درباره همه نوع هتل عجیب و غریب شنیده بودیم، اما این مورد به واقع خاص و باور نکردنی است؛ هتلی که اتاق‌هایش از لوله‌های بتنی فاضلاب ساخته شده است. به طور حتم شما هم دوست ندارید روزی را در لوله فاضلاب سر کنید یا شبی را آنجا بخوابید، اگر می‌خواهید اقامت در این نوع هتل را تجربه کنید، باید سری به منطقه لینز در اتریش بزنید تا بتوانید در لوله‌های فاضلابی که دوباره طراحی شده و البته استاندارد است، بخوابید.
کد خبر: ۴۴۳۵۰۶

این هتل‌ منحصر به فرد از ابتدا برای ساخت اتاق‌های استاندارد توسط لوله‌های فاضلاب در سراسر جهان، طراحی و ساخته شد. بنابراین به نظر می‌رسد در آینده بیشتر شاهد ساخت این نوع هتل‌ها باشیم.

ایده ساخت این هتل سال 2004 به ذهن طراحانش رسید و اولین اتاق آن نیز در لینز ساخته و ارائه شد. نکته قابل توجه در این لوله‌ها این است که برای استفاده از بتن‌ها و تبدیل آنها به مکانی قابل سکونت، فقط تغییرات کمی لازم است. البته دیوار لوله‌ها نیز توسط هنرمند اتریشی توماس لاتزل نقاشی شده تا لوله‌ها یا همان اتاق‌های هتل برای استفاده مطلوب‌تر شده و موردپسند مشتریان قرار گیرد. هر اتاق هم با لوازم مورد نیاز مانند تخت‌خواب، چراغ و... تجهیز شده است. همچنین در طول سفر نباید نگران امنیت خود یا لوازم‌تان باشید؛ همه اتاق‌ها یک کد امنیتی دارد و مسوولان هتل به شما اطمینان می‌دهند که می‌توانید با خیال راحت به بازدید از مناطق زیبای منطقه بپردازید.

وزن هر لوله نیز حدود نه و نیم تن است و دیواره‌های بتنی آن هم اجازه نمی‌دهد کسی بتواند به راحتی اتاق‌ها را خراب کند و صدمه‌ای به آن بزند یا وارد حریم خصوصی گردشگران شود. بنابراین نگهداری این هتل‌ها هم چندان دشوار نیست. اگرچه در حال حاضر این هتل تنها از ماه می ‌تا اکتبر باز است، اما مانند هتل‌هایی که در دل غارها ساخته می‌شود، در تابستان به نسبت خنک بوده و شاید در زمستان هم تا حدی گرم و دارای هوای مناسب باشد. در ضمن، در مجتمع هتل که در نزدیکی اتاق‌ها قرار دارد، می‌توانید از امکانات مختلف و غذاهای لذیذ هم استفاده کنید.

این هم نوعی تفریح برای بشر تنوع‌طلب است.

نعیمه هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها