سایه ‌خبر

سیاسیون کجا هیأت می‌روند؟

سایت قانون به مناسبت ایام محرم به این موضوع پرداخت که سیاستمداران به کدام هیات‌های مذهبی می‌روند. بنا بر این گزارش، یکی از مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان که در آن چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی حضور می‌یابند،‌ مجلس عزاداری است که از سوی علی لاریجانی، ‌رئیس مجلس شورای اسلامی در منزلش برگزار می‌شود. وزرا،‌ نمایندگان مجلس و ‌برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله افرادی هستند که در این مراسم حضور می‌یابند. حسین فدایی، نماینده تهران نیز از بانیان حسینیه علی‌اکبر در شهرری است. وی و تعدادی از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و برخی دیگر از فعالان سیاسی اصولگرا ایام محرم در این حسینیه حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۴۲۱۴

در طیف اصلاح‌طلبان نیز، مجلس سوگواری‌ در منزل عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و همین‌طور منزل صادق خرازی برگزار می‌شود.مسجد خوزستانی‌ها واقع در خیابان وزرا که شمخانی از بانیان آن محسوب می‌شود و هرازگاهی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آن شرکت می‌کند، از دیگر مجالس سوگواری محسوب می‌شود که به دلیل حضور برخی از مسوولان نظام و فعالان سیاسی،‌ می‌توان از آن به عنوان هیات سیاسی یاد کرد.

دلایل وزیر دفاع آمریکا برای مخالفت با حمله به ایران

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر انزوای رژیم صهیونیستی در منطقه هشدار داد اقدام نظامی علیه ایران نه‌تنها دستاوردی ندارد بلکه به تقویت و قدرتمند شدن حاکمیت ایران منجر می‌شود.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری رویترز، لئون پانتا، در یک سخنرانی در واشنگتن بر مخالفت خود با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرد و افزود: این اقدام نه‌تنها دستاورد مثبتی ندارد بلکه به اقتصاد متزلزل آمریکا و اروپا لطمه وارد می‌کند. وی تصریح کرد: اقدام نظامی علیه ایران انتقام‌گیری ایران از نیروهای آمریکایی را به دنبال دارد و در نهایت واکنش‌های شدیدی را در ایران برخواهد انگیخت که به قدرتمند شدن دولت ایران منتهی می‌شود.

پانتا درباره ناکارآمدی اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرد، اقدام نظامی علیه ایران در بهترین شرایط می‌تواند یک یا دو سال برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق بیندازد و کارآمد نیست. وی درخصوص درگیر کردن خلیج فارس در جنگ نیز هشدار داد.

اذعان یوشکا فیشر به قدرتمند بودن ایران

وزیر امور خارجه اسبق آلمان از اتحادیه اروپا خواست تا اختلافات خود را با ایران از راه گفت‌وگو حل کند.به گزارش خبرگزاری مهر، یوشکا فیشر در مقاله‌ای که در روزنامه لتمپس سوئیس به چاپ رسید، گفت: این مسوولیت کشورهای اروپایی است تا درباره مسائل مهم اختلاف‌برانگیز گفت‌وگو کنند.

فیشر همچنین درباره هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه ایران هشدار داد و گفت: ایران کشور قدرتمندی است که با اقدام نظامی یا تحریم‌ها نمی‌توان آن را به زانو درآورد. فیشر که در دوره مسوولیت خود تعامل، تقابل و مذاکره با ایران را از نزدیک تجربه کرده به همقطاران اروپایی خود یادآوری کرده که غلبه بر ایران از طریق تحریم یا اقدام نظامی غیرممکن است و غرب باید بخت خود را درباره ایران در مذاکره و پیدا کردن راه‌حلی میانه و مسالمت‌آمیز بجوید.

انتقاد از عدم تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران

سایت تابناک نوشت: یک روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی از طفره رفتن کاخ سفید از مذاکره با ایران انتقاد کرد.

به گزارش تابناک، باربارا اسلیوین طی مقاله‌ای در ویکلی استاندارد نوشت: چرا ما تلاش نمی‌کنیم با ایران گفت‌وگو کنیم؟ اگر آنان گفتند گفت‌وگو نمی‌کنیم، نتیجه مشخص است، اما اگر گفت‌وگو کردیم و به نتیجه نرسیدیم، تلاش خود را کرده‌ایم.اسلیوین افزود: این در حالی است که دولت اوباما تاکنون فقط 45 دقیقه برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران وقت گذاشته و دیگر کاری در این زمینه نکرده است.وی افزود: دولت آمریکا برای این‌ که می‌ترسد کمک مالی برخی موسسات را از دست بدهد، نمی‌خواهد با ایران گفت‌وگو کند.وی تصریح کرد: برای حفظ قدرت منطقه‌ای اسرائیل چه میزان آمریکایی، ایرانی و اسرائیلی باید کشته شوند؛ تنها و تنها به دلیل این‌ که توازن قدرت در منطقه شکل بگیرد؟!

مجوز واردات یارانه‌ای به اختلاس‌گران

مهر نوشت، بررسی‌های کمیسیون اصل 90 مجلس از ابعاد مختلف پرونده تخلف مالی اخیر در نظام بانکی از تخلفات وزارت بازرگانی، وزارت راه و ترابری، وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی کل کشور در این اختلاس پرده برداشت.غلامرضا اسداللهی، نماینده مجلس با اشاره به این‌ که گزارش کمیسیون اصل 90 از پرونده اختلاس در 3 سطح بررسی شده است، اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 فهرست شرکت‌ها و وزارتخانه‌هایی را که با شرکت‌‌های آریا در ارتباط هستند مشخص کرده و طی مکاتباتی خواستار ارائه گزارش کامل معاملات و قراردادهای آنها با شرکت‌های اختلاس‌کننده شده است.نماینده مردم تربت‌جام با بیان این ‌که شرکت‌های زیرمجموعه گروه آریا عامل وزارت بازرگانی برای واردات برخی اقلام یارانه‌ای بودند، تصریح کرد: وزارت بازرگانی مجوزهایی به شرکت‌های زیرمجموعه این گروه اختلاس‌گر برای واردات اقلام یارانه‌ای مانند گوشت داده بود و توصیه‌نامه‌ای نیز از طرف این وزارتخانه به بانک ملی برای بالا بردن سقف وام‌های بانک به گروه آریا ارائه شده بود که کمیسیون اصل 90 این پرونده را در دست بررسی دارد.

دوره تخلف در استانداری تهران

خبرگزاری ایسنا نوشت، دادستان دیوان محاسبات کل کشور، با اشاره به بررسی گزارش‌های دیوان در دادستانی در مورد آخرین وضعیت پرونده تخلف استانداری تهران گفت: تخلف استانداری مربوط به دریافت هدایا از اشخاص بوده است که اکنون این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی است.اصغر عربیان با بیان این ‌که تخلف استانداری تهران به زمان مدیریت استانداران اسبق برمی‌گردد، افزود: البته پس از دورانی در این وجوه تصرفات و هزینه‌هایی شده است که دیوان این کار را تخلف می‌داند؛ چرا که طبق ماده 4 قانون تنظیم خدمات کشوری، دریافت هدایا ممنوع است که این کار در دوران استاندار اسبق انجام شده است و نه دوره استاندار فعلی و سابق.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها