شبکه جهانی سحر پانزدهمین سالگرد فعالیت سرویس انگلیسی زبان این شبکه بین‌المللی را جشن گرفت.
کد خبر: ۴۴۶۲۷۳

به گزارش روابط عمومی شبکه سحر، سیمای انگلیسی 25 آذر ماه 1376 پا به عرصه برنامه‌سازی و پخش تلویزیونی برای مخاطبان انگلیسی زبان سحر در خارج از مرزهای ایران نهاد و در جمع اعضای تشکیل دهنده خانواده رسانه‌ای سحر (اولین و باسابقه‌ترین شبکه تلویزیونی معاونت برون‌مرزی صداوسیما) قرار گرفت.

زمان پخش برنامه‌های این سیما که در آغاز تنها یک ساعت در شبانه‌روز بود به تدریج افزایش یافت و هم‌اکنون به روزانه هفت ساعت و در قالب دو بخش نیمروزی و شبانه دو و پنج ساعته ارتقاء یافته است.

سعید غفاری ،مدیر سیمای انگلیسی شبکه سحر در آغاز سال جدیدی از فعالیت سیمای تحت مدیریت خود گوشه‌هایی از مهم ترین دستاوردهای سیما در سال را بر شمرده و گفت: یکی از گام‌های مهم در سالی که گذشت راه‌اندازی همزمان پخش برنامه "سحر آنلاین" و سایت اینترنتی آن بود که زمینه‌ ارتباط فعالان دنیای مجازی در حوزه اسلام و مسایل دنیای اسلام را با سیمای انگلیسی فراهم کرده است. همه منابع این برنامه، منابع به‌روز تصویری منتشر شده در اینترنت پیرامون موضوعات یاد شده هستند و دایره‌ فعالان مرتبط سیما در شبکه‌های مجازی روز به روز گسترش می‌یابد.

وی افزود: با همکاری دفتر صدا و سیما در بیروت دو برنامه زنده "مجله خاورمیانه" و "مطبوعات" به صورت زنده از استودیوی بیروت روی آنتن می‌روند که مخاطبان سیما را به صورت مستمر با مهمترین تحولات خاورمیانه و انعکاس رویدادهای جهان در مطبوعات خاورمیانه و دنیا آشنا می‌کنند.

این مدیر رسانه‌ای همچنین به راه‌اندازی تولید دو برنامه در کانادا اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر برنامه هفتگی "مجله آمریکای شمالی" که در کانادا تولید و هر هفته برای پخش ارسال می‌شود و نیز برنامه تولیدی"گفت‌وگو درباره اسلام"، به سفارش سیمای انگلیسی و تهیه‌کنندگی بهرام حیدری را داریم که اولی در حال تولید و پخش منظم هفتگی است و برنامه "گفت‌وگو درباره اسلام" نیز در مرحله تولید قرار دارد.

این برنامه در یک فضای دانشگاهی با حضور دانشجویان مسلمان و غیر مسلمان و در جریان طراحی و هدایت مباحث توسط یک مجری ، کارشناس و کارشناس دیگری در حوزه موضوعات اسلام و در تعامل و مشارکت حضار به بحث در خصوص موضوعات کلیدی اسلام می پردازد.

غفاری از شروع تولید مجموعه "اسلام در جنوب شرق آسیا" که توسط دفتر صدا و سیما در کوالالامپور تهیه می شود نیز خبر داد و ساختار و محتوای آن را میزگردی تحقیقی راجع به مسایل جاری و چالش برانگیز اسلام و مسلمانان در منطقه جنوب شرق آسیا عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها