با تغییراتی که در ظاهر منوی مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ایجاد شد، بسیاری از کاربران فکر کردند که استفاده از این ریبون جدید توسط نشانگر ماوس یا رایانه‌های مجهز به ‌صفحه‌نمایش لمسی، آسان است و در صورتی که بخواهند از صفحه‌کلید برای استفاده از این منو کمک بگیرند، کار بسیار دشواری را در پیش خواهند داشت. اگر شما هم تا به‌حال چنین فکری می‌کردید سخت در اشتباهید، چرا که در ریبون جدید آفیس دسترسی به تمام بخش‌های ریبون توسط صفحه‌کلید پیش‌بینی شده و براحتی می‌توانید به هریک از موضوعات موردنظر خود در این ریبون دسترسی یابید.
کد خبر: ۴۴۵۵۲۷

برای انجام این کار ‌باید پس از اجرای یکی از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، کلید Alt را یک‌بار از روی صفحه‌کلید فشار دهید. مشاهده می‌کنید که روی ریبون آفیس حروف و اعدادی به‌نمایش درمی‌آیند که هریک از این حروف و اعداد نشانگر کلید انتخابی برای ورود به آن بخش یا انتخاب آن ابزار است. به‌عنوان مثال در نرم‌افزار Word با یک‌بار فشار کلید Alt حروفی را مشاهده می‌کنید که امکان انتخاب تب‌های مختلف همچون Home, Insert را به شما می‌دهند. در این مرحله با فشار کلید H از روی صفحه‌کلید، به تب Home وارد می‌شوید و اکنون حروف و اعداد دیگری برای انتخاب هریک از بخش‌های موجود در این تب در ریبون به شما نمایش داده خواهد شد. در این حالت نیز به‌عنوان مثال با انتخاب کلید (1) از روی صفحه‌کلید، متون شما توپر می‌شوند و با فشار همزمان کلیدهای Alt نوشته شما چپ‌چین خواهد شد.

برای خروج از این حالت ‌باید کلید Alt را مجددا فشار دهید و برای بازگشت به حالت انتخاب قبلی نیز می‌توانید از کلید Esc کمک بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها