افراد خوش خواب از این پس عذر موجهی برای ماندن بیشتر در رختخواب دارند.
کد خبر: ۴۴۴۵۱۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند به همراه همکاران آلمانی خود در دانشگاه لودویگ ــ ماکسی میلیان در مونیخ، مطالعه‌ای را درباره عادات خواب افراد انجام دادند.

این دانشمندان در مورد عادات خواب 10 هزار داوطلب اروپایی، از جمله این‌که در شبانه روز چند ساعت می‌خوابند یا برای خواب، از داروهای خواب آور استفاده می‌کنند یا خیر، تحقیق کردند.

این مطالعه که بر روی 10 هزار اروپایی (از کرواسی، هلند، ایتالیا، آلمان، استونی و...) صورت گرفت، نشان می‌دهد که افراد دارای ژن ABCC9 نسبت به افرادی که این ژن را ندارند، نیاز دارند حداقل نیم ساعت بیشتر در شبانه روز بخوابند.

براساس این مطالعه که در مجله روان پزشکی مولکیولار Molecular منتشر شد، این محققان همچنین دریافتند این افراد به طور متوسط نیاز به حداقل هشت ساعت خواب در طول شب دارند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته، این مطالعه با گرفتن خون، برای تشخیص این ژن نیز همراه بود.

بر اساس این آزمایش ها، از هر پنج اروپایی، یک نفر دارای این ژن است که مدت خواب را طولانی می‌کند. هر چند که علم ژنتیک می‌تواند بخشی از تفاوت‌های افراد را در مورد عادات خواب توضیح دهد، اما عوامل دیگری چون تغذیه ناسالم، الکل، استرس و غیره نیز می‌تواند در مدت و کیفیت خواب تاثیر بگذارد.

برای آنکه بدانیم آیا کمبود خواب داریم یا نه، فقط کافی است به علامت‌هایی که از بدنمان ارسال می‌شود، گوش کنیم: وقتی گرسنه ایم، این احتمال بیشتر می‌شود.

بر اساس آمار ارائه شده از موسسه ملی خواب فرانسه ، بیش از یک سوم فرانسوی ها دچار اختلالات خواب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها