سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی درباره امکان دستیابی ایران به سیستم‌های برنامه‌نویسی پهپاد بشدت ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۱

به گزارش فارس و به نقل از شبکه فاکس نیوز، جان بولتون در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر چگونگی فرود هواپیمای بدون سرنشین و جاسوسی آمریکایی توسط ایران گفت: ارتش ما می‌گوید این درست نیست که روسیه اقدام به فروش تجهیزات به ایران کرده باشد و من امیدوارم چنین چیزی حقیقت داشته باشد، چرا که اگر روسیه چنین تجهیزات پیچیده‌ای را در اختیار ایران گذاشته باشد، خطرات بسیار بیشتری ما را تهدید می‌کند.

بولتون گفت: اگر ایرانی‌ها به فناورهایی دسترسی داشته باشند که بتوانند موشک‌ها، هواپیماها و ساختار ارتباطی و در مجموع همه تجهیزات تسلیحاتی ما را نابود کنند، کنگره باید نگران باشد. وی افزود: اگر ایران بتواند به برنامه‌های داخلی این پهپاد دسترسی پیدا کند، خبر خیلی بدی برای آمریکا خواهد بود.

انفجاری در تاسیسات هسته‌ای اصفهان رخ نداده است

رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌المللی، وقوع هرگونه انفجار در تاسیسات هسته‌ای اصفهان را رد کرد.

به گزارش سایت ایران هسته‌ای، دیوید آلبرایت درباره ادعای برخی منابع غربی مبنی بر این‌که هفته گذشته انفجاری در یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران رخ داده، تأکید کرد که چنین ادعایی صحیح نیست.

آلبرایت در روز 19 آذر 1390 به تبسم زکریا و فیل استوارت، گزارشگران خبرگزاری رویترز در واشنگتن گفت: من تصاویر ماهواره‌ای متعلق به تاسیسات هسته‌ای اصفهان را بررسی کرده‌ام و این تصاویر نشان می‌دهد که هیچ خسارتی در تاسیسات هسته‌ای اصفهان به بار نیامده است. منابع غربی ادعا کرده بودند انفجاری در مجتمع تحقیقات صنعتی اصفهان روی داده است.

چین :حامی ایران هستیم

براساس گزارش بولتنی از وزارت دفاع روسیه، رئیس جمهور چین بصراحت هشدار داده است که اگر ایالات متحده به ایران حمله کند، وارد جنگ علیه این اقدام آمریکا خواهد شد، هرچند این جنگ به منزله شروع جنگ جهانی سوم باشد.

به گزارش جهان، پایگاه خبری چیمپ ریپورتس در گزارشی فاش کرد: یکی از بولتن‌های وزارت دفاع روسیه که در اختیار پوتین و مدودف قرار گرفته، بیانگر این مطلب بوده است که هوجین تائو، رئیس جمهور چین با این اصل که اگر غرب به رهبری آمریکا به ایران حمله کند، «اقدام نظامی مستقیم و فوری» ضرورت دارد، موافقت کرده است.

این بولتن همچنین فاش ساخت که رهبر چین به نیروهای دریایی کشورش دستور آماده باش داده است. براساس این گزارش، هوجین تائو در خصوص ورود به جنگ با طرف‌های غربی، با ژانگ ژائوژونگ، دریاسالار برجسته چینی هم نظر شده است. این دریاسالار چینی هفته گذشته گفته بود که چین به هیچ وجه برای حمایت از ایران درنگ نخواهد کرد حتی اگر این اقدام منجر به آغاز جنگ جهانی سوم شود.

منافقین، جندالله و پژاک مثلث تروریستی آمریکا در ایران

نقش گروه تروریستی مجاهدین خلق در انجام عملیات‌های کثیف سیا و موساد یکی از دلایلی است که نومحافظه‌کاران آمریکایی و کارشناسان امنیت ملی آمریکا خواهان خروج منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «آنتی‌وار» در مقاله‌ای به قلم فیلیپ جیرالدی با انتقاد از مقامات پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، با اعلام این که منافقین، جندالله و پژاک همه زیر نظر افسران امنیتی آمریکا و اسرائیل عمل می‌کنند، گفت: این گروه‌ها مثلث تروریستی آمریکا در ایران هستند.

او به تداوم توطئه‌های سازماندهی شده آمریکا علیه ایران اشاره کرد و ضمن اشاره به اتهام آمریکا به ایران در مورد طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن نوشت: در پی این اتهام، کاخ سفید یافته‌هایی واهی در اختیار مجامع اطلاعاتی و امنیتی قرار داد.

این مقام پیشین سیا ادامه داد: در سال 2007 دولت بوش به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ترور دانشمندان و ایجاد اخلال در برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را در برنامه خود قرار داد.

وی در ادامه نوشت: آمریکا در جهت این طرح و با همکاری اسرائیل اقدام به طراحی و راه‌اندازی کرم‌رایانه‌ای استاکس‌نت کرد که تاسیسات صنعتی ایران را هدف قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها