غلامرضا کرمی / رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

9 دی؛ روز نمایش قدرت ملت

9 دی روزی است که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یوم‌الله از آن یاد می‌شود و این روز مانند دیگر یوم‌الله‌هایی چون 22 بهمن، 12 فروردین، 3 خرداد و روز قدس ماندگار است. ثبت 9 دی به عنوان یک روز ملی به دلیل آفرینش یک حماسه ملی و بزرگ به دست ملت ایران بعد از فتنه 88 صورت گرفت.
کد خبر: ۴۴۸۵۸۴

در جریان فتنه 88 مشخص شد که دشمنان داخلی با پشتیبانی جدی دشمنان خارجی، طرح براندازی جمهوری اسلامی را توسط روش‌هایی که در منطقه و بعضی نقاط جهان شکل گرفته بود و از آن با عنوان انقلاب‌های رنگی یاد می‌شود، دنبال کرده و قصد داشتند با استفاده از انتخابات ریاست جمهوری و بیان شعار تقلب، الگویی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی داشته باشند. 9 دی حماسه مردمی بود که به صحنه آمدند و دست رد بر سینه همه دشمنی‌ها زدند و یکپارچگی خود را به نمایش گذاشتند و تبعیت از رهبری انقلاب را بخوبی نشان دادند. قاطبه ملت ایران در این روز همه دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی را با حضور خود به حاشیه راندند و بار دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کردند.

9 دی روز بزرگی است که باید همه ساله و با تجلیل از حماسه‌سازان آن ارج نهاده شود و از مردمی که در برابر دشمنان خارجی ایستاده‌اند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون شهدا پاسداری کردند، قدردانی شود. از این رو، 9 دی متعلق به ملت ایران است که بار دیگر نمایش قدرت خود را به دنیا نشان داد. این روز در تاریخ ایران اسلامی و تاریخ انقلاب‌های جهان ماندگار و یک نقطه عطف است که ابعاد و دستاوردهای آن نیازمند دقت، تامل و پندآموزی برای همه و بخصوص دشمنان انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها