کد خبر: ۴۴۸۴۹۹

طرز تهیه: ابتدا پیاز را رنده ‌ و با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید. سپس جعفری خردشده را همراه با مقداری نمک و فلفل به پیاز و گوشت اضافه کنید. حالا کمی آرد نخودچی داخل مواد بریزید و خوب مالش دهید تا مواد بخوبی مخلوط شود. اگر آرد نخودچی کم بود، مقدار بیشتری آرد به غذا اضافه کنید و مالش دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. حالا در یک قابلمه، رب را با کمی روغن تفت دهید و کمی آب به آن اضافه کنید تا جوش بیاید. در این مرحله باید به اندازه یک گردو از مواد را بردارید و در دست مالش دهید، سپس آن را در قابلمه بیندازید. تمام مواد را به این صورت داخل قابلمه بریزید تا تمام شود. پس از آن در ظرف را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا مواد مغز پخت شود.

سالاد میوه

مواد لازم: کمپوت آناناس: یک عدد، پرتقال متوسط: 2 عدد، گریپ‌فروت: یک عدد، نارنگی: 3 عدد، سیب: 3 عدد، انگور: یک پیمانه، موز: 2 عدد، کیوی متوسط: 2 عدد.

طرز تهیه: پوست پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت را بگیرید، مغز آنها را جدا کنید و در ظرفی بریزید. حالا سیب‌ها را هم با پوست یا بدون پوست ورقه‌ورقه برش دهید و داخل ظرف بریزید. موزها را هم حلقه‌حلقه کنید و به همراه کیوی‌های پوست‌‌گرفته و خردشده داخل ظرف بریزید. آناناس را هم ریز کنید و درون بقیه مواد سالاد بریزید. حالا انگورهای دانه‌شده را هم به سالاد اضافه کنید. در مرحله آخر، شربت کمپوت آناناس را روی میوه‌ها بریزید و آرام به هم بزنید. باید بگذارید سالاد حدود 30 دقیقه بماند تا طعم بهتری پیدا کند و بعد آن را میل کنید.

کباب‌تابه‌ای با سبزیجات

مواد لازم: گوشت چرخ‌کرده کم‌چربی: 750 گرم، پیاز متوسط: 2 عدد، گوجه‌فرنگی: 3 عدد،‌ نمک، زردچوبه، فلفل، روغن مخصوص سرخ‌کردن و ادویه: به میزان لازم، سبزیجات (تره، جعفری، گشنیز): به مقدار دلخواه.

طرز تهیه: ابتدا پیازها را بشویید و رنده کنید. حالا گوشت چرخ‌کرده را هم به پیازها اضافه کنید و نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه غذا را هم به آن بیفزایید. این مواد را کمی مالش دهید. حالا سبزی‌ها را که از قبل شسته و خرد کرده‌اید، به سایر مواد اضافه و خوب مخلوط کنید. مقداری روغن داخل ظرف بریزید و بگذارید کمی داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی از مواد غذا را بردارید، کف دست پهن کنید و آن را داخل ظرف بگذارید. وقتی همه مواد تمام شد، شعله گاز را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا کباب‌ها به خوبی سرخ شود. وقتی یک طرف آن سرخ شد، کباب را برگردانید و گوجه‌فرنگی‌های حلقه‌شده را روی آن بگذارید. در ظرف را ببندید تا کباب و گوجه به خوبی سرخ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها