوش لطفی است.

وی افزود: این فیلم با موضوع بحث فتوت و جوانمردی در راستای ترویج فرهنگ بومی و پهلوانی ساخته شده و داستان کودکی است که دوست دارد پهلوان شود و معلم قدیمی خود را که یک پهلوان بازنشسته است الگو قرار می‌دهد.

شکیبی تصریح کرد: «زنجیرهایی که پاره نمی‌شوند» با توجه به جلوه‌های ویژه استان کرمانشاه و استفاده از جاذبه‌های بصری این استان در 30 جلسه ساخته شده و برای ترویج فرهنگ بومی آن تلاش می‌کند. بنابراین تصویربرداری را در کرمانشاه و اطراف نمادهای تاریخی طاق بستان، مسجد جامع و زورخانه علمدار به انجام رساندیم.

وی افزود: این فیلم با حضور بازیگرانی چون علی اوسیوند، یوسف مرادیان، علی ابوالحسنی، محسن چغارزدی و حسین عمرعلی برای پخش در سیمای استان‌ها کرمانشاه تولید می‌شود.

عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از تهیه کنندگان: فرشاد شکیبی، پروین خدرویسی، مدیر تصویربرداری: پیروز جابری، طراح گریم: محمدرضا قومی، دستیار یک کارگردان: مهدی گلستانیان، مشاور: سعید کنعانی، برنامه ریز: یوسف طاهریان، صدابردار: مصطفی و محمد لطفی، مدیر تولید: حسین طلسمی، دستیار تهیه: سعید قربانیان.

ساخت مستند «اسفیدان»

ساخت مستند «اسفیدان» در صدا و سیمای خراسان شمالی آغاز شد.

مستند «اسفیدان» عنوان برنامه ای تلویزیونی از روستای گردشگری اسفیدان است که از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده است.

در این مستند که تا پایان سال جاری تولید آن ادامه دارد، دو کوهنورد روایتگر جاذبه های طبیعی این روستا خواهند بود.

مستند «اسفیدان» در یک قسمت 30 دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی تولید خواهد شد و علی رحیمی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

مستند «اسفیدان» به جاذبه های طبیعی این روستا از جمله به کارگیری سنگ در خانه سازی و نحوه به کارگیری و شیوه خانه سازی در آن ، شکل پله کانی کوچه ها که با کندن کوه ایجاد شده، وجود درختان کهنسال گردو که حدود 20 کیلومتر از دره را پوشانده را به تصویر می کشد.

از دیگر ویژگی های این مستند می توان به پرداختن به دو غار زیبا و کم نظیر به نام های ییجت و خزینه اشاره کرد که در گذشته‌های نه خیلی دور محل ذخیره آب مصرفی روستائیان برای فصول کم آب سال و پناهگاهی برای مردم روستا بوده و امروزه داستان آن برای هر شنونده و دیدن آثار ذخیره آب درآن برای هر بیننده‎ای می‎تواند جالب باشد.

«اسفیدان» مردمانی بسیار مهربان، مهمان نواز و سخت کوش دارد که شغل اصلیشان کشاورزی و باغداری است. این طرح با عنوان جاذبه های طبیعی خراسان شمالی در معاونت امور استان‌ها مورد تصویب قرار گفته است و پس از تولید در شبکه های مستند، شما و شبکه اترک پخش خواهد شد.

عوامل این مستند شامل تهیه کننده علی رحیمی، کارگردان و تدوینگر، مهران رحمانی، تصویر بردار، علی گریوانی، صدابردار، جواد درتومی، دستیار فنی، نوید آقایی، بازیگران، حامد محمدزاده و حسین بهمنیار، نویسنده، بهرام کمیجانی، پژوهش، آل طه و سمیه نوریان و نریتور، علی اکبر رضوانی هستند.

انیمیشن سینا و لاکی

سری اول مجموعه انیمیشن « سینا و لاکی» در 40 قسمت هشت دقیقه‌ای در صدا و سیمای خراسان رضوی آماده پخش است.

سعید شاکری، تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن « سینا و لاکی» در این باره به مهر گفت: این انیمیشن در 40 قسمت هشت دقیقه‌ای به همت صدا و سیمای خراسان رضوی آماده نمایش شد. تولید سری اول این مجموعه از ابتدای سال 88 آغازشد که هم اکنون تمامی مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده پخش است.

وی در خصوص داستان انیمیشن سینا و لاکی گفت: داستان درباره پسر بچه شش ساله‌ای به نام سیناست که به همراه پدر خود در شهر کوچکی زندگی می‌کند. سینا قهرمان داستان دوستانی مانند یک کلاغ به نام زاغی و همچنین چند بچه هم سن و سال خود به نام‌های شایان و همچنین یک خواهر و برادر دیگر به نام‌های آرمین و آنیتا که آنان نیز از دوستان سینا هستند، دارد.

شاکری ابراز داشت: شروع داستان با وارد شدن یک لاک پشت دانا به زندگی سینا آغاز می‌شود. این لاک‌پشت توسط پدر سینا در روز تولدش و به خاطر علاقه او به حیوانات به وی هدیه داده می‌شود.

وی آموزش مسائل علمی و پاسخ دادن به بسیاری از سئوال‌ها و چراهای کودکان در قالب یک داستان شاد، انتقال مباحث اخلاقی، تربیتی، علمی و  بهداشتی را از مهمترین اهداف تولید این انیمیشن عنوان کرد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: این مجموعه با دو تکنیک، سه بعدی فول در بخش‌های داستانی و دو بعدی در بخش مباحث آموزشی تولید می‌شود.

شاکری ضمن اشاره به اینکه دسته بندی موضوع‌ها بر اساس علوم طبیعی، اکتشافات، اختراعات، شگفتی‌های جهان خلقت صورت گرفته است، تاکید کرد: در بخش آموزشی هر قسمت سعی شده تا با زبانی ساده و همراه با تصاویر انیمیشن مخاطب با هر یک از موضوع‌ها آشنا شود.

موضوع‌های سری اول انیمیشن "سینا ولاکی" عبارتند از هدیه تولد لاک پشت‌ها، زنبور این حشره مفید، ماهی‌ها، باران، آشنایی با رنگها، بهداشت دندان، فواید ورزش، گربه سانان، آب مایه حیات، بهداشت، برگه‌های سبز (کاغذ)، کرم‌های خاکی، زلزله (زمین لرزه)، حواس پنجگانه، میوه و سبزیجات، مهاجرت پرندگان، حیوانات اهلی، پیدایش شب و روز، گیاهان، نیرو و حرکت، کسوف و خسوف، پوشش بدن جانوران، باد، آشنایی با فصل‌ها، آشنایی با حشرات (پروانه)، دوزیستان- قورباغه‌ها، اسکلت، خواب، مورچه‌ها، زمین و همسایه‌های آن، خفاش‌ها، آلودگی هوا، پرنده‌ها، نیروی جاذبه، بازیافت، لانۀ جانوران، خزندگان، درخت و جنگل‌ها، عنکبوت‌ها، خواب زمستانی.

عوامل تولید این پروژه عبارتند از کارگردان: وحید شاکری، کارگردان هنری: مجید شاکری، مدیر پخش فنی و دیجیتال: مسعود شاکری، مدیر تولید: لیلا شاکری، طراحی کاراکتر: مجید شاکری، وحید شاکری و زینب حسینی، مدل سازی سه بعدی: مسعود شاکری، وحید شاکری، ناصر مقدم و حمید موسوی.

انیماتورهای بخش سه بعدی: ناصر مقدم، امیر عطری، نوشین آذرآز، نازنین سرابی، الهه رجب زاده، سعیده حسینی، امید شیبانی، حمید موسوی، راحله موسوی شاد، منصوره صداقت، میترا باقری و نرگس روح الامین، هنرمندان بخش دو بعدی: شفیع آهی، فاطمه دارچینی، حسین مظلومی، زینب حسینی، گروه استوری برد: محمد جواندوست، زهره معصومی، زهره اقطاعی، احمد مبلغ زاده، حسین رحمتی،ملیحه کامیاب و مریم روحی، گروه تحقیق و نگارش: سعید شاکری، علیرضا نعیما، مینا حقیقی، سحر گلناری، غزال مؤذن و آزاده حسینی، کامپوزیت و رندر: مسعود شاکری و آرزو لشگری، امور مالی و تدارکات: رضا ثانی و علی صدقی و مدیر امور داخلی: علیرضا باغبانباشی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها