در چهل و چهارمین جمعه انقلاب یمن، مردم این کشور دیروز به صورتی گسترده در 18 استان این کشور دست به برگزاری تظاهرات زده و درآن یک بار دیگر خواستار محاکمه و اعدام علی عبدالله صالح، دیکتاتور مستعفی این کشور شدند. این درحالی است که گفته می‌شود پارلمان یمن قرار است این هفته قانونی مبنی بر مصونیت قضایی دیکتاتور و دست‌نشانده‌های او را به تصویب برساند.
کد خبر: ۴۴۶۴۷۵

به گزارش فارس، روز چهارشنبه کمیته اجرایی انقلاب یمن در صنعا از تمام انقلابیون در میدان‌های مختلف خواسته بود تا در تظاهرات روز جمعه موسوم به «محاکمه خواست ماست» شرکت کنند. فراخوان این تظاهرات بیانگر پایبندی انقلابیون به اهدافشان مبنی بر محاکمه عناصر رژیم صالح به‌دلیل جنایاتش در یمن است. جوانان انقلابی یمن از تمام ساکنان صنعا، پایتخت یمن و مناطق نزدیک به پایتخت خواسته بودند تا پس از ادای نماز جمعه در میدان ستین حاضر شوند و بار دیگر بر ضرورت محاکمه دیکتاتور یمن تاکید کنند. تظاهرات دیروز در واقع بیانگر عزم جدی مردم یمن در محاکمه علی عبدالله صالح و به معنای لغو هرگونه مصونیت قضایی به سران نظام سابق حاکم بر این کشور است.

اخیرا منابعی در یمن اعلام کردند احمد علی صالح فرزند عبدالله صالح و فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور، یمن را به مقصد فرانسه ترک کرده است و عمار محمد صالح برادرزاده عبدالله صالح فرمانده سازمان امنیت ملی این کشور نیز به آمریکا رفته اما دلایل و انگیزه‌های این سفر هنوز اعلام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها