بهداشت در کوله پشتی

وقتی سفری به دل جنگل، کوهستان یا بیابان داریم، معمولا کوله یا ساکی همراهمان است که وسایل ضروری‌را در آن جای می‌دهیم. در این نوشته، نگاهی می‌اندازیم به بخشی که تنها یک زمان ارزش دارد و آن هم زمانی است که احتیاج مبرم به آن خواهیم داشت. لوازم بهداشتی و کمک‌های اولیه.
کد خبر: ۴۴۷۲۲۸

کمک‌های اولیه

پیش از سفر بسته کمک‌های اولیه خودتان را آماده کنید؛ البته تا حد ممکن کوچک. بیشتر به داروها و لوازمی فکر کنید که بتواند شما را تا اولین درمانگاه یا داروخانه برساند. موارد زیر را بررسی کرده و هر کدام را لازم داشتید انتخاب کنید:

قرص سرماخوردگی و ضدحساسیت، گاز و باند بهداشتی، ماده ضدعفونی کننده، کرم آنتی‌بیوتیک، قرص ضداسهال، صابون، هیدروکورتیزون 2درصد یا چیزی مشابه برای ضدعفونی محل گزیده شده توسط حشرات، درجه تب و تعدادی مسکن.

به فهرست بالا می‌توان کرم ضدقارچ، قرص ضد تهوع، ضدعفونی‌کننده دهان، قرص آنتی‌هیستامین و سرنگ و سوزن هم اضافه کرد.

می‌توان تک تک این موارد را از هر داروخانه‌ای تهیه کرد. مواد بهداشتی اغلب قیمتی ثابت دارند و همه‌جا قابل دسترس هستند.

لوازم شستشو

این لوازم را می‌توان به‌طور کلی به شامپو، صابون، خمیردندان، دئودورانت و مسواک (و تیغ برای آقایان) خلاصه کرد.

سعی کنید لوازم بهداشتی را در اندازه و حجم بسیار کوچک تهیه کنید. مثلا همراه بردن یک شامپوی یک لیتری ضرورتی ندارد و حتی در تکان‌های سخت ممکن است بیرون بریزد و همه چیز را خراب کند.

ناخن‌گیر را فراموش نکنید. ناخن‌گیر و موچین را همراه داشته باشید چرا که ممکن است با ورود یک تیغ به نقطه‌ای از بدن، یا شکستن و برگشتن ناخن مواجه شوید. همچنین سر فرچه مسواک خود را با چیزی بپوشانید تا در معرض آلودگی قرار نگیرد.

برخی معتقدند دستمال‌کاغذی‌های مرطوب می‌تواند گزینه خوبی برای قرارگرفتن در کوله پشتی باشد. این موضوع بعد از یک سفر طولانی در نقطه‌ای خاک‌آلود بیشتر به چشم می‌آید. ضدعفونی‌کننده‌های دست همچنین می‌توانند بدون نیاز به آب دست را ضدعفونی و تمیز کنند.

کرم ضدآفتاب

قطعا در سفر کرم ضدآفتاب یک نیاز است، اما اگر مسیر حرکتی شما مستقیما زیر نور آفتاب نیست، بهتر است یک نوع معمولی را انتخاب کنید، تنها در نظر بگیرید که بهتر است کرم مقاوم در برابر آب و عرق باشد.

محمدرضا قربانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها